Tikken in mp3s weghalen

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik heb wat platen omgezet naar wav files, alleen zitten hier nog wel eens wat tikken in etc. nu heb ik gehoord dat hier programma's voor zijn, zoja welke kan ik het beste gebruiken snel/makkelijk/klein :) etc.

Ik heb wel de search functie gebruikt en kwam wel een boel te weten, maar ik kwam dit niet echt tegen :(

Alvast Bedankt

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je kunt het ook gewoon voorkomen, trager encoden, HQ aanzetten, en van je pc afblijven tijdens het encoden. Je CPU wordt nl. voor 100% belast tijdens het encoden, en als je dan nog eens ook maar wat doet (waar altijd cpu kracht voor nodig is), blijft de encoder cpu kracht vragen, maar de cpu kan niet het gevraagde leveren.

Hierdoor krijg ik altijd tikken, en weet ze dus nu simpel te voorkomen. Ik heb er nu nooit meer last van.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 31 juli 2001 16:24 schreef Yokozuna het volgende:
Je kunt het ook gewoon voorkomen, trager encoden, HQ aanzetten, en van je pc afblijven tijdens het encoden. Je CPU wordt nl. voor 100% belast tijdens het encoden, en als je dan nog eens ook maar wat doet (waar altijd cpu kracht voor nodig is), blijft de encoder cpu kracht vragen, maar de cpu kan niet het gevraagde leveren.

Hierdoor krijg ik altijd tikken, en weet ze dus nu simpel te voorkomen. Ik heb er nu nooit meer last van.
Da's een wazig verhaal!? Je kan volgens mij wel tikken krijgen als je met een brakke ripper ript, en veel andere dingen doet, maar ECHT NIET door veel te multitasken tijdens het encoden.

De topicstarter heeft tikken in wav's doordat hij van LP heeft opgenomen (beetje verkeerde topictitel). Deze tikken kan je zachter maken met bijvoorbeeld Cooledit. (remove clicks and pops). Elk serieus audio-bewerkings programma heeft wel een optie om tikken te elimineren/verzachten.

Let erop dat je alleen het gebied rond een tik gaat bewerken. Als je een anti-tik-filter over de hele wav laat sjouwen wordt de kwaliteit van de hele wav minder, en het duurt ook nog eens verschrikkelijk lang.

Siditamentis astuentis pactum.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
*lezen is een kunst*

Hij krijgt tikken vanaf de plaat. Die kan je met bijvoorbeeld verminderen met cooledit e.d..
Tikken door iets te doen tijdens het coderen lijkt mij onzin. Daarvoor hebben we ook multitasking. Hij gaat alleen iets langzamer coderen, maar tikken lijkt me niet.
Dit zou wel kunnen als je realtime moet coderen.

Coïtus ergo sum

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Het is al gelukt, doe het hier op me werk ff voor me baas :P

Heb ff cooledit gedownload en deze record ze goed vrijwel zonder tikken :)

Bedankt !

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• DJ-FreSh
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je wav een beetje begrijpt/kan lezen kan je ook gewoon zover mogelijk inzoomen op een zo'n tikje en dat ding selecteren en eruit knikkeren, hoor je helemaal niets van als het goed is...

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 01 augustus 2001 10:28 schreef DJ-FreSh het volgende:
Als je wav een beetje begrijpt/kan lezen kan je ook gewoon zover mogelijk inzoomen op een zo'n tikje en dat ding selecteren en eruit knikkeren, hoor je helemaal niets van als het goed is...
Maar tikken die van een platenspeler afkomen zijn wel wat anders dan de tik van 1 verkeerde sample.

Siditamentis astuentis pactum.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Mooi he dat Cooledit, gewoon geweldig progje :)
Pagina: 1