Nouveau harde schijf :)

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Hey luitjes, het is waarschijnlijk al eerder gevraagd, maar ik wil graag een duidelijk antwoord dat bij mijn specifieke configuratie past ;)

Mijn huidige systeem: ASUS P3B-F, Celeron 466@466, 192 MB SDRAM, 10,2 Quantum Fireball hdd (7200 rpm)..

Ik heb bijna altijd te weinig ruimte op m'n harde schijf dus er moet maar een nieuwe komen. Ik denk zelf dat ik ga voor zoiets:

Quantum 10,2 GB: besturingssysteem, spellen, applicaties..

??? 40 GB: data-opslag als je weet wat ik bedoel :o

Snelheid van de grote schijf maakt dus niet veel uit als ik 'm alleen gebruik om spul te backuppen enzo ?

Ik zat zelf te azen op:

a. Maxtor DiamondMax VL40, 40.9Gb, 5400rpm U-ATA100 36 339.00

b. Quantum Fireball LCT20 40Gb U-ATA100 36 339.00

Ik weet niet echt wat LCT20 of VL40 is.. maar ik neem aan dat 't allemaal zou kunnen werken in mijn systeempje? Over de Maxtor heb ik btw gehoord dat ze snel kapot gaan oid en Quantum kraakt, maar das niet zo erg :)

Dusseh, kan ik gewoon voor één van deze twee gaan? Ik bestel nl graag bij informatique, goede winkel :)

alvast bedankt..:9~

p.s. ik ben nogal leek zoals jullie zien, maar zelf inbouwen hoeft geen probleem te zijn toch? (8>

Verwijderd

over maxtor is het niet waar dat ze snel kapot gaan.
ik heb hier twee schijven van maxtor onder hangen en heb never problemen mee gehad.
ten tweede over je bestelling.
waarom bestel je niet bij gistron.com.
je hd van maxtor is zowieso 25 gulden goedkoper.
ik bestel er altijd( kun je ook telefonisch doen) en heb never problemen met hun gehad.
vandaag besteld morgen in huis.
en ten derde waarom doe je niet tweemaal maxtor en van 7200 rpm.
ze kosten daar 345 dus 6 gulden duurder wat je van plan was en sneller.
succes nog

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

Ik denk dat je hiervoor ook had kunnen zoeken, maargoed.
Quantum is owned by Maxtor. Dus veel verschil zal er niet in zitten.
Persoonlijk heb ik beide, zowel maxtor als quantum schijven. Met beide goede ervaringen.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• RedruM
Owkee
ik kan dus ook gerust voor bv:

IBM IC 35L040 40,0 GB 8 ms access 7.200 rpm 2048 KB cache UDMA 100 F349 ,-

gaan?
heb veel goeds gehoord over ibm :o

Verwijderd

ibm zijn iets sneller maar veel ga je daar niet veel van merken.
heb ook gehoord dat ibm met bepaalde versies heel snel kapot gaan.
ik raad je aan neem een maxtor dan zit je zoiweso goed.
maar dit is mijn mening maar tussen vele andere dus succes.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 16:19 schreef beerns het volgende:
Ik denk dat je hiervoor ook had kunnen zoeken, maargoed.
Quantum is owned by Maxtor. Dus veel verschil zal er niet in zitten.
Persoonlijk heb ik beide, zowel maxtor als quantum schijven. Met beide goede ervaringen.
Maxtor is owned by IBM :)

maar ook over maxtor, quantum en ibm niets dan goed hoor, bog nooit probs mee gehad...

edit:

oeh een typfoutje is snel gemaakt

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 16:39 schreef Mastabikkel het volgende:

[..]

maar ook over maxtor, quantum en ubm niets dan goed hoor, bog nooit probs mee gehad...
IBM toetse bord is minder he ;)>:)

• RedruM
Hmm hoor net dat IBM vaak crashed en nogal kraakt.. en dat maxtor veel beter en geruisloos is.. (en 100 piek duurder)..

comments?

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 16:50 schreef RedruM het volgende:
Hmm hoor net dat IBM vaak crashed en nogal kraakt.. en dat maxtor veel beter en geruisloos is.. (en 100 piek duurder)..

comments?
De nieuwe serie van IBM (60GXP) is momenteel de snelste IDE schijf op de markt. Ik zou voor de 40GB 60GXP gaan dan.
Die kraakt echt niet en ik heb er nog geen een zien crashen.

De oudere serie, de 75GXP, had wel af en toe problemen, vooral met de 45GB versie en af en toe met de 75GB. Ik raad het je ook af om die te kopen (zijn nu ook slecht leverbaar).

Verwijderd

Toch jammer wat een negatieve publiciteit IBM heeft gekregen met die 74GXP serie... als ze nou gewoon hadden toegegeven dat er iets mis mee is en het uitvalpercentage hoger is, en de schijven gewoon hadden vervangen... Maar juist die stugge houding, het ontkennen van alles en het uit de handel nemen van de hele serie doet de naam niet veel goed.

Nou zijn trouwes lang niet alle 75GXP's slecht hoor! Kheb er zelf ook 1tje (ibm dtla307045) voor alweer bijna een half jaar en die doet het prima. De kans dat hij kapot gaat is alleen wel iets groter dan bij andere modellen van IBM.

En verder hoor je altijd weer dat maxtor stiller is als IBM... imho is dat niet helemaal eerlijk, want ze hebben beide accoustic management. Alleen bij de maxtor staat dat standaard aan, en bij de IBM standaard uit. Daardoor denken veel mensen gelijk dat de maxtor stiller is, terwijl de IBM net zo stil kan wezen. Alleen gaat dat natuurlijk wel wat ten koste van de snelheid. Maar dan nog is de IBM nog net ietsje sneller als de maxtor (scheelt maar heel weinig trouwes).

En verder lijken me die IBM of die Maxtor me beide een hele goede keuze. Maar het is eigenlijk zonde om die 7200 toeren te laten gaan voor dat luttele tientje xtra, dus ik zou in jouw geval voor de IBM gaan.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 16:39 schreef Mastabikkel het volgende:

[..]

maar ook over maxtor, quantum en ibm niets dan goed hoor, bog nooit probs mee gehad...

edit:

oeh een typfoutje is snel gemaakt
Maxtor is owned by Quantum. Daar heeft IBM niets mee van doen. Doe je huiswerk :(

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 09:56 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Maxtor is owned by Quantum. Daar heeft IBM niets mee van doen. Doe je huiswerk :(
http://www.quantum.com/News+and+Press/Press+Releases/03-30-2001.htm

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
Ik heb nu zelf een nieuwe IBM Deskstar 60 GXP 40 GB. En ik dacht dat ie een beetje kapot was, maar hij is gewoon zo stil dat je hem bijna niet eens hoort als je Windows boot ofzo..
Echt heerlijk, en lekker snel.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• RedruM
Owkee, hartelijk dank voor alle reacties..

Ik ga zo ff bij Gistron een 40 GB IBM 7200 rpm bestellen.. :)

En mocht ie crashen.. dan sturen we em toch gewoon lekker terug? :+

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

koop geen wd ik ben er al 2 kwijt geraakt

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Oeps...
ik moet idd beter mijn huiswerk doen...
sorry ;)
Pagina: 1