Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Stadthouder
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-03 14:03
Hallo medegebruikers,

Afgelopen tijd serieus bezig geweest met het aanvragen van offertes voor verschillende zonnepanelen, maar door de hoeveelheid aan merken die er zijn is het lastig keuze maken. Hiervoor hebben wij te weinig verstand van de verschillende merken om een goede beslissing te kunnen maken |:( . Zouden jullie ons hierbij kunnen adviseren en delen wat jullie ervaringen zijn?

Daarnaast twijfelen wij tussen een west opstelling of een oost-west opstelling. Beide kanten zijn schaduw vrij, dak ligt echt geheel op oost/west met een helling van 45 graden in Utrecht. Aanvankelijk was de voorkeur alleen een west opstelling, aangezien dat het efficiëntste zou zijn. Met de wijziging in de salderingsregeling vanaf 2023 kan echter een oost/west opstelling ook interessant zijn, zodat je zelf stroom opwekt en gebruikt?

De volgende panelen:
Offerte A
Panelen: AEG monokristallijn black 310Wp zonnepanelen (AS-M60XB)
Aantal panelen: 15
Omvormer: AEG Solar AS-4000-2, 1-fase
12 jaar product garantie, 10 jaar garantie op omvormer, 25 jaar garantie op onderbouw systeem?
Liniear vermogen garantie, 90% 10jr, 80% 25jr

Totaal prijs (excl) 4750

Prijs per watpiek: 1.021505376

Offerte B
Panelen: S-Energy (Samsung) 320 Mono Percium ALL-Black halfcell (SC320-20B)
Omvormer: Goodwe 4200-NS-D (2mpp)
12 jaar product garantie, 10 jaar garantie op omvormer, 20 jaar garantie op montage materiaal?

Totaal prijs (excl) 4800

Prijs per watpiek: 1

Offerte C
Panelen: Panelen LG Neon 325 Full Black LG325N1K-V5
Omvormer: Goodwe 4200-NS-D (2mpp)
12 jaar product garantie, 10 jaar garantie op omvormer, 20 jaar garantie op montage materiaal?

Totaal prijs (excl) 5349,60

Prijs per watpiek: 1.097353846

Merksuggesties zijn meer dan welkom: ze moeten alleen wel full-black zijn.

Alvast bedankt voor jullie ondersteuning! ;)

Alle reacties

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11 06:03
15 panelen op 1 tracker past niet op goodwe of AEG omvormer. 1 strenge winter en je panelen doen net boven 40 volt per stuk ,15*40,1 is 601,5 is boven 600 volt is omvormer stuk en succes met garantie krijgen dan.
15 panelen oost-west kan wel, maar leg de boel dan in 1* goed vol. Leg ze niet allemaal op west. 12 oost 12 west zou ideaal zijn en ja, dat kan op dezelfde omvormers.

Aangaande panelen: AEG komt uit Taiwan, redelijk huis tuin en keuken paneel, ietsje duur wegens de german washing.

320 s energy mono ken ik niet, geen oordeel over.

Lg aardig goed maar duur.

Ik hou zelf van JA Solar en Jinko. Als er veel geld is Sharp of Panasonic.

Veel succes gewenst iig

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Utrecht?
Informeer eens bij patrick van Zonnekompas. Linkje iheb ik al vaak genoeg gegeven.

Zelf even puzzelen:
https://www.sunnydesignweb.com/sdweb/#/
Kies nieuw project, zonder aanmelden, vul lokatiegegevens in en ga naar de pv installatie.

Heb je 3-fase in huis? Of plannen daartoe? Elektrische auto?
15 panelen oost en 15 panelen west.
Op een 3-fase SMA.
Dat moet dan 60-cell of 72-cell panelen zijn, dus panasonic valt af, want die zijn 96 cell en geven te hoge spanning.

Welk merk panelen maakt eigenlijk niet zoveel uit. De markt veranderd zo snel dat je niet eens weet of het bedrijf over 10 jaar nog bestaat.
Dus aan garanties heb je niet zoveel.

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-10-2019 07:14 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11 09:05
Patrick, aardige man en half uurtje mee gesproken.
2 offertes voor mogelijkheden zou die maken.

Heb tot de dag van vandaag voor 80 panelen omvormer en steunen niks vernomen.
geld voor meerdere waar ik de aanvraag had gedaan trouwens....

Actie Solar stond direct voor mij klaar overigens en prijs was zeer aantrekkelijk.

• AUijtdehaag
  • Niet online
@vincenttor
Aantrekkelijke prijs?
Voor een solaredge systeem dan, vergeleken met andere solaredgesystemen?

[ Voor 24% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-10-2019 07:17 ]

• vincenttor
Nee werd mij afgeraden door patrick overigens om solaredge te kiezen, nu heb ik dan gelukkig geen schaduw.
Maar ook met name om de losse micro omvormers die wel eens kapot konden aan en de vrij stugge prijs voor zo een aantal panelen.
Of zou dan voor 2 panelen op een grotere micro omvormer moeten kiezen zodat je ipv 80 stuks er 40 had.
Het was goedkoper om dus voor 1 grote of 2 kleinere omvormers te kiezen, waar een aantal verkopers ook mee kwamen.

Als er geen schaduw is was het totaal niet van belang om voor een SE systeem dus te gaan was de uitkomst ( overigens wilde ik dat niet want de hobby die ik beoefen verpest dit volledig door alle RFI welke die solaredge "rommel" produceert)
Zie dit als goed voorbeeld : YouTube: Solar Edge Interference to Amateur Radio Stations

Overigens heb er er verder ook niet veel kaas van gegeten, begon net als de topic starter te lezen en zoeken wat mij het beste leek en informatie van andere.

De prijs van mijn complete set was €12800 voor vergelijking.
E ze hebben nu een scherpere prijs op de panelen want zijn met een andere leverancier ook in zee gegaan. Maar je weet het nooit wat ze je kunnen aanbieden ik heb goede ervaring met hun. ( Voor dat mensen denken dat ik aandelen heb haha ,heb plannen voor een volgende zelfde soort set voor bij een kennis te leggen vandaar dat ik bericht kreeg )

[ Voor 27% gewijzigd door vincenttor op 27-10-2019 07:47 . Reden: Prijs en laatste stukje tekst toegevoegd. ]

• AUijtdehaag
  • Niet online
@vincenttor
Bedankt voor de uitleg.
Het is nog vroeg, en ik was er stellig van overtuigd dat je solaredge had.
Heb me dus erg vergist......excuus

Edit: het is 25,6 kW en geen kWh in je sig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-10-2019 08:17 ]

• vincenttor
Stom haha, laten we het er maar op houden dat het ook nog vroeg was dat ik dat erin gezet had.
Geen probleem voelde me niet aangevallen hoor, daar is een forum toch voor :)
Pagina: 1