Buchardt Audio S400

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40
Kort geleden ontdekte ik op YouTube een aantal zeer lovende recensies over de Buchardt S400 boekenplank luidspreker. Het betreft een monitor met passieve radiator en bijzondere tweeter constructie. De speakers kunnen worden besteld rechtstreeks bij de fabrikant die in Denemarken zit. Je kunt de speakers 30 dagen op proef krijgen en indien niet bevallen gratis retourneren.
Ik ben wel benieuwd naar de meningen over deze luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 09:59
Ik kom graag een keer luisteren. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Heb ze nog niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

Jag

Ken ze niet maar het ontwerp met waveguide ziet er goed uit. En de woofer ziet eruit als scanspeak, ook een degelijk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:56
Als je ze hebt, wil ik ook wel een keer luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Ook al is de belangstelling voor deze speaker hier niet echt overweldigend, zo lijken ze hier wel te klinken in mijn kleine appartement. Heb vele luidsprekers gehad van kleine monitoren tot vloer staanders. Deze bescheiden boxjes klinken groots! Een sub is overbodig. Nu weet ik, nieuwe speakers klinken altijd wel mooi, groots, ruimtelijk, gedetailleerd etc. Misschien kan het nog beter als ze meer losgekomen zijn. Maar mijn indruk is WOW!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:35
@NeWSJuNK Hoe zijn je bevindingen met deze luidspreker nu, bijna een jaar later? :)

• NeWSJuNK
PeterPan schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:16:
@NeWSJuNK Hoe zijn je bevindingen met deze luidspreker nu, bijna een jaar later? :)
Grappig dat je interesse toont in mijn ervaringen met de speakers. Ze bevallen zeer goed. Volgende stap is de Buchardt versterker die veel mogelijkheden biedt om het geluid verder te optimaliseren. Kijk op Facebook en dan Buchardt audio voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-iNdO
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2024
NeWSJuNK schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:06:
Ook al is de belangstelling voor deze speaker hier niet echt overweldigend, zo lijken ze hier wel te klinken in mijn kleine appartement. Heb vele luidsprekers gehad van kleine monitoren tot vloer staanders. Deze bescheiden boxjes klinken groots! Een sub is overbodig. Nu weet ik, nieuwe speakers klinken altijd wel mooi, groots, ruimtelijk, gedetailleerd etc. Misschien kan het nog beter als ze meer losgekomen zijn. Maar mijn indruk is WOW!
Ik ben ook benieuwd naar speakers van dit merk maar dan wellicht in de P300 want die is het goedkoopste en het meest haalbaar zijn voor mij :) Krijgt ook goede reviews.

Je zegt dat je vele luidsprekers hebt gehad van kleine monitoren tot vloer staanders. Dus je hebt aardig goed kunnen vergelijken. Waren dit ook goede/hoogwaardige speakers? Mag ik vragen welke speakers je gehad hebt?

Ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
M-iNdO schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar speakers van dit merk maar dan wellicht in de P300 want die is het goedkoopste en het meest haalbaar zijn voor mij :) Krijgt ook goede reviews.

Je zegt dat je vele luidsprekers hebt gehad van kleine monitoren tot vloer staanders. Dus je hebt aardig goed kunnen vergelijken. Waren dit ook goede/hoogwaardige speakers? Mag ik vragen welke speakers je gehad hebt?

Ben er wel benieuwd naar.
Heb hoogwaardige speakers gehad, van ATC tot B&W en van Chario tot KEF. Heb nu de Buchardt A10 het jubileum model van buchardt. Dat is weer van een heel andere orde dan de S400 en 300 die ik overigens niet ken. Over een poosje komt de buchardt Sub er bij. Overigens is dat voor muziek volstrekt overbodig maar kan bij films wat extra s toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-iNdO
NeWSJuNK schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:52:
[...]

Heb hoogwaardige speakers gehad, van ATC tot B&W en van Chario tot KEF. Heb nu de Buchardt A10 het jubileum model van buchardt. Dat is weer van een heel andere orde dan de S400 en 300 die ik overigens niet ken. Over een poosje komt de buchardt Sub er bij. Overigens is dat voor muziek volstrekt overbodig maar kan bij films wat extra s toevoegen.
Oh? Ik dacht juist dat je de S400 in je appartement hebt gehad?
Ik heb zelf oude Dali Ikon 1 mk1 speakers die niet slecht klinken. Vraag me af of een Buchardt speaker een stapje hoger/upgrade zal zijn. Ik zou dan met name kijken naar de P300 (want die is het goedkoopste en misschien haalbaar voor mij).

of zeg je, ga dan liever voor bv. een Dali Opticon 1 en hou wat geld over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
Heb de S400 gehad inderdaad. Woon niet meer in een appartement. Je kunt bij buchardt de speakers 45 dagen op proef thuis beluisteren. Is het niks dan retourneer je ze. Over de Dali kan ik weinig zeggen . Zijn gezien de vele reacties hier op tweakers vast goede speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 22:58

Grozno

acts without consequence!

https://www.audiosciencer...400-speaker-review.12844/

Voor de mensen die goed onderbouwde metingen zoeken.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-iNdO
Thx, metingen zeggen mij zelf niets omdat ik er geen verstand van heb. Het gaat erom hoe ze klinken.
Ik zou zelf kijken naar de P300 (meest betaalbare).

Dilemma, dilemma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 22:58

Grozno

acts without consequence!

De metingen vertellen veel over hoe ze klinken. Op diezelfde site is ook veel informatie beschikbaar over hoe je de metingen interpreteert.

Voor de P300 zit je hier sowieso niet in het goede topic.

[ Voor 18% gewijzigd door Grozno op 04-02-2024 19:30 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Pagina: 1