Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-08 13:58
Mijn vraag
Wanneer ik mijn programmawieltje draai kom ik niet op de daadwerkelijk geselecteerde modus. Ik krijg hem niet op Av, Tv of de andere van keuze. Bij Av springt hij automatisch naar M, bij Tv automatisch naar P.

Om zeker te weten dat het geen groter probleem is (garantie is geldig) toch hier maar de vraag: welke instelling heb ik niet goed staan waardoor ik niet kan fotograferen zoals gewenst :?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Canon EOS RP (firmware 1.2) met Mount-adapter en momenteel EF 24-70mm f/4.0L IS USM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De handleiding nageplozen (niet van a tot z gelezen) op dit euvel ;)

“The greatest teacher, failure is”

Beste antwoord (via ralphilosophy op 27-10-2019 09:07)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
ralphilosophy schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

De verschuiving herhaalt zich steeds, maar ook wanneer ik helemaal rond ga en de andere kant op en andere variabelen gebruik, is het resultaat dat Av/Tv niet beschikbaar blijven (A+ ook niet, maar die gebruik ik dan ook nooit). Lijkt ze "over te slaan"...
Gewoon garantie halen, want dit is niet ok. Er is geen instelling die je in de weg kan zitten waardoor de fysieke knop niet meer doet wat hij moet doen :). Gevalletje pech en opsturen/langs brengen voor garantie.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 16:05

DirtyBird

Praktiserend denker

Is de verschuiving steeds hetzelfde? Klinkt alsof het wieltje verkeerd geplaatst is waardoor de print niet klopt met de instelling

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
DirtyBird schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:33:
Is de verschuiving steeds hetzelfde? Klinkt alsof het wieltje verkeerd geplaatst is waardoor de print niet klopt met de instelling
De verschuiving herhaalt zich steeds, maar ook wanneer ik helemaal rond ga en de andere kant op en andere variabelen gebruik, is het resultaat dat Av/Tv niet beschikbaar blijven (A+ ook niet, maar die gebruik ik dan ook nooit). Lijkt ze "over te slaan"...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
ralphilosophy schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:34:
[...]

Gewoon garantie halen, want dit is niet ok. Er is geen instelling die je in de weg kan zitten waardoor de fysieke knop niet meer doet wat hij moet doen :). Gevalletje pech en opsturen/langs brengen voor garantie.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Nomad schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:58:
[...]

_/-\o_
Ik was er al bang voor, maar wilde hier toch even uitsluiten dat het aan mij lag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Weet niet hoe het op die camera zit maar op de 1D X oa kun je modi uitschakelen via custom functions. Eerst dus eens je instellingen resetten?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Ventieldopje schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:40:
Weet niet hoe het op die camera zit maar op de 1D X oa kun je modi uitschakelen via custom functions. Eerst dus eens je instellingen resetten?
Maar dan zou je ze eerst uitgeschakeld moeten hebben toch? Was in elk geval iets dat ik gecheckt had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ralphilosophy schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:42:
[...]

Maar dan zou je ze eerst uitgeschakeld moeten hebben toch? Was in elk geval iets dat ik gecheckt had...
Dat wel maar ik zie wel vaker gekke dingen voorbij komen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1