DAB+ ontvanger met multiroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_VR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-06 07:11
Ik zoek een?
DAB+ ontvanger met multiroom mogelijkheid.
Zoiets als deze hier Albrecht DR 890 - wel in een lichte kleur (wit?)

Wat is je budget?
Max €300.eventueel meer, maar dan moet het ook de moeite zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral dus voor radio ontvangst (DAB+ natuurlijk) - maar belangrijker, het geluid van deze radio moet ik ook naar een externe draadloze luidspreker(s) (stereo?) kunnen sturen (streamen? WiFi? )

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie eerste vraag. Wel verkeerde kleur

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe kan ik zo'n toestel verbinden met de draadloze luidspreakers.

Bijkomende vraag:
Daarbij zoek ik natuurlijk ook nog de luidsprekers zelf, liefst in een lichte kleur (wit?)
Deze zouden op een luidspreker stand moeten kunnen geplaatst worden (geen muur bevestiging)
Voorbeelden op google-afbeeldingen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 22:52
Wat is de reden om voor dab+ te kiezen? Internet is in veel gevallen de betere optie, je hebt dan hogere kwaliteit, meer zenders en minder kans op storingen. Daarnaast zijn er veel meer multyroom oplossingen te vinden als je gaat kijken naar internetradio.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_VR
draak42 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:05:
Wat is de reden om voor dab+ te kiezen? Internet is in veel gevallen de betere optie, je hebt dan hogere kwaliteit, meer zenders en minder kans op storingen. Daarnaast zijn er veel meer multyroom oplossingen te vinden als je gaat kijken naar internetradio.
Vrij simpel;
Ik zit hier met een "digibeet", dus voor haar is het gemakkelijker de radio gewoon aan te zetten, moet ze alleen de volume regelen. (nu kan ik daar wel iets aan doen door de favoriete zender standaard vast te zetten)
Een tweede reden is dat we hier met verschillende radio's zitten, dus er kunnen soms 2 radio's tegelijkertijd spelen - voorbeeld: living - keuken - en ik heb al gemerkt dat er een tijdsverschil is met analoog (FM) DAB+ en internet, en geloof me dat is hoorbaar - eerst FM dan DAB+ en dan internet. (waar mijn computer staat, luister ik via internet naar de radio.)
En echt, ik heb geen duizenden radio zenders nodig om naar muziek te horen, het DAB+ aanbod is voor mij meer dan genoeg.

Wat betreft multiroom: ik heb een redelijke grote living en om het geluid van die radio nog ergens anders duidelijk te laten klinken kan ik, ofwel die radio luider zetten, ofwel een groter model kiezen en die luider zetten, of wel dat er verder in de living meerder luidsprekers staan. Het is natuurlijk ook mogelijk om die radio centraler te kunnen plaatsen maar dan klopt het niet met de hoe hier de meubels staan.
Dus denk ik aan een multiroom oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ronald_VR schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:42:
Ik zoek een?
DAB+ ontvanger met multiroom mogelijkheid.
Zoiets als deze hier Albrecht DR 890 - wel in een lichte kleur (wit?)

Wat is je budget?
Max €300.eventueel meer, maar dan moet het ook de moeite zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral dus voor radio ontvangst (DAB+ natuurlijk) - maar belangrijker, het geluid van deze radio moet ik ook naar een externe draadloze luidspreker(s) (stereo?) kunnen sturen (streamen? WiFi? )

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie eerste vraag. Wel verkeerde kleur

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe kan ik zo'n toestel verbinden met de draadloze luidspreakers.

Bijkomende vraag:
Daarbij zoek ik natuurlijk ook nog de luidsprekers zelf, liefst in een lichte kleur (wit?)
Deze zouden op een luidspreker stand moeten kunnen geplaatst worden (geen muur bevestiging)
Voorbeelden op google-afbeeldingen
Ik denk dat het met dit specifieke apparaat die je als voorbeeld geeft lastig is om uit te leggen hoe je de multiroomfaciliteit gebruikt, omdat het met streaming werkt (extra kans op fouten).

Ik zou dan eerder voor een nette receiver gaan met "Zone2" aanlsuiting voor speakers.
Ikzelf heb de pricewatch: Yamaha RX-AS710D Zwart
Deze valt buiten jouw budget, maar om je een idee te geven: hier kan ik op de afstandsbediening kiezen waar ik in de hoofdzone naar luister en waar ik in zone2 naar luister.

Ik kan me voorstellen dat er ook receivers zijn die op dat gebied hetzelfde kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_VR
Gitarist schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat het met dit specifieke apparaat die je als voorbeeld geeft lastig is om uit te leggen hoe je de multiroomfaciliteit gebruikt, omdat het met streaming werkt (extra kans op fouten).

Ik zou dan eerder voor een nette receiver gaan met "Zone2" aanlsuiting voor speakers.
Ikzelf heb de pricewatch: Yamaha RX-AS710D Zwart
Deze valt buiten jouw budget, maar om je een idee te geven: hier kan ik op de afstandsbediening kiezen waar ik in de hoofdzone naar luister en waar ik in zone2 naar luister.

Ik kan me voorstellen dat er ook receivers zijn die op dat gebied hetzelfde kunnen.
Het toestel dat ik in het begin aangaf, gebruikt zoiets als: UNDOK.

En ja, het toestel dat jij aangeeft is natuurlijk buiten mijn budget, en daarbij zoekt ik alleen een DAB+ ontvanger (mag eventueel voorzien zijn van CD speler). Dus geen receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
Ik zou indoors niet voor DAB+ kiezen. Heb zelf een radio met DAB+ staan op zolder, in een houten dakkapel, maar welke antenne ik ook gebruik (versterkt of niet, zelfgemaakt met blikje) 0,0 ontvangst. Kijk eerst even of je überhaupt DAB+ kan ontvangen binnen voor je je geld weggooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik zou ook niet voor zo'n halfbakken dab oplossing gaan. Staat er veelal dezelfde radiozender op? Misschien ook het overwegen waard om een Google home oplossing te gebruiken. Kan je binnen budget meerdere speakers plaatsen die perfect simultaan (zonder vertraging) kunnen spelen of seperaat van elkaar. Qua moelijkheidsgraad zit je op 0 max 1 op de schaal van tien.

"Hey Google, speel npo radio 1 af .... "

Of je kan gewoon via je telefoon via Tunein casten naar je GH speakers.

Ander voordeel is dat je nog leuke andere toevoegingen hebt die de Google Home te bieden heeft, echter hoef je die niet te gebruiken natuurlijk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_VR
HvdBent schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:12:
Ik zou indoors niet voor DAB+ kiezen. Heb zelf een radio met DAB+ staan op zolder, in een houten dakkapel, maar welke antenne ik ook gebruik (versterkt of niet, zelfgemaakt met blikje) 0,0 ontvangst. Kijk eerst even of je überhaupt DAB+ kan ontvangen binnen voor je je geld weggooit.
Jammer, maar je antwoord is hier eigenlijk overbodig. Ikzelf heb hier thuis zelfs 3 DAB+ radio's, en ze werken alle drie goed, ook goede ontvangst.
Pagina: 1