Toon posts:

ODBC Database aanroepen van andere server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo....goed opletten:

Er staat ergens een server, met een database erop, en geheel ingesteld met ODBC.

Er staat nog ergens een server, waar ik alle ASP pagina's heb staan. Deze server moet de ODBC naam aanroepen vanaf de eerder genoemde server.

Ik werk met Ultradev, waarbij alles werkt, als applicatie server stel ik de eerste server in, en in preview mode werkt alles. Hij maakt verbinding met de server op de andere server via ftp en kan zo de database leegtrekken.

Probleem: Vanaf de webserver met de ASP pagina's werkt dat niet.
Dit kan kloppen, want deze hebben blijkbaar geen login gegevens voor die webserver.
Ultradev heeft dat dus wel, want die doet het. Waar slaat Ultradev deze gegevens op, en waarom geeft ie deze niet mee naar de uiteindelijke site?

Wat heb ik ongeveer nodig?
Een soort van DSN string met daarin de FTP gegevens, naast de odbc database naam.
Ik heb lopen zoeken, veel info, en vooral info over wat ik precies niet zoek.

Bedankt,
Znirkel

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 16:24
Je kunt twee dingen doen -- op de webserver een ODBC aanmelding maken die linkt naar de andere server. (Zo ontwikkel ik hier lokaal).

Een tweede optie is dat je het hele ODBC gedoe overboord gooit en DSNless werkt.

Dit is de connection.inc file:

<%
provider = "Provider=SQLOLEDB; Data Source=MARTIJN; Initial Catalog=testDB; User ID=sa; Password="
Dim dataConn
Set dataConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dataConn.Open "Provider=SQLOLEDB; Data Source=MARTIJN; Initial Catalog=testDB; User ID=sa; Password="
%>

En dit staat in de asp pagina die data nodig heeft:
<!--#include file="connections.inc" -->
<%
dim ars
Set aRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
aRs.open "SELECT blah FROM etc", provider, 1, 1
%>

Als je lokaal werkt verander he 'MARTIJN' gewoon in '(local)'. :)

Succes!

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Verwijderd

Topicstarter
Dit ziet er nog steeds allemaal erg lokaal uit. En dat is het 2x niet :(

Als ik het ODBC aanroep gebeuren, de connections include file, op de database server zet, en vervolgens op een andere server de volledige url opgeef als include file, dan vind ie het niet leuk. Dat werkt niet.

Wat ik nodig heb, ben ik ondertussen achter gekomen, is een ADO/RDS blaat apparaat.
De RDS driver, die samen met de MDAC driver set komt, moet de remote aanvragen kunnen behandelen.
Ik denk dat ik dat nu voor elkaar heb, maar de database server is het daar niet mee eens.
Dus ik denk dat ik thuis maar even eentje ga opzetten en het daarmee probeer.

Ultradev logged in met ftp, load een filetje up, en trekt daardoor de database gegevens eruit, met een onzichtbare tijdelijk cache/file. Voor zover ik weet.

Wat ik nu heb is:
var string = "Provider=MS Remote; Remote Server=the.remote.server; dns=thedsnnaam"

Dat zou het moeten doen(kunnen meer opties bij), maar heb ik wel een anders ingestelde server voor nodig.

Maar toch bedankt :P

Znirkel

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat is het voor een database server?

Je kunt op de webserver gewoon een ODBC koppeling aanmaken en deze laten wijzen naar de database server, nix ftp.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 19:49 schreef -Rob- het volgende:
Wat is het voor een database server?

Je kunt op de webserver gewoon een ODBC koppeling aanmaken en deze laten wijzen naar de database server, nix ftp.
Hoe dan? want in je control panel/odbc/system etc je kent het blijkbaar wel.
Kun je geloof ik alleen maar schijfpaden en netwerk paden aangeven.
Daar heb ik namelijk ook al in gekeken.

Ik denk dat dat te diep is, en dat je het moet zoeken in de DSN connectie.

En ftp zeg ik, omdat ultradev dat zo doet in application preview mode.