Computer start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacco5555
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 09:22
Gisteravond starten mijn computer ineens niet meer. Vanochtend nog eens geprobeerd en toen deed hij het weer. Vreemd vond ik zelf. Nu wil ik hem weer opstarten en hij doet weer niks. Als ik de steker uit de voeding haal en er weer terug instop gaat hij 2 seconden automatisch aan en valt vervolgens uit. Zelfde gebeurt als ik de powerkop kabel los haal van het MB en terug stop en dan op de knop druk.(dit laatste niet altijd. soms gebeurt er dan ook niks).

Hardware is net 2 weken oud (op de voeding en videokaart na) en is al volgt :

AMD Ryzen 5 2600
ASUS PRIME X470-pro
Corsair DDR4
Samsung 970 evo
Coolermaster V550
GTX 750 TI

Ik dacht zelf aan een voeding probleem. Voeding losgehaald en doorgelust en deze gaat aan. Met de multimeter meet ik keurig 12 5 en 3 volt. Nu is mijn vraag heeft iemand nog tips wat ik nog meer kan condoleren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik weet niet hoe oud je voeding is maar misschien kun je die wel condoleren ja. Een oude voeding op nieuwe hardware is bijna vragen om problemen en je meet nu 12 volt... Zondee load. Best kans dat hij er gewoon uit klapt omdat hij niet gemaakt is voor moderne hardware en/of de piekspanningen niet op kan vangen door simpelweg brak ontwerp.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacco5555
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 09:22
Hoe oud de voeding precies is kan ik niet meer terug vinden. Maar het is deze pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular

Net de batterij van het MB gehaald en vervolgens even gewacht. Typ dit nu van af de computer... Hij start dus nu weer. Toch een voedingsprobleem? Of kan ik het nog ergens anders zoeken