Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1268808

Topicstarter
Beste,

Ik heb een Xiaomi A1. Maar ik weet het wachtwoord en de pattern lock niet. Het is een oude telefoon van een vriendin van mij en die heeft zelf ook geen idee meer. Dus daarom heb ik besloten om de telefoon te 'factory resetten' met de home button + volume knop. Dit is succesvol gelukt maar als ik de telefoon nu opnieuw opstart krijg ik de melding: "your phone was reset to factory settings. to use this phone enter your previous pattern". Maar ja, die heb ik dus niet. Los van dat ik onder de indruk ben van deze beveiliging zou ik toch heel graag deze telefoon unlocken. Nu weet ik dat er programma's bestaan als dr.fone en 4ukey maar daar moet je voor betalen. Daarom vraag ik mij af of er wellicht een gratis manier is om dit te doen.
(ADB werkt ook niet).

Alvast dank voor de hulp.

Ik hoor het graag!

Beste antwoord (via Anoniem: 1268808 op 27-10-2019 23:09)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
Op mijn werk hebben we met de Samsung J3 serie en de J6 hetzelfde "probleem". Medewerkers uit dienst, maar geen account doorgegeven.

Heb het voor de J3 versies op kunnen lossen door een combination file op de telefoon te zetten en daarna de normale firmware. Geen idee of dat voor jou ook mogelijk is.

*knip*. Omzeilen beveiliging.

Let echter wel goed op dat je je telefoon kunt bricken als je het niet goed doet. Aan de andere kant heb je er nu ook absoluut niets aan.

Als je inderdaad weet welke google account er op stond, kun je die wellicht resetten via gmail zelf. Dat is dan wel handiger.

[ Voor 71% gewijzigd door rens-br op 28-10-2019 11:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:11
Kan je inloggen met het Google account van de vorige gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja die optie is er! Maar ze heeft geen idee. Echt wonderbaarlijk maar niks aan te doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als je het emailadres en/of het patroon niet meer weet, dan heeft je Xiaomi niet veel meer dan decoratieve waarde. Dat is nou net het punt waarom die beveiliging erop zit.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar heb ik zelf ook over na zitten denken. Maar er is altijd wel een manier.. En als die er niet is, waarom zouden telefoons dan nog gestolen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:41
Anoniem: 1268808 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:45:
Daar heb ik zelf ook over na zitten denken. Maar er is altijd wel een manier.. En als die er niet is, waarom zouden telefoons dan nog gestolen worden?
Onderdelen kunnen ook waardevol zijn. Zeker in het geval van Apple producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:11
Anoniem: 1268808 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:22:
Ja die optie is er! Maar ze heeft geen idee. Echt wonderbaarlijk maar niks aan te doen haha.
Weet je nog wel het mail adres van dat Google account? Kan je iets met accountherstel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Op mijn werk hebben we met de Samsung J3 serie en de J6 hetzelfde "probleem". Medewerkers uit dienst, maar geen account doorgegeven.

Heb het voor de J3 versies op kunnen lossen door een combination file op de telefoon te zetten en daarna de normale firmware. Geen idee of dat voor jou ook mogelijk is.

Let echter wel goed op dat je je telefoon kunt bricken als je het niet goed doet. Aan de andere kant heb je er nu ook absoluut niets aan.

Als je inderdaad weet welke google account er op stond, kun je die wellicht resetten via gmail zelf. Dat is dan wel handiger.

[ Voor 71% gewijzigd door rens-br op 28-10-2019 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Soms wel, al wordt het bij nieuwere toestellen wel steeds lastiger. Alleen is het bespreken hiervan niet toegstaan op dit forum, en topics die die kant op dreigen te gaan worden gesloten.
En als die er niet is, waarom zouden telefoons dan nog gestolen worden?
Hele volksstammen zetten geen beveiliging op hun toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:01
Bij de lokale telefoonhoesjesboer, annex simlockverwijderaar..... >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:23

TommieW

Numa numa.

Kan je met fastboot nog wel verbinding maken met de telefoon? Misschien dat je via die weg de /data en /cache partitie kan wissen en opnieuw de stock ROM er op kan flashen. Dan zou ik verwachten dat het echt wel weg is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee krijg geen verbinding verder.. Wel met programma's zoals dr.fone. En naar de lokale telefoonboer heb ik ook over na zitten denken. Maar als hij het kan..

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 1268808 op 27-10-2019 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@Arunia Is gelukt! Mijn dank is groots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Anoniem: 1268808 Hey, goed zeg.
Wat heb je gedaan? Even voor de volgende die er tegenaan loopt wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@arunia gewoon dit filmpje gevolgd! Dank voor de gouden tip!

PS. Weet niet of ik het zorgwekkend of ook wel weer prima moet vinden dat het op deze makkelijke manier kan.

[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 28-10-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Anoniem: 1268808 Tja, het is niet altijd goed mogelijk heb ik al gemerkt.
Zoals ik eerder aan gaf, ben ik er mee bezig geweest voor op het werk. De nieuwste telefoons lukt niet of bricken. Dus dat schiet dan ook weer niet op. Voor jezelf als het werkt is zeker wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
Anoniem: 1268808 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:39:
@arunia gewoon dit filmpje gevolgd! Dank voor de gouden tip!

PS. Weet niet of ik het zorgwekkend of ook wel weer prima moet vinden dat het op deze makkelijke manier kan.
Wat is hier erg aan? Je telefoon is niet beveiligd, je data is. Een factory reset is dan ook prima om je data en je pin te verwijderen toch? Fabrikanten die een telefoon nog gelocked houden na een complete wipe vindt ik dan ook erg irritant. Ja tegen diefstal helpt het maar je maakt apparaten ook compleet onbruikbaar. We hebben hier op het werk een hele kast voor iPads welke gelocked zijn, en deze kunnen zo de kliko in. Belachelijke verspilling. Zelfs de fabrikant wil niet mee werken in dit geval. Als consument kan je prima op deze manier een ww kwijt raken en daardoor je eigen hardware onbruikbaar maken, dat is gewoon belachelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 28-10-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 20:07
Arunia schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:49:

Hebben jullie geen MDM op jullie telefoons? In je MDM systeem kan je een account/email opgeven die FRP kan opheffen.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 28-10-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@!GN!T!ON Ik ga daar eens in duiken wat het is en hoe in te regelen. Dat zou wel voor de toekomst een oplossing kunnen zijn.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 20:07
Tadango schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:14:
[...]

Wat is hier erg aan? Je telefoon is niet beveiligd, je data is. Een factory reset is dan ook prima om je data en je pin te verwijderen toch? Fabrikanten die een telefoon nog gelocked houden na een complete wipe vindt ik dan ook erg irritant. Ja tegen diefstal helpt het maar je maakt apparaten ook compleet onbruikbaar. We hebben hier op het werk een hele kast voor iPads welke gelocked zijn, en deze kunnen zo de kliko in. Belachelijke verspilling. Zelfs de fabrikant wil niet mee werken in dit geval. Als consument kan je prima op deze manier een ww kwijt raken en daardoor je eigen hardware onbruikbaar maken, dat is gewoon belachelijk.
Zakelijk gebruik je toch een MDM? Zelf eerlijk gezegd niet veel ervaring met Apple apparaten in zakelijke zin, maar voor Android is daar gewoon een oplossing voor in elke MDM waar ik ervaring mee heb (g-suite, Knox, MobileIron en InTune)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23
!GN!T!ON schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Zakelijk gebruik je toch een MDM? Zelf eerlijk gezegd niet veel ervaring met Apple apparaten in zakelijke zin, maar voor Android is daar gewoon een oplossing voor in elke MDM waar ik ervaring mee heb (g-suite, Knox, MobileIron en InTune)
Nu wel, eerder niet (interne proef zonder gobal IT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
MDM van Google is in ieder geval prijzig per gebruiker.
Lees net Knox. Dat zit natuurlijk standaard op Samsung. Ga dat ook eens onderzoeken en hoe dat ingericht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Praten over het omzeilen van beveiliging is niet toegestaan en dat is dus ook geknipt uit dit topic.

Verder komt er dus ook een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.