Toon posts:

Edifier S880DB: Windows 10 gaat niet meer in standby

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-02 10:49
Ik heb een paar Edifier S880DB speakers gekocht. Fantastische speakers voor hun geld, maar sinds ik deze geïnstalleerd heb gaat mijn computer niet meer in standby (zelfs het scherm blijft heel de tijd aan). Zodra ik de speakers uitschakel gaat de PC terug in standby na 10 minuten zoals het hoort.

Ik draai Windows 10 (v1903) en de speakers zijn via USB verbonden met mijn PC.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
powercfg /REQUESTS
DISPLAY:
None.

SYSTEM:
None.

AWAYMODE:
None.

EXECUTION:
None.

PERFBOOST:
None.

ACTIVELOCKSCREEN:
None.

Voor de zekerheid heb ik toch de Edifier drivers toegevoegd als overrides:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
C:\WINDOWS\system32>powercfg /REQUESTSOVERRIDE
[SERVICE]
UsoSvc EXECUTION

[PROCESS]

[DRIVER]
XMOS USB Audio SYSTEM
Speakers (XMOS USB Audio) SYSTEM
TUSBAUDIO_ENUM\VID_20B1&PID_30A0&KS SYSTEM

Maar dat helpt dus niet.

code:
1
powercfg /ENERGY
Heb ik ook eens gedraaid maar er staat niets abnormaals in het rapport.

Wat kan ik nog proberen?

Alle reacties

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:34

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Andere USB poort proberen. USB 2.0 poort proberen ipv 3.0, of andersom.

Cunning linguist.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Da's een feature. Anders ga je klagen dat je muziek ophoudt na 5 minuten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mathias82
Bart ® schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 21:23:
Andere USB poort proberen. USB 2.0 poort proberen ipv 3.0, of andersom.
Bedankt voor je suggestie maar dat helpt spijtig genoeg niet. Ik heb net getest in een 3.1, 3.0 en 2.0 poort en het resultaat is in alle 3 hetzelfde: de PC gaat enkel in Standby als de speakers uit staan.
Brahiewahiewa schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:00:
Da's een feature. Anders ga je klagen dat je muziek ophoudt na 5 minuten
Ja dat wil Edifier mij ook doen geloven. Ik heb deze reply van hen gekregen:
For the below problem, it's normal, when connect via USB, it's support HID directive, PC need to monitoring the HID directive, so the PC can't enter standby mode, thanks.
Ik mag toch hopen dat dit niet klopt, dan zou iedereen die USB speakers heeft geen standby meer hebben op zijn computer. En dan zou mijn monitor toch op zijn minst mogen uitgaan...

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
Ik ben aan het overwegen om deze speakers te kopen. Heb je dit probleem ondertussen nog steeds?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF

• mathias82
ikbenben schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:03:
Ik ben aan het overwegen om deze speakers te kopen. Heb je dit probleem ondertussen nog steeds?
Ja ik heb dit nog steeds. Ik heb dit opgelost door de speakers standaard uit te zetten en ze enkel aan te zetten als ik geluid wil. Ik weet niet of dit bij alle USB speakers zo is, maar het is echt het enige minpunt. Voor de rest zijn het echt fantastische speakers voor hun prijs.

• ikbenben
Dus als ik het goed begrijp gaat hij gewoon niet in de automatische slaapstand? Als je hem zelf in slaapstand zet is er geen probleem?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF

• mathias82
ikbenben schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:52:
Dus als ik het goed begrijp gaat hij gewoon niet in de automatische slaapstand? Als je hem zelf in slaapstand zet is er geen probleem?
Geen enkele vorm van energiebesparing werkt wanneer de luidsprekers aan staan: het scherm gaat niet uit, de PC gaat niet in standby...
De PC manueel in slaapstand zetten gaat ook niet als de speakers aan staan: hij wordt vanzelf terug wakker na een paar seconden.
Je moet echt de speakers uit zetten om in standby/slaap te kunnen gaan.

Dit speelt wel enkel als de de speakers via USB aansluit. Als je PC een optische of coaxiale geluidsuitgang heeft kan je de speakers via die weg aansluiten, alleen hebben de meeste computers dit niet. Analoog gaat natuurlijk ook, maar dan verlies je geluidskwaliteit (afhankelijk van de kwaliteit van je geluidskaart).

• ikbenben
Hmm, dat is wel niet ideaal. De ingebouwde processor werkt ook enkel maar als je de speakers aansluit via usb.

• mathias82
ikbenben schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:09:
Hmm, dat is wel niet ideaal. De ingebouwde processor werkt ook enkel maar als je de speakers aansluit via usb.
Ja, als je de speakers via USB aansluit dan gebruik je de geluidskaart die in de speakers zit, anders de geluidskaart van je computer.
Volgens Edifier is het "normaal" dat je PC niet in standby gaat als de speakers aan staan. Ik heb maar 1 setje USB speakers, dus ik kan niet beoordelen of dit inderdaad "normaal" is...

• ikbenben
Ik heb wel een spdif aansluiting op de pc maar ik ging deze gebruiken voor de ps4/ps5 op aan te sluiten.

• mathias82
ikbenben schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:15:
Ik heb wel een spdif aansluiting op de pc maar ik ging deze gebruiken voor de ps4/ps5 op aan te sluiten.
Dat snap ik niet helemaal. Is die SPDIF aansluiting op je PC een ingang of een uitgang?

• ikbenben
mathias82 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:17:
[...]

Dat snap ik niet helemaal. Is die SPDIF aansluiting op je PC een ingang of een uitgang?
Sorry. Ik wil hiermee bedoelen dat ik de spdif op de speakers zou gebruiken voor de ps4/ps5, vandaar dat ik de spdif op de pc niet kan gebruiken om de speakers aan te sluiten.

• mathias82
ikbenben schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:20:
[...]

Sorry. Ik wil hiermee bedoelen dat ik de spdif op de speakers zou gebruiken voor de ps4/ps5, vandaar dat ik de spdif op de pc niet kan gebruiken om de speakers aan te sluiten.
Ahzo. De Edifiers hebben wel een optische EN een coax ingang, je kan er altijd een optisch/coax converter tussen zetten maar ideaal is dat natuurlijk niet.

• ikbenben
Idd niet ideaal. En anders moet ik er ook de gewoonte van maken om te speakers enkel aan te zetten als ik ze gebruik.
Bedankt alvast (y)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mathias82
ikbenben schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:30:
Idd niet ideaal. En anders moet ik er ook de gewoonte van maken om te speakers enkel aan te zetten als ik ze gebruik.
Bedankt alvast (y)
Ik heb de vraag nog eens binnengeschoten bij Edifier, en ik heb nu dit antwoord gekregen:
For the S880DB, when connect the USB, the PC monitor can't go into standby mode, this is the normal phenomenon, because under USB mode, can support the HID, can through the remote control to select Previous/Next track, Play/Pause and others functions, the PC need to monitor the HID instruction in time, so it will not go into standby mode, thanks.
Natuurlijk weer even grote onzin als vorige keer, maar heel het gehamer op de HID heeft mij aan het denken gezet. Ik heb in de device manager van Windows het HID-apparaat van de speakers uitgezet, en nu gaat de computer wél in standby! Er lijkt dus inderdaad een probleem met de HID van de speakers te zijn, want de uitleg van Edifier klopt uiteraard niet: er zijn genoeg HID apparaten waarmee je previous/next track en volume kan doen, en die verhinderen je PC niet om in standby te gaan. Ik heb dit ook aan Edifier laten weten, ik zal het laten weten indien ze nog antwoorden.

Maar er is dus een manier om het geluid via USB te houden en toch je PC in standby te laten gaan. Het enige dat je verliest zijn sommige functies van de afstandsbediening, maar die gebruikte ik toch niet.

Voor mensen die met hetzelfde probleem zitten: je moet het "USB Input Device" onder "Human Interface Devices" in de Device Manager van Windows disablen. Je moet wel de juiste disablen, die van de speakers:

@ikbenben bedankt om dit topic terug op de rakelen, nu heb ik een werkende oplossing!

• ikbenben
Hopelijk krijg je het opgelost zoals het hoort te zijn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikbenben
Bij deze heb ik de set gisteren ook besteld. Na veel reviews gelezen te hebben van verscheidene pc speaker sets in deze prijsklasse, komt deze imo het beste er uit.
Ik ben alvast benieuwd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikbenben
Vandaag ontvangen en direct terug gestuurd. De actieve speaker resoneerde bij muziek met lage bass terwijl de 2de speaker perfect klonk.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee