Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:51
Hey Tweakers,

Een kennis van mij wil voor een project op de basisschool een AR Sandbox gaan maken; zo ééntje die kleuren op het zand projecteert, afhankelijk van de hoogte (bergje wordt rood, gat wordt blauw etc). Aangezien ik zijn go-to techneut ben, kreeg ik de vraag of ik daar iets mee kon. Ik heb eigenlijk geen idee, maar heb zin om deze uitdaging aan te gaan. De volgende benodigdheden kunnen wél bemachtigd worden:

- De zandbak + zand
- Kinect camera
- Beamer / projector

Wat dan nog mist, is een Linux PC. Mijn laptop heeft voldoende power (i7-8750H, 1050ti, 16GB), maar ik ga 'm niet ombouwen tot Linux-machine. Het ding is, in alle guides die ik gezien heb is het een vereiste dat Linux niet vanuit een Virtual Machine draait (heb hier wel enige ervaring mee, maar erg oppervlakkig). Ik vroeg me af, wat de mogelijkheden zijn om dit project te realiseren met enkel een Windows-computer?

Groeten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
Er zijn twee dingen die het in een VM lastig maken.
De kinect heeft USB nodig, en dat doorschuiven naar een VM is onder windows... lastig.
Beste resultaat heb je als je een PCIe USB HUB aan je VM kan geven, en dat gaat op je laptop niet lukken.

Je hebt GPU acceleratie nodig. Dat lukt vaak alleen goed als je een hele GPU kan toewijzen.

Gooi gewoon een extra SSD in je laptop en installeer daar Linux mint op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwabber_
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-08 20:38
Vanwaar de eis voor Linux? Ik weet niet welke guides je zoal gevonden hebt, maar in principe kan het prima op Windows. De diepte data van de uitlezen in Unity of welk ander tooltje dan ook waarmee je de visualisatie wil maken.

Zeker voor Kinect + Unity zijn een hoop guides, of wellicht zelfs kant en klare plugins te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:51
Zwabber_ schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:35:
Vanwaar de eis voor Linux? Ik weet niet welke guides je zoal gevonden hebt, maar in principe kan het prima op Windows. De diepte data van de uitlezen in Unity of welk ander tooltje dan ook waarmee je de visualisatie wil maken.

Zeker voor Kinect + Unity zijn een hoop guides, of wellicht zelfs kant en klare plugins te vinden.
Ik gooi een paar linkjes:

https://arsandbox.ucdavis.edu/instructions/hardware-2/
https://geografie.nl/materiaal-ar-sandbox

En nog een guide die ik nu even niet kan vinden, die het gebruik van een VM specifiek afwees, wellicht vanwege wat Jeroen noemde over VM's wat het erg lastig kan maken.