nieuws groep

Pagina: 1
Acties:

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 13:21
Ik heb geen idee hoe ik en nieuws groep kan lezen b.v. comp.os.linux. Kan iemand mij uitleggen hoe dit moet.
Alvast bedankt!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Even je nieuwserver instellen in Outlook (dat is 'news' bij @home), groepenlijst downloaden (wijst zich vanzelf), groepje selecteren, en lezen maar...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

dan moet je ff een news reader downloaden (bij tucows oid). Het kan overigens ook met outlook express.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 11:47
Ik gebruik altijd Outlook Express, lekker snel.

Tools > Accounts > News > Add News

Dan daar de gegevens invullen van de newsserver van je provider.

Dan is er een nieuwe folder bijgekomen rechts. Je klikt dan daarop, in jouw geval waarschijnlijk zoiets als news.provider.nl.

Daarna Newsgroups ...

Hij download de hele lijst beschikbare groepen. Met een beetje geluk staat comp.os.linux erbij, en indien niet, kan je je provider lief vragen of ze die door willen geven.

Je selecteerd comp.os.linux, en dan Subscribe je je daarop. Je kan daarna nog instellen wat gedownload moet worden als je gaat synchronisen. Aangezien ik een permanente inetverbnding heb heb ik al mijn groepen op "headers only" gezet zodat ie alleen de titels downloaden, en niet de inhoud. Als je dan een berichtje bekijkt, download ie dan pas de inhoud.

Laatste noot:

HOU JE AAN DE NETIQUETTE !

Om prettig van newsgroups gebruik te maken wordt er van je verwacht dat je je aan de regels houdt.

Succes dr mee.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op dinsdag 31 juli 2001 16:25 schreef Moartn het volgende:
Even je nieuwserver instellen in Outlook (dat is 'news' bij @home), groepenlijst downloaden (wijst zich vanzelf), groepje selecteren, en lezen maar...
zat het ook ff te proberen, maar als ik de newsgroup naam news.home.nl opgeef kan ie hem niet vinden, vergeet ik ergens iets?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 31 juli 2001 16:37 schreef kamstra het volgende:

[..]

zat het ook ff te proberen, maar als ik de newsgroup naam news.home.nl opgeef kan ie hem niet vinden, vergeet ik ergens iets?
Je vergeet nix... Je zet teveel neer... Je moet alleen 'news' invullen... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1