DVD en Writer in Win XP opeens weg...

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Toen ik Adaptec Easy CD Creator 4.0 geinstalleerd had (en geupdate naar 4.02) krijg ik elke keer als ik opstart een melding dat de volgende 2 bestandjes niet ingeladen konden worden omdat ze niet compatible waren met xp: cdr4_2k.sys en cdralw2k.sys
Toen had ik die bestandjes even verplaatst en gereboot om te kijken wat er zou gebeuren. Die melding was weg, ik blij, bestandjes gedelete. Ik ga naar My Computer, weg DVD speler en CD Writer. Ik rebooten, hij vind ze, maar kan ze niet instaleren met de melding:
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Ik heb die bestandjes gezocht op de xp cd, niet te vinden. Wat nu? Kheb aspi layers opnieuw geinstalled, geen effect. Heeft iemand anders misschien die bestandjes voor mij? Zoja, email maar naar dixonline@chello.nl :) Dan probeer ik dat. Ze staan in c:\windows\system32\drivers\
Als iemand een andere oplossing weet (behalve dan een reinstall.. geen tijd voor dit moet snel gefixed worden)

Wat een onzin..

• dixon
Helemaal niemand bekend hiermee? Kdraai nog XP RC1 2505. Me cd writer en dvd speler staan wel bij Hardware (properties my computer) maar wel met een uitroepteken.

Wat een onzin..

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
ik had ergens gehoord dat easy cd creator en XP niet helemaal goed samen gaan maar verder weet ik er ook niks over

gebruik anders ff de search, dit is al vaker aan bod geweest

hondennamen.info Openscheermes.nl

• cruncher
  • Laatst online: 23:39

cruncher

wanna crunch someone?

Welk mobo heb je?
Bij via-mobo effen proberen ide drivers vor win2k te installeren ofzoiets...

can you read my mind?

• dixon
Abit BE6... ik zal het proberen denk niet dat dat het probleem is...

Wat een onzin..

Verwijderd

dit is die antieke Eay CD Creator + Microsfot Media Player bug.
Een search doet wonderen, maar in het kort komt het neer op of registry-aanpassingen doen, of herinstalleren.

• dixon
een search naar wat? die 2 bestanden? kan ik niet vinden... registry aanpassen? wie/wat/waar?

Wat een onzin..

• dixon
Ik heb XP maar opnieuw geinstalleerd met optie repair.. verliep bijna hetzelfde als normale installatie, dus ook alle bestanden opnieuw, en ik heb gewoon hetzelfde gezeik.. wat is er aan de hand ik word er echt ziek van ik moet vanavond me brander aan de praat zien te krijgen... please help someone!

Wat een onzin..

Verwijderd

nou dit is inderdaat vaag ik heb dus prezies hetzelfde naa het instaleren van dvd shrink snap er echt heellemaal niks van in hardware profiel prezies de zelfde melding als jij en in dos is die er gewoon .. HELP :'(

• fredkroket
  • Niet online
Hmm, topic is al 2 jaar oud hoor :p

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 23:44:
nou dit is inderdaat vaag ik heb dus prezies hetzelfde naa het instaleren van dvd shrink snap er echt heellemaal niks van in hardware profiel prezies de zelfde melding als jij en in dos is die er gewoon .. HELP :'(
Dus jij draait ook XP RC1? Misschien moet je eens gaan upgraden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• fredkroket
  • Niet online
blackd schreef op 09 July 2003 @ 07:28:
[...]

Dus jij draait ook XP RC1? Misschien moet je eens gaan upgraden.
Wat dacht je van mijn vorige post lezen? Topic is 2 jaar geleden gestart en gisteren weer opgehaald uit het diepe.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fredkroket schreef op 09 juli 2003 @ 07:44:
Topic is 2 jaar geleden gestart en gisteren weer opgehaald uit het diepe.
Dat heb ik heus wel gezien:
Dus jij draait * blackd ook XP RC1?
interdeath geeft aan precies hetzelfde probleem te hebben als de topicstarter, dus ook dezelfde Windows versie neem ik aan (hij vermeldt immers niets anders). In dat geval lijkt het mij verstandig om te upgraden.

offtopic:
Overigens kan ik je vertellen dat in dit forum een kick van een topic best gedoogd kan worden, indien de user die het topic kickt genoeg informatie geeft. In dit geval is dat niet zo, en zou ik het zeker niet vreemd vinden als hier een slot op zou komen, met de mededeling dat de user een nieuw en duidelijk topic moet maken.

Verder vraag ik me af wat jouw posts nou eigenlijk toevoegen aan het probleem (en/of een oplossing) van de user.

[ Voor 63% gewijzigd door blackd op 09-07-2003 08:22 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^^ 'I'm with stupid.gif' :P

Oftewel: ik geloof niet dat interdeath hetzelfde OS gebruikt, ook zie ik geen info over de hardware en dat ook dat hetzelfde is lijkt me stug ;)

Goed dat je de search goed gebruikte, maar begin toch maar even een nieuw topic, kijk wel eerst even in de oude FAQ aangezien daar er nog iets over staat: XP ziet mijn cd-rom speler(s) niet? :)

offtopic:
En fredkroket: die opmerking kan je beter kwijt in Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport of Schop een Modje als je geen ontopic hulp hebt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 09-07-2003 10:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.