Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Hi,

Ik heb van iemand een overtollig ASUS DSL-AC87VG modem gehad. Dit modem heeft een DSL ingang, maar ik slaag er niet in om telefonie werkend te krijgen.

Telefonie signaal komt van een Ziggo connect box af en wil ik de asus inzetten als vervanger van een zeer oude fritzbox en een dect base station. Idee is om via de vaste telefoon via voip uit te bellen, maar ik wil wel graag via de ziggo lijn gesprekken kunnen ontvangen.

Docuemtatie van Asus is niet super duidelijk. De DSL connector is een RJ45 connector. Ziggo heeft RJ11

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Vooralsnog kan telefonie van ziggo alleen via het ziggo eigen modem lopen. Zelfs als deze in bridge staat.

Er zijn wel pots switches om voor inkomende en uitgaande telefoontjes een andere lijn te kiezen.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 27-10-2019 14:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat het DSL signaal iets heel anders is dan het PTSN / POTS signaal wat uit je Ziggo connectbox komt

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16
Dat is alleen mogelijk als je eigen pbx gaat gebruiken.
Misschien heb je iets aan deze blog: https://rem.co/blog/2009/...ing-voor-ziggo-telefonie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Wat ik nu werkend heb is een Fritz!box Fon WLAN (de originele zonder verdere nummer aanduiding)
(manual: https://avm.de/fileadmin/...ch_FRITZ_Box_Fon_WLAN.pdf)

Ik heb dat ding in 2008 tweedehands gekocht. Er gaat een POTS lijn in. Je kunt er een telefoon op aansluiten en dan kun je via dial rules kiezen of je via de analoge lijn uitbelt of via VoIP.

Ik had gehoopt met deze Asus hetzelfde te bereiken.
En ik weet dat DSL iets anders is dan POTS, maar ik had verwacht/gehoopt dat er in de Asus een splitter zou zitten die DSL en analoog zou scheiden en ook het analoge signaal zou kunnen doorschakelen de aangesloten telefoon (en dat dat ook werkte als er geen DSL signaal was maar alleen het analoge baseband signaal).
Maar daar kon ik dus niet echt iets over vinden en dat werkte niet precies zoals ik gedacht had

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

effem schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:15:
Wat ik nu werkend heb is een Fritz!box Fon WLAN
Dat is inderdaad een van de weinige devices met een POTS ingang.
Ik had gehoopt met deze Asus hetzelfde te bereiken.
Je kan hem wel voor je netwerk gebruiken maar dan blijf je je fritzbox gebruiken voor alleen je telefonie.
Dus ziggo in bridge zetten.

- Ziggo POTS uit naar fritzboz POTS in en je telefoon op je fritzbox POTS uit (of via SIP).
- Ziggo netwerk (bridged) uit naar ASUS WAN.

Vervolgens sluit je je fritzbox als client (dus DHCP, Wireless etc uit) aan en configureer je daar je SIP account(s) en andere dial rules.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2019 16:22 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
@DukeBox bedankt.
Het idee was om van de fritz af te raken. Beestje is gewoon oud, en ik had het idee om fritz en router en dect in een kastje te krijgen, maar dat kan dus klaarblijkelijk niet. Google gaf me ook een artikel die zei dat dit niet kon (ook niet in nieuwere fritzjes).
Misschien maar mijn vaste nummer porteren naar een SIP provider (of helemaal ophouden met vaste lijn).
In ieder geval nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Ik kom hier nog even op terug.
De router heeft twee analoge telefonie ingangen (FON1 en FON2) maar kan ik niet b.v. mijn uitgaande lijn aan FON2 koppelen en dan alle verkeer wat binnenkomt op FON2 doorrouteren naar FON1 (of naar de interne DECT module).

Uiteraard moet ik dan in het kabeltje dat aan FON2 zit de RX en TX omwisselen.
Ik zie alleen even niet hoe ik in de GUI de routing in moet stellen
Pagina: 1