• m1ckw1ck
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-11-2019
Sinds het uitkomen van iOS 13 kunnen Tomtom devices welke de mogelijkheid bieden om live verkeersinformatie, flitsers en vooraf in hun MyDrive app geplande routes naar hun navigatie devices te sturen niet meer gebruiken. De Tomtom maakt keurig een bluetooth verbinding aan, maar is niet in staat om via iOS 13 internettoegang te krijgen om de benodigde informatie uit te wisselen.
Tot op heden luidt het advies van Tomtom "downgraden naar iOS 12.4".
Ik gebruik een iPhone Xs met een Tomtom GO Basic, een GO 520 en een Rider 550.
Allemaal hetzelfde euvel.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tot op heden luidt het advies van Tomtom "downgraden naar iOS 12.4".
Dit klinkt een beetje alsof de apps nog niet ready zijn voor iOS 13. Dan kan het toch niet anders dan dat je niet de enige bent?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• GVerlies
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-10-2022
Hallo, op het discussieforum van TomTom is er al een tijd een topic over dit onderwerp.

• SgtDoggie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11-2022
Ik ervaar dit probleem ook al een poosje.

Workaround van een TomTom forum geplukt:

Persoonlijke hotspot maken van je iPhone en je TomTom daar mee laten connecten.

Dat gaat tot nu toe goed!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:48
Er is wel een probleem met de hotspot in iOS 13, mogelijk heb je hiervan last.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 18:33
Ik stuit per toeval op dit topic.

Aangezien ik 'op het punt sta' een TomTom Rider 550 aan te gaan schaffen: Speelt dit probleem nog steeds of is het reeds middels de iOS updates of TT updates opgelost?

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-03 06:53
Danny the dog schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:18:
Ik stuit per toeval op dit topic.

Aangezien ik 'op het punt sta' een TomTom Rider 550 aan te gaan schaffen: Speelt dit probleem nog steeds of is het reeds middels de iOS updates of TT updates opgelost?
Vandaag een Rider 550 gekocht, via WiFi geupdate naar nieuwste versie. Verbonden met iPhone 11 met iOS 13.4.1 via Bluetooth...en: geen verbinding met TomTom Traffic...dus het probleem bestaat nog steeds.

Edit: Misschien iets te snel, nu ik de WiFi verbinding van de TomTom verbroken heb lijkt hij wel data via de iPhone te pakken, maar op de app op de iPhone (mydrive) blijft de melding staan dat het apparaat buiten bereik is..Anyway, ik ga het de komende dagen testen.

[Voor 20% gewijzigd door BlackLabel01 op 22-05-2020 15:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08-2022

Wokschotel

Op 6 wielen

Speelt dit probleem nog steeds met iOS 13.5? Iemand (bijvoorbeeld @BlackLabel01 ) die dit kan testen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-03 06:53
Wokschotel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:54:
Speelt dit probleem nog steeds met iOS 13.5? Iemand (bijvoorbeeld @BlackLabel01 ) die dit kan testen?
Heb 13.5 nog niet op mijn telefoon staan, wacht ik nog even mee. Kan je wel vertellen dat de verbinding via de TomTom app zo instabiel en onbetrouwbaar is dat ik maar gewoon gebruik maak van de wifi hotspot van de iPhone. Dan werkt MyDrive en TomTom Traffic echt prima. Je hebt dan geen notificaties v/d iPhone op je TomTom..dus als je dat wilt is dit geen oplossing.

Ik heb het ding echter puur voor de navigatie en de online connectiviteit gebruik ik alleen voor Traffic en MyDrive, dan is de hotspot een prima oplossing.

• FraCo68
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-10-2022
Ook in IOS 13.5.1. met een TomTom 5200 is dit probleem er nog. TomTom is aan zet!!

• JvZ007
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-08-2020
Ook hier nog steeds hetzelfde probleem.
De Helpdesk van TomTom draait eromheen, en laat je steeds maar resets doen etc..

Wordt hoog tijd dat ze dit goed aanpakken nu, want ze komen hiermee steeds slechter in de markt te staan.
Qua navigatie is het apparaat verder helemaal top.. dat wel.!

• mustangman1966
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-01 06:42
Er is vandaag een nieuwe update gekomen, maar zoals je hier https://discussions.tomto...devices-and-ios-13#latest kan lezen is het probleem nog niet echt aangepast, tenzij ik het verkeerd lees :P .
Wel jammer voor zo'n groot bedrijf dat het een probleem in de software niet kan oplossen in 1,5 jaar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee