Hallo allemaal,
Ik heb nu een 4 jaar oude systeem en loop tegen de grenzen aan voor de nieuwe games. Mijn huidige systeem is als volgt:
Ik verwacht dat een upgrade niet genoeg is en dat ik daarom beter een nieuwe pc kan bouwen. Ik ben aan het twijfelen om mijn pc te verkopen of te houden en wat onderdelen over te zetten (Power supply, hdd zat ik zelf aan te denken dan). Wat raden jullie aan?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier voornamelijk mee gamen. Zowel oude (Overwatch, GTAV, Project Cars 2, eventueel Battlefield 1) als nieuwe (Star Wars Jedi: Fallen Order, Red Dead Redemption 2) games mee spelen. Verder Lan en Wifi natuurlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst een systeem dat ongeveer tussen de 650 en 700 euro ligt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven gezegd overweeg ik wat onderdelen zoals power supply en hdd over te zetten, maar het volgende neem ik zeker mee:
Monitor: AOC E2260Pwda pricewatch: AOC Professional e2260Pwda Zwart
En natuurlijk mijn randapparatuur (toetsenbord, muis en headset)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuwe pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeuren liggen voornamelijk bij AMD. Dit omdat ik heb gelezen dat de prijs-kwaliteit verhouding bij AMD het beste is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de nieuwste games het liefst op high kunnen spelen op 1080p. Voor de oudere games geld dit ook uiteraard. Qua fps zou 60 wenselijk zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hieronder al wat uitgezocht, als jullie hier wat advies op willen geven of een nieuwe lijst willen maken wordt dat zeer gewaardeerd. Zoals gezegd is mijn budget niet al te hoog, maar wil ik er wel een jaar of 5 mee voorruit kunnen.
Verder heb ik nog gekeken naar een goedkopere variant, deze staat hieronder. Ik zag dat de Ryzen 5 2600 niet gek veel scheelt in performance in vergelijking met de Ryzen 5 3600 maar wel een stuk goedkoper is. Wat raden jullie hierover aan?
Mijn laatste vraag is: is het met dit nieuwe systeem nodig een upgrade van mijn monitor te doen? Ik heb vrij weinig verstand in welke mate je monitor je performance van je pc beïnvloed namelijk.
Alvast bedankt voor alle hulp!
Ik heb nu een 4 jaar oude systeem en loop tegen de grenzen aan voor de nieuwe games. Mijn huidige systeem is als volgt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD FX-6300 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock 970 Pro3 R1.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Toshiba DT01ACA100, 1TB | € 38,35 | € 38,35 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VG4-W Rood | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Tatsumi | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Micron MT16KTF1G64HZ-1G6E1 | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Optische drives | LG GH24NSD1 | € 16,99 | € 16,99 |
| 1 | Voedingen | RealPower RP-850 80 Plus Bronze | € 83,99 | € 83,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 217,23 | ||
Ik verwacht dat een upgrade niet genoeg is en dat ik daarom beter een nieuwe pc kan bouwen. Ik ben aan het twijfelen om mijn pc te verkopen of te houden en wat onderdelen over te zetten (Power supply, hdd zat ik zelf aan te denken dan). Wat raden jullie aan?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil hier voornamelijk mee gamen. Zowel oude (Overwatch, GTAV, Project Cars 2, eventueel Battlefield 1) als nieuwe (Star Wars Jedi: Fallen Order, Red Dead Redemption 2) games mee spelen. Verder Lan en Wifi natuurlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst een systeem dat ongeveer tussen de 650 en 700 euro ligt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven gezegd overweeg ik wat onderdelen zoals power supply en hdd over te zetten, maar het volgende neem ik zeker mee:
Monitor: AOC E2260Pwda pricewatch: AOC Professional e2260Pwda Zwart
En natuurlijk mijn randapparatuur (toetsenbord, muis en headset)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuwe pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeuren liggen voornamelijk bij AMD. Dit omdat ik heb gelezen dat de prijs-kwaliteit verhouding bij AMD het beste is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de nieuwste games het liefst op high kunnen spelen op 1080p. Voor de oudere games geld dit ook uiteraard. Qua fps zou 60 wenselijk zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hieronder al wat uitgezocht, als jullie hier wat advies op willen geven of een nieuwe lijst willen maken wordt dat zeer gewaardeerd. Zoals gezegd is mijn budget niet al te hoog, maar wil ik er wel een jaar of 5 mee voorruit kunnen.
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 590 GAMING 8G (rev. 2.0) | € 203,50 | € 203,50 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon DG7000-G Rood | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W | € 63,96 | € 63,96 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 43,68 | € 43,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 712,94 | ||
Verder heb ik nog gekeken naar een goedkopere variant, deze staat hieronder. Ik zag dat de Ryzen 5 2600 niet gek veel scheelt in performance in vergelijking met de Ryzen 5 3600 maar wel een stuk goedkoper is. Wat raden jullie hierover aan?
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 590 GAMING 8G (rev. 2.0) | € 203,50 | € 203,50 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon DG7000-G Rood | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W | € 63,96 | € 63,96 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 480GB | € 43,68 | € 43,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 641,94 | ||
Mijn laatste vraag is: is het met dit nieuwe systeem nodig een upgrade van mijn monitor te doen? Ik heb vrij weinig verstand in welke mate je monitor je performance van je pc beïnvloed namelijk.
Alvast bedankt voor alle hulp!