Smartphone 112 bellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben een beetje nieuwsgierig naar het volgende.
Als je op een smartphone Google maps hebt geïnstalleerd kun je heel nauwkeurig de lengte- en breedtegraden zien van waar je zit. Is het nu zo dat als je met een smartphone 112 belt, men op de alarmcentrale meteen kan zien waar je zit? D.w.z. met dezelfde nauwkeurigheid? En dat de persoon die de telefoon hanteert dus niet moeizaam die coördinaten hoeft op te lepelen.

Beste antwoord (via Techneut op 28-10-2019 12:54)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 23:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Niet direct. Ik heb vorig jaar 112 moeten bellen ivm een brand in een buitengebied. Ze konden niet zien waar ik was en hebben daarvoor een sms met een speciale link gestuurd. Deze kwam wel binnen, maar doordat ik aan het bellen was had ik geen internet.

Uiteindelijk door mijn beschrijving hebben ze het kunnen vinden.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

The Executer schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:02:
Deze kwam wel binnen, maar doordat ik aan het bellen was had ik geen internet.
Dit klinkt wel heel erg jaren 90 :+

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

BeToBe schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:07:
[...]

Betekend heel simpel dat de telefoon geen VoLTE ondersteund,standaard met 4g kan je slecht internetten als je belt omdat deze bezet is met het bellen. VoLTE lost dat op.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 23:39

The Executer

Lekker belangrijk!

BeToBe schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:07:
[...]

Betrof een Galaxy S6 met 4G. Durf niet te zeggen hoe de instellingen stonden verder.

Vond het zelf ook bijzonder, aangezien ik een aantal jaren daarvoor met de alarmcentrale belde ivm een zwaan midden op de rijbaan van de N381, en ze mij vroegen of het op de A28 was (welke ik net kruiste) of de N381 was. Dat was nog met een HTC One X geweest.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Techneut schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 21:59:
Ik ben een beetje nieuwsgierig naar het volgende.
Als je op een smartphone Google maps hebt geïnstalleerd kun je heel nauwkeurig de lengte- en breedtegraden zien van waar je zit. Is het nu zo dat als je met een smartphone 112 belt, men op de alarmcentrale meteen kan zien waar je zit? D.w.z. met dezelfde nauwkeurigheid? En dat de persoon die de telefoon hanteert dus niet moeizaam die coördinaten hoeft op te lepelen.
Hoeft niet eens met google maps, in 99% van alle telefoons zit een GPS ontvanger, je hebt alleen internet nodig om de kaart te downloaden. Maar GPS werkt altijd wel. Afhankelijk van de techniek die de meldkamer gebruikt kunnen ze je locatie zien. Ze kunnen nu sowieso op basis van Mast triangulatie ongeveer weten waar je bent (onnauwkeurig)

In Nederland gebruiken we sinds een half jaartje: AML
Wikipedia: Advanced Mobile Location
Dit werkt op alle telefoons die 2.3.7, Gingerbread of iOS 11.3 gebruiken.
In April 2020 moet dit in heel europa gaan werken.

In de VS zijn ze in dichtbevolkte gebieden hier erg goed in geworden. Ze weten tegenwoordig op 10 meter nauwkeurig waar je zit.

Ze zijn nu ook al bezig om dit verticaal te kunnen doen;
https://www.engadget.com/...or-location/?guccounter=1 Erg handig als je vast zit ergens op verdieping 32.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
mrsar schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:13:
[...]

Betekend heel simpel dat de telefoon geen VoLTE ondersteund,standaard met 4g kan je slecht internetten als je belt omdat deze bezet is met het bellen. VoLTE lost dat op.
Hm, dit heb ik dus ook met mijn telefoon. Nooit geweten waar het aan lag. Interessant.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:53
Pagina: 1