,
Ik heb een "probleem" met ongewenst bezoek door muizen in onze aanbouw.
Ze hebben afgelopen winter boven ons plafond en in de muur rondgehangen.
Het gaat hier om een houten aanbouw. (Rabat, spouw, folie, skelet met isolatie, gips)
Ik ben al bezig om de spouw aan de onderzijde af te dichten met 6mm gaas.
Nu is het "probleem" dat de aanbouw aan één zijde tegen een bestaande uitbouw aangezet is.
Hier zit ca 5cm lege ruimte tussen. Hier is wel ISO en folie aangebracht maar geen Rabat.
Nu heb ik de (verticale) naad tussen de twee aanbouwen wel dicht gemaakt (met gaas), maar ik wil nog één stap verder gaan.
Mijn idee is om (van boven af) deze spouw vol te storten met schelpen (10-16mm).
Muizen schijnen een P hekel te hebben aan schelpen aangezien deze scherp zijn.
De ventilatie zal er niet enorm door veranderen. En thermische isolatie is niet het eerste doel.
Kunnen jullie mijn gedachte volgen?
Ik hoor graag op en aanmerkingen......
Ik heb een "probleem" met ongewenst bezoek door muizen in onze aanbouw.
Ze hebben afgelopen winter boven ons plafond en in de muur rondgehangen.
Het gaat hier om een houten aanbouw. (Rabat, spouw, folie, skelet met isolatie, gips)
Ik ben al bezig om de spouw aan de onderzijde af te dichten met 6mm gaas.
Nu is het "probleem" dat de aanbouw aan één zijde tegen een bestaande uitbouw aangezet is.
Hier zit ca 5cm lege ruimte tussen. Hier is wel ISO en folie aangebracht maar geen Rabat.
Nu heb ik de (verticale) naad tussen de twee aanbouwen wel dicht gemaakt (met gaas), maar ik wil nog één stap verder gaan.
Mijn idee is om (van boven af) deze spouw vol te storten met schelpen (10-16mm).
Muizen schijnen een P hekel te hebben aan schelpen aangezien deze scherp zijn.
De ventilatie zal er niet enorm door veranderen. En thermische isolatie is niet het eerste doel.
Kunnen jullie mijn gedachte volgen?
Ik hoor graag op en aanmerkingen......