Submappen op homepage niet bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 16:32
Mijn vraag
Ben net overgestapt van provider maar nu is het niet mogelijk om de submappen te bereiken die in de root staan van mijn homepage, krijg dan "404 not found" daarvoor bij de andere provider was dat geen probleem.

Nu vraag ik of iemand weet of dat door mijzelf in te stellen is of dat misschien een policy van die server bij die provider is, heb het aan hun gevraagd maar niemand weet iets.

Heb de site erop gezet met Filezilla en kan hem ook benaderen met Total commander maar via de browser en dan in de balk een /dan die map krijg ik dus "404 not found".

Beste antwoord (via djfox741 op 31-10-2019 02:51)

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
djfox741 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:27:
Toch niet wat ik dacht wat ik had gezien met google over "cgi-bin"

Maar heeft iemand een verhelderend idee wat betreft ".htaccess" lijkt mij dat ik het daar mee moet kunnen regelen, alleen is de vraag wat ik in die htaccess moet zetten.

Hoop dat iemand dat weet.
Zie onderstaande link over het aan-/uitzetten van Directory Listing in .htaccess:
https://www.viralpatel.ne...access-directory-listing/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Dat moet gewoon werken. Het kan zo zijn dat je website nog naar de oude host linkt (https://www.whatsmydns.net/) of dat de nieuwe host case-sensitive (hoofdletter gevoelig) is. Met andere woorden, www.host.com/Map is iets anders dan www.host.com/map

Aangezien je niet praat over een dynamische website waar b.v. je url rewrite gebruikt om de mappen te laden en als bovenstaande je niet verder helpt, dan zou ik wat meer informatie plaatsen. Het kan verschillende oorzaken hebben en mocht deze host 'Directory Browse' uit hebben staan, dan zou ik tenminste een 403 verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
@mrFoce Zal wat meer info neerzetten, het is een "Powerweb mini" van Strato. Alles heb ik er nu opstaan en heb een mapje staan "test" als ik nu dit inklop "http://www.dejong741.nl/test" dan krijg ik dus die 404 te zien.

Als ik dieplink aanmaak, direkt naar een file, filmpje o.i.d. dan doet hij dat wel maar de map kom ik niet in.

Dus waar dit nu echt aan zou liggen, hoop dat je iets meer heb met deze info.

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djfox741 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:09:
Dus waar dit nu echt aan zou liggen, hoop dat je iets meer heb met deze info.
Kijk maar eens naar de permissies, deze link is misschien aardig om mee te beginnen, je zult je waarschijnlijk even moeten inlezen in chown and chmod.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
@mrFoce @Verwijderd Schiet mij ineens iets te binnen, omdat ik een eigen domeinnaam heb, staat mijn website in een Frame zodat mijn naam altijd in de balk blijft staan.

Zou dat niet dan op een andere manier moeten, maar hoe.

Ben naar de Link toegegaan en heb hem opgeslagen om later wat beter te lezen maar de eerste indruk gaf mij niet direkt inzicht hoe of wat ik daar mee moest doen, later ff beter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Toevallig WordPress gebruikt? Check je .htaccess file eens, en dan in het bijzonder de MOD_REWRITE regel eens. Het kan zijn dat de ene provider hem nodig heeft en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
Toch ook even geprobeerd met de url. die ik als eerste kreeg zonder dat mijn domeinnaam geregeld was en ook daar doet hij het niet mee.

http://510164688.swh.strato-hosting.eu

Nu staat er nog iets in de root wat er standaard al instond en weet niet wat ik daar mee moet, heb er ook zo lekker veel verstand van :'( dat is cgi-bin

Nu heb ik ff gezocht met google en vind een heleboel wat ik maar ff gaat lezen.

Maar reakties blijven welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
daupie schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:44:
Toevallig WordPress gebruikt? Check je .htaccess file eens, en dan in het bijzonder de MOD_REWRITE regel eens. Het kan zijn dat de ene provider hem nodig heeft en de andere niet.
Dankje, nee heb geen WordPress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741

Maar heeft iemand een verhelderend idee wat betreft ".htaccess" lijkt mij dat ik het daar mee moet kunnen regelen, alleen is de vraag wat ik in die htaccess moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:58
djfox741 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:09:
@mrFoce Zal wat meer info neerzetten, het is een "Powerweb mini" van Strato. Alles heb ik er nu opstaan en heb een mapje staan "test" als ik nu dit inklop "http://www.dejong741.nl/test" dan krijg ik dus die 404 te zien.

Als ik dieplink aanmaak, direkt naar een file, filmpje o.i.d. dan doet hij dat wel maar de map kom ik niet in.
Volgens mij werkt het dus zoals het moet. Een webserver laat niet zomaar alle bestanden in een map zien. als je er een index.htm bestand inzet zou die waarschijnlijk wel geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33
Bij sommige providers staat de website zelf in een submap, als je dan zelf submappen aanmaakt op hetzelfde niveau kun je die niet bereiken via het internet.

Of het zien van mapinhoud staat uitgeschakeld. Dan kun je de inhoud van een map niet zien via het internet.

[ Voor 26% gewijzigd door MewBie op 28-10-2019 11:53 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
djfox741 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:27:

Zie onderstaande link over het aan-/uitzetten van Directory Listing in .htaccess:
https://www.viralpatel.ne...access-directory-listing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:40

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

djfox741 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:28:
@mrFoce @Verwijderd Schiet mij ineens iets te binnen, omdat ik een eigen domeinnaam heb, staat mijn website in een Frame zodat mijn naam altijd in de balk blijft staan.
Dan werkt dat niet nee. De pagina die je oproept staat op locatie A en het frame daarop laadt locatie B. Als je gaat naar locatieA/test weet de pagina niet zomaar dat locatieB/test moet worden opgehaald (of je moet daar ook een pagina met een frame hebben staan).

Ik ben er te lang uit om te weten of er een oplossing voor dat stukje te bedenken is. Los daarvan zou ik sowieso van frames afstappen. Waarom zet je niets op je eigen domain space en verwijs je alleen maar als alles toch al eigen is? Dat is gelijk een veel nettere oplossing en hoef je het ook niet houtje touwtje op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
@daupie Dat ga ik eens bekijken, dankjewel . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
@Bastiaan In een frame wil zeggen dat mijn naam in de balk blijft staan maar denk niet dat dit iets te maken heb zoals jij beschrijft, bedankt in iedergeval voor je berichtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfox741
@daupie Dit was precies wat ik bedoelde TOP!!!

Alle mappen word er een error page gegeven behalve de map waar ik in wil komen, nogmaals mijn hartelijke dank. _/-\o_

Groet Sander...
Pagina: 1