Toon posts:

Videokaart past niet in kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de tweede keer dat ik een systeem bouw en ik heb een build gevolgd uit het BBG topic maar nu kom ik er achter dat mijn video kaart helemaal niet in de kast past

Ik heb een Radeon 5700 XT Nitro maar deze past helemaal niet in de Fractal Design Focus G Mini, hoe had ik dit kunnen weten? Baal hier echt enorm van.

Verder wat voor voedingskabels heeft deze kaart nodig? Ik kan nergens iets terug vinden in de gebruiksaanwijzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44
Beetje voor research, kostbare fout
o.a. deze webshop laat de afmetingen zien.

https://www.alternate.nl/...duct/1341504?event=search

Nog een bepaald merk van je radeon genomen?
Met moderne(en genoeg vermogen) voedingen, kan je gewoon deze videokaart gebruiken, al dan niet met een verloopstukje

[ Voor 30% gewijzigd door rikm op 27-10-2019 15:18 ]

Where ever you go, there you are

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:10:

Ik heb een Radeon 5700 XT Nitro maar deze past helemaal niet in de Fractal Design Focus G Mini, hoe had ik dit kunnen weten?
Afmetingen van de binnenkant van de kast bekijken en de afmetingen van de videokaart bekijken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyJort
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-08 13:28
1. Je had dit kunnen weten door op Tweakers naar de videokaart lengte te kijken, en checken dat hij korter is dan de maximum lengte van de case.

2. Volgens de foto's van de videokaart die op Tweakers staan heeft hij 2x 8pin connectors nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dat is opzich vreemd. Want als ik jou kast opzoek in de pricewatch (pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT) staat aangegeven dat de maximale lengte van een GPU 380mm is. En bij je GPU (pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT) staat een lengte van 306mm aangegeven. Nu weet ik uiteraard niet welke versie jij hebt gekocht. Het beste check je dit dus bij de webwinkel waar je de kaart daadwerkelijk aanschaft.

Ik kan mij niet voorstellen dat nergens staat aangegeven welke aansluitingen je GPU heeft, maar affijn. In de pricewatch staat dat deze 2x een 8 pin nodig heeft. Wat voor een kaart van dat kaliber redelijk standaard is. Vaak is deze kabel gesplit in 6 + 2 aansluiting. Raadpleeg de handleiding van je voeding hierover even.

[ Voor 24% gewijzigd door n9iels op 27-10-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MightyJort schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:18:
1. Je had dit kunnen weten door op Tweakers naar de videokaart lengte te kijken, en checken dat hij korter is dan de maximum lengte van de case.

2. Volgens de foto's van de videokaart die op Tweakers staan heeft hij 2x 8pin connectors nodig.
Dat heb ik dus gedaan. Mijn kaart zou 305mm zijn en de kast 380mm ondersteunen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:34:
[...]

Dat heb ik dus gedaan. Mijn kaart zou 305mm zijn en de kast 380mm ondersteunen
Maak eens een foto, want de specificaties van de fabrikanten zelf bevestigen deze lengtes.

Je zit of iets verkeerd te doen, of de/het verkeerde product(en) te linken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat PCI 3 ook het PCI 3.0 slot van het moederbord was volgens de gebruiksaanwijzing van Asrock. Als ik PCI 2 pak, wat dus blijkbaar ook 3.0 is past die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:49:
Ik dacht dat PCI 3 ook het PCI 3.0 slot van het moederbord was volgens de gebruiksaanwijzing van Asrock. Als ik PCI 2 pak, wat dus blijkbaar ook 3.0 is past die wel.
Altijd het eerste PCI-e x16 slot nemen want die maakt gebruik van 16 cpu lanes. Andere PCI-e sloten van een B450 bord maken gebruik van tragere en minder, maximaal 4, chipset lanes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:49:
PCIe 3.0 slaat op een slot die gebruik maakt van het PCIe 3.0 protocol. In tegenstelling tot bijvoorbeeld PCIe 2.0 of 4.0. Heeft niks te maken met welke slot op je moederbord het is.
Die zijn zoorgaans aangegeven met termen als 'PCIe3_1', 'PCIe3_2' etc, waarbij het cijfer achter de underscore aangeeft welk volgnummer het slot heeft.

Dit staat overigens ook in de handleiding, daar ook in staat in welke PCIe slot je je videokaart moet steken.
Niet om lullig te doen ofzo maar het acronym RTFM heeft zijn voordelen, zeker als je niet helemaal weet waar je mee bezig bent.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:11
Net gekeken op de site van Fractal Design.

In je bovenste PCI 3.0 slot zou de grafische kaart genoeg ruimte moeten hebbe.
Heb je deze in 1 van de lagere (2e) slot gezet ja dan kom je in de knel met de drive bays behuizing.

[ Voor 60% gewijzigd door D-dark op 27-10-2019 16:44 ]

Pagina: 1