Hi iedereen,
Ik zoek wat advies bij de configuratie van een nieuwe PC. Hierbij de antwoorden op de vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal vooral voor dagdagelijkse dingen gebruikt worden (surfen en e-mailen). Heel af en toe voor games, waaronder Flight Simulator X.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs rond de 1000 euro. Dit is inclusief verzendkosten en assemblage. Ik wil de assemblage zelf niet doen wegens geen ervaring en opteer dus voor de assemblage optie bij Alternate (75 euro).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- TP-Link TL-WN722N (Wireless Adapter)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een solide computer met deftige specs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Intel (processor): Persoonlijke voorkeur.
- be quiet!: Vanwege hun specifieke focus op stille componenten.
- Gigabyte: In het verleden gehad en altijd tevreden over geweest, maar sta open voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Laag geluidsniveau.
- Grootte speelt geen rol.
- 16 GB RAM (lijkt mij een goede hoeveelheid).
- 500 GB SSD, hoeft geen enorm snelle SSD te zijn.
- Voor de behuizing zoek ik gewoon iets simpel, geen gaming behuizing met lichtjes en dergelijke.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb reeds zelf al een configuratie gemaakt (via de Alternate PC builder) en zou enorm graag jullie advies hierover horen. Denk maar aan eventuele bottlenecks en dergelijke en of alle componenten krachtig genoeg zijn. Ik zit momenteel rond de 935 euro inclusief Assemblage op Alternate, dus ik heb nog wel een klein beetje speling.
Alvast bedankt voor jullie hulp/advies!
Jérémy
Ik zoek wat advies bij de configuratie van een nieuwe PC. Hierbij de antwoorden op de vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal vooral voor dagdagelijkse dingen gebruikt worden (surfen en e-mailen). Heel af en toe voor games, waaronder Flight Simulator X.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs rond de 1000 euro. Dit is inclusief verzendkosten en assemblage. Ik wil de assemblage zelf niet doen wegens geen ervaring en opteer dus voor de assemblage optie bij Alternate (75 euro).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- TP-Link TL-WN722N (Wireless Adapter)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een solide computer met deftige specs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Intel (processor): Persoonlijke voorkeur.
- be quiet!: Vanwege hun specifieke focus op stille componenten.
- Gigabyte: In het verleden gehad en altijd tevreden over geweest, maar sta open voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Laag geluidsniveau.
- Grootte speelt geen rol.
- 16 GB RAM (lijkt mij een goede hoeveelheid).
- 500 GB SSD, hoeft geen enorm snelle SSD te zijn.
- Voor de behuizing zoek ik gewoon iets simpel, geen gaming behuizing met lichtjes en dergelijke.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb reeds zelf al een configuratie gemaakt (via de Alternate PC builder) en zou enorm graag jullie advies hierover horen. Denk maar aan eventuele bottlenecks en dergelijke en of alle componenten krachtig genoeg zijn. Ik zit momenteel rond de 935 euro inclusief Assemblage op Alternate, dus ik heb nog wel een klein beetje speling.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed | € 235,05 | € 235,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B360 HD3 (rev 1.0) | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G | € 143,- | € 143,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock Slim | € 40,37 | € 40,37 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 65,90 | € 65,90 |
| 1 | Optische drives | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 76,06 | € 76,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,33 | ||
Alvast bedankt voor jullie hulp/advies!
Jérémy