Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-09 17:31
Beste Tweakers,

Sinds een klein weekje heb ik android OxygenOS 10.0.1.GM21BA en nu vertoont mijn OnePlus 7 Pro kuren. Ik heb de telefoon sinds Mei dit jaar en ben super tevreden, beste telefoon die ik ooit heb gehad, nooit geen problemen gehad, tot nu.

Sinds de systeemupdate valt de verbinding met mijn netwerk en ook met mijn wifi steeds weg. De telefoon geeft dan ook aan 'Geen Sim' of 'Geen Service' of 'Geen Simkaart - Geen Service'.

Het lijkt dus of de telefoon even niet herkend dat er een simkaart in de telefoon zit ofzo.. Voor de update hier dus geen last van gehad. Mijn netwerk is van T-Mobile.

Ik heb de telefoon al een paar keer uit en aan gezet. Ook heb ik de simkaart er een keer uitgehaald. Niks lijkt te werken. Soms heb ik er heel de dag geen last van en dan opeens wel weer heel de tijd. Dan valt de verbinding even een paar seconde weg, en dan werkt het weer, en iets later weer hetzelfde helaas.

Rechtsboven is normaal die driehoek wit en staat er 4G+ bij, maar dan eventjes is de driehoek leeg (geen bereik) en dan komt er een uitroepteken in de driehoek en dan weer gewoon 4G+

Wat kan ik doen? Ik hoor het graag :)

Beste antwoord (via kcinnayrekked op 29-10-2019 12:01)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Is het een idee om te beginnen met je simkaart in het andere slot te steken? Heb je dan ook die problemen? Het kan ook gewoon toeval zijn dat de problemen zijn ontstaan na de update.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Is het een idee om te beginnen met je simkaart in het andere slot te steken? Heb je dan ook die problemen? Het kan ook gewoon toeval zijn dat de problemen zijn ontstaan na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kcinnayrekked
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-09 17:31
-MD- schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:47:
Thanks voor de tip, heb dit nu geprobeert en tot op heden nog geen problemen.
Zou wel betekenen dat er een defect aan Simkaart slot 1 is helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@kcinnayrekked ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsecurity2
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2019
Hallo, ik ondervond hetzelfde probleem. Heb mijn simkaart in het andere slot gedaan en vooralsnog geen problemen. Bedankt voor de tip. Mocht het euvel zich weer voordoen dan meld ik dat uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Dan klinkt het niet als een defect Simslot maar een software issue. Wellicht verstandig om bij OnePlus te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meules
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 14:49
Same here!! Was op zoek naar een oplossing en kwam dit topic tegen. Bij mij is het opgelost door het veranderen van slot. Ontvangst is ook 10x zo goed lijkt het wel.

• g-crash
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 15:54
Heb zelf ook het probleem, gebruik dual sim. het lijkt er bij mij op alsof het hele modem gereset wordt, verlies namelijk ook wifi en bluetooth connectiviteit voor een paar seconde. Iemand nog ideeen? en iemand al geprobeerd of de problemen er nog zijn na een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barlin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-11-2022
Zelfde problemen als gemeld. Vandaag bijna ieder gesprek meerdere malen onderbroken. Ik heb de SIM in slot2 gedaan en nu maar even afwachten of mij dat ook helpt.

Sinds ik gewijzigd heb naar Slot 2 geen problemen meer!!!!! Wie weet hoe dat kan????

[ Voor 21% gewijzigd door Barlin op 27-11-2019 16:00 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo luitjes,

Sinds mijn laatste update hetzelfde probleem op de Nokia 7.1
Bluetooth is instabiel, de wifi eveneens en tijdens en na de slaapstand is mijn sim vergrendeld. Ik ben totaal onbereikbaar daardoor. Ik krijg een nieuwe sim kaart van Hollands Nieuwe en ga dat proberen en ik ga jullie oplossing daarna ook proberen.

Als er nog andere oplossingen zijn dan de sim in het tweede slot te doen, hoor ik dat graag.

gr
Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Zou je even een nieuw topic aan willen maken? Het overnemen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.