Weet iemand hoe ik de FN toets uitschakel op een dell lattitude laptop. Volgens mij kan dat in het bios (heb ik me laten vertellen) maar ik heb het niet kunnen vinden.
Waarom zou je in Godsnaam de FN toets uit willen zetten. Dan haal je bepaalde (nuttige) mogelijkheden weg. Bij onze Dells kan je zonder de FN toets niet eens de Numlock uitzetten en als dat niet kan doen de letters van de rechterkant van je toetsenbord het niet eens.Op dinsdag 31 juli 2001 16:20 schreef Duc996r het volgende:
Weet iemand hoe ik de FN toets uitschakel op een dell lattitude laptop. Volgens mij kan dat in het bios (heb ik me laten vertellen) maar ik heb het niet kunnen vinden.
Kom je zonder Fn toets uberhaupt het bios nog wel weer in om hem weer aan te kunnen zetten ?
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Ja daar kom je met F2 inOp dinsdag 31 juli 2001 17:02 schreef VlasBaard het volgende:
Kom je zonder Fn toets uberhaupt het bios nog wel weer in om hem weer aan te kunnen zetten ?
Maar waarom moet die knop uit dan?? Druk je wel eens p ongeluk op FN + F6 ofzo...?Op woensdag 01 augustus 2001 09:24 schreef Blindfold het volgende:
[..]
Ja daar kom je met F2 in
Wees consequent, maar niet altijd
Als je een extern toetsenbord aansluit, is de Linker CTRL de Fn toets...
Ja ja ja Nee !!
Het gaat er om dat bij iemand die ik ken die toets voortdurend is in geschakeld. Hij kan dus niet normaal typen. Dus wil ik die toets uitschakelen, of nog beter het probleem oplossen. Dat zou nog mooier zijn!Op dinsdag 31 juli 2001 17:00 schreef Blindfold het volgende:
[..]
Waarom zou je in Godsnaam de FN toets uit willen zetten. Dan haal je bepaalde (nuttige) mogelijkheden weg. Bij onze Dells kan je zonder de FN toets niet eens de Numlock uitzetten en als dat niet kan doen de letters van de rechterkant van je toetsenbord het niet eens.
ff knoppie deraf wippen en goed schoonmaken helpt niet..??Op woensdag 01 augustus 2001 10:45 schreef Duc996r het volgende:
[..]
Het gaat er om dat bij iemand die ik ken die toets voortdurend is in geschakeld. Hij kan dus niet normaal typen. Dus wil ik die toets uitschakelen, of nog beter het probleem oplossen. Dat zou nog mooier zijn!
Wees consequent, maar niet altijd
Als het een redelijk nieuwe Dell is dan kan je hem gewoon opsturen.Op woensdag 01 augustus 2001 10:45 schreef Duc996r het volgende:
[..]
Het gaat er om dat bij iemand die ik ken die toets voortdurend is in geschakeld. Hij kan dus niet normaal typen. Dus wil ik die toets uitschakelen, of nog beter het probleem oplossen. Dat zou nog mooier zijn!
Verwijderd
Meestal help ht als je de 'NUM LK/ Scroll LK' toets indrukt (zit boven de F11)Op dinsdag 31 juli 2001 16:20 schreef Duc996r het volgende:
Hij is al vrij oud.Op woensdag 01 augustus 2001 11:32 schreef Blindfold het volgende:
[..]
Als het een redelijk nieuwe Dell is dan kan je hem gewoon opsturen.
Ik heb exact hetzelfde probleem. De FN toets van mijn laptop is continue geactiveerd, waardoor bepaalde letters cijfers weergeven bij gebruik.
Weet iemand hoe je deze moet "de-activeren"?
Zet de num-lock uit.Devilsown schreef op 28 oktober 2004 @ 20:33:
Ik heb exact hetzelfde probleem. De FN toets van mijn laptop is continue geactiveerd, waardoor bepaalde letters cijfers weergeven bij gebruik.
[ Voor 3% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-10-2004 20:35 ]
Zoals amour al zegt. het is niet de FN toets die "ingeschakeld" staat, maar je numlock die aanstaat.Devilsown schreef op 28 oktober 2004 @ 20:33:
Aangezien laptops geen apart numeriek toetsenbord hebben, is het rechtergedeelte te gebruiker als numpad.
Dit staat helaas nog wel eens standaard aan (ook lastig als je zo je wachtwoord hebt ingetikt).
Verwijderd
wat je dus eigenlijk wil is dat numlock DISABLED is als windows opstart.
Dit is aan te passen in de registry
open registry door regedit32 te starten
ga naar
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard
verander InitialKeyboardIndicators naar 2
zelfde voor
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard
Dit is aan te passen in de registry
open registry door regedit32 te starten
ga naar
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard
verander InitialKeyboardIndicators naar 2