GPS voor portemonnee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Beste allen,

Gisteren mijn portemonnee kwijt geraakt en baal hier natuurlijk van. Hopelijk overkomt me dat niet weer.
Ik wil graag een GPS in mijn portemonnee doen.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik tot op heden niet.

Ik zie meerdere optie's. Zoals een ding in je portemonnee doen als een hele portemonnee die daarvoor moet kopen.

https://www.bol.com/nl/p/...-1-pack/9200000072713794/

https://www.want.nl/raak-...ijt-met-de-wallet-trackr/

https://www.slimmeportemonnee.nl/gps-portemonnee/

Ik ben gewoon benieuwd wat jullie meningen/ervaringen zijn. Het liefst kan ik gewoon altijd zien waar mijn portemonnee zich bevind op google maps ofzo.

Als hij dan thuis is dan weet ik dat en zo niet, dan zoek ik niet voor niets. Werking op bluetooth lijkt me dan niet ideaal, omdat je telefoon dan in de buurt moet zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bluetooth gaat niet werken, als je meer dan 5 meter van je portefeuille bent kun je hem al niet meer vinden :p

Die Trackr is dan de enige gps optie, of het met een gmps kaart werkt weet ik ook niet, maar je kan je ook afvragen wat het onderliggende probleem is.

Waarom raak je je portemonnee steeds kwijt? Draag je skinny jeans met je portemonnee in je kontzak?
Ding in je kontzak proppen is overigens hoedanook een slecht idee, niet alleen is hij zo erg makkelijk te verliezen of stelen maar het is ook ècht niet goed voor je heupen bij het zitten.
Vergeet je hem gewoon? Koop een neon gele portemonnee en leg hem bij de deur :p

Of schaf zoiets aan, raak je hem nooit meer kwijt..

Ik heb gewoon het gevoel dat je op zoek bent naar een oplossing voor het verkeerde probleem.
Niet om op te scheppen, maar ik ben de mijne (even afkloppen uiteraard) nog nooit kwijtgeraakt, omdat ik hem al-tijd in mijn zak heb en mentaal 3x na ga of ik alles wel bij me heb als ik het huis uit ga.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 23:47
Is een portemonnee wel noodzakelijk?
Ik ben hem in één jaar tijd twee keer keer kwijt geraakt (gerold) en doe nu al twintig jaar zonder portemonnee.

Pasjes, muntgeld, papiergeld draag ik nu in verschillende zakken in broek en/of jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Bedankt voor de reactie's!
Altijd een van de redenen om hier een topic aan te maken. Jullie denken out of the box.

Het gaat hoofdzakelijk om de pasjes inderdaad, rijbewijs (gelijktijdig ID kaart) en pinpas.
Portemonnee heb ik altijd in de kontzak. Eerste keer dat ik hem nu echt verloor, maar had al wel vaker kunnen zijn. Rolt er gewoon uit dan, en meestal merk ik dat wel maar dit keer dus niet. Heb een beetje zo'n autisme van sleutels links, telefoon rechts en portemonnee in kontzak.

Optie is dus pasjes in een telefoon hoesje te doen. Zal wel een hele andere manier van leven worden gezien ik al bijna 25 jaar contant geld bij me heb. Hebben jullie ook geen portemonnee als backup?
Je moet toch ergens je geld laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
je kan ook eens kijken naar het type portemonnee dat je op je draagt.
Vroeger had ik eentje die tamelijk dik was en makkelijker uit mijn kontzak gliptje.
Sinds een aantal jaar gebruik ik een slimfold wallet (https://www.slimfoldwallet.com/collections/thin-wallet).
Dun en bijna onmerkbaar in je zak. Voldoende groot voor (veel) kaarten en papier geld.
Maar er zijn wel meerdere types en merken van kleine, minimalistische portemonnees die best handig in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 23:47
Canon_nl3 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:52:
Bedankt voor de reactie's!
Altijd een van de redenen om hier een topic aan te maken. Jullie denken out of the box.

Het gaat hoofdzakelijk om de pasjes inderdaad, rijbewijs (gelijktijdig ID kaart) en pinpas.
Portemonnee heb ik altijd in de kontzak. Eerste keer dat ik hem nu echt verloor, maar had al wel vaker kunnen zijn. Rolt er gewoon uit dan, en meestal merk ik dat wel maar dit keer dus niet. Heb een beetje zo'n autisme van sleutels links, telefoon rechts en portemonnee in kontzak.

Optie is dus pasjes in een telefoon hoesje te doen. Zal wel een hele andere manier van leven worden gezien ik al bijna 25 jaar contant geld bij me heb. Hebben jullie ook geen portemonnee als backup?
Je moet toch ergens je geld laten?
Ik draag altijd spijkerbroeken, en die hebben een klein zakje rechtsvoor (voor de kijkers links) en daar zit altijd mijn papiergeld opgevouwen in. (knappe jongen die het er daar uit vist)
Muntgeld in kontzak. Je kunt er altijd voor zorgen dat dat aantal munten klein blijft
Ene bankpasje bij telefoon in hoes. Andere bankpasje in jas achter rits.

Kijk, als je je portemonnee kwijtraakt, met al je bankpasjes, ID kaart en je geld, dan ben je genaaid. Dan kan je even helemaal niks meer. Dat gaat mij nooooit meer gebeuren.
Anyways, ik hou er over op, nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 14:13
Ik ben nog nooit mijn portemonnee kwijtgeraakt, dus kan helaas niet echt meepraten over de ellende die het oplevert. Heb mijn sleutelbos gereduceerd tot 3 sleutels (huis, en 2 x auto).
Verder heb ik een secrid pasjeshouder, en ben gestopt met cash, op een 10-tje voor nood na.
Kontzak wordt dus niet gebruikt, en dan scheelt een hoop gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Shit, helemaal mijn link vergeten: schaf zoiets aan.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:38
de vraag is ook een beetje ga jij iedere dag je portemonnee opladen?

Ik vind het al vervelend dat ik iedere dag mijn telefoon aan de lader moet leggen. Laat staan dat ik nog meer dingen kan vergeten op te laden.

Beetje zonde als je een (dure) gps tracker voor je portemonnee koopt, er de volgende dag achter komt dat hij weg is, en je kunt er niks mee omdat je locale zakkenroller vergeten is hem op te laden. Ik zie meer in low tech oplossingen zoals die van @Wintervacht

[ Voor 7% gewijzigd door Batavia op 28-10-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Nofi, maar ik kan met de beste wil van de wereld ook niet begrijpen dat mensen telefoons en portemonnees in hun kontzak stoppen... Hoeveel ik die we wel niet uit heb zien vallen, of met nog slechts een centimeter of twee erin heb zien zitten. En dan laat ik het risico op zakkenrollen nog maar even achterwege.

Ik heb zelf een kleine pashouder, zes pasjes zijn genoeg. Rest zit digitaal in een app op mijn gsm. Die pashouder zit in de binnenzak van mijn jas (als ik een jas aan heb), en anders in mijn rechter broekzak. Gsm zit in mijn linker broekzak. Dan heb ik alles wat ik nodig heb. Nog nooit kwijtgeraakt, dus ik zie ook geen enkele reden om een tracker te kopen. Bewust bezig zijn met hoe je het organiseert is voldoende :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Zo, geen zakkenrollers maar mensen die mij benaderen dat iemand hem gevonden heeft. Dus heb hem weer!

Ik ga dus over op wat anders. GPS is inderdaad genezen ipv voorkomen.
Misschien dit:
https://www.smartphonehoe...er-classic-luxe-ipho.html
Deze lijkt me praktischer voor de pasjes, maar weer minder voor de telefoon.
https://cdn.webshopapp.co...files/149860850/image.jpg

Iig geen portemonnee meer. Ik dacht dat altijd iedereen een portemonnee had. Maar dat is dus niet zo.
Pagina: 1