Ik zoek een?
Nieuwe smartphone. Ik heb sinds de launch een Samsung Galaxy S8 (april 2017), en deze begint qua accu en snelheid toch wat issues te krijgen. Ik twijfel tussen een aantal opties welke als opvolger zouden kunnen dienen.
Wat is je budget?
Ik heb geen hard budget, maar kijk wel graag naar prijs / kwaliteit verhouding indien de opties dichtbij elkaar liggen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de telefoon veel om te bellen (ja klinkt grappig, maar er zijn aardig wat reviews die belkwaliteit en ontvangstkwaliteit al niet eens meer meenemen) en muziek te luisteren (Spotify + mp3). Verder gebruik ik de telefoon regelmatig voor het schieten van foto's (dus camera is belangrijk), overzetten van foto's tijdens de vakantie van mijn Fuji XT-30 en dient de telefoon ook als navigatie (uitstekende GPS is dus essentieel). Lightroom zal ook moeten draaien op de telefoon.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen grote voorkeur tussen IOS & Android. Ik gebruik prive Android en zakelijk heb ik een iPhone 8. Dus wat mij betreft kijk ik naar de volgende opties:
Google Pixel 4 XL
+ Uitstekende camera
+ Vlotte Android ervaring
+ Goed update beleid
- Duurste Android optie uit mijn lijst met 899 voor een 64gb versie
- Slechts 64gb opslag
- Geen headphone jack (ik luister bedraad en heb uitstekende oordopjes)
- Niet officieel in NL te koop, dus qua reparatie en service misschien lastig
Samsung Galaxy S10 Plus
+ Goede camera's
+ SD Kaart uitbreiding mogelijk
+ Met 721 euro een prima prijs via ING
+ Headphone jack
+ Goede ervaringen met Samsung Service Points (reparaties klaar terwijl u wacht in de buurt)
- One UI is een stuk beter dan voorheen, maar nog steeds iets meer fan van stock Android of IOS
Samsung Galaxy Note 10
+ Uiterlijk van de Note 10 vind ik het mooiste van het lijstje
+ 256gb interne opslag
+ Met 750 euro een uitstekende prijs ook
+ Goede ervaringen met Samsung Service Points (reparaties klaar terwijl u wacht in de buurt)
- One UI is een stuk beter dan voorheen, maar nog steeds iets meer fan van stock Android of IOS
- Geen headphone jack
Oneplus 7t
+ Stock Android
+ 90hz scherm (geen ervaring mee verder)
+ 256gb interne opslag
+ Prijs. Met 599 goedkoopste optie uit deze lijst
- Geen headphone jack
- Slechte ervaringen met Oneplus (versie 1 & 3). Met name slechte GPS, belkwaliteit, en regelmatig factory resets moeten doen na een update
- Camera kwaliteit ondermaats bij bekijken reviews
Apple Iphone 11 Pro
+ Uitstekende camera's
+ Regelmatige updates
+ Stabiel OS en overzichtelijk
+ Goede belkwaliteit
- Prijs is hoog. 1159 voor 64gb
- Slechts 64gb
- Geen headphone jack
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou de iPhone 11 Pro overwegen wanneer dit echt de beste allrounder is qua stabiliteit, camera & belkwaliteit. Maar voor 1159 moet deze telefoon er wel echt met kop en schouders bovenuit steken.
Dan blijven de Android devices over. Qua prijs is de Pixel 4 XL de uitschieter naar boven en de Oneplus 7t naar beneden. Door de negatieve ervaringen uit het verleden + camera resultaten neig ik ernaar om de Oneplus weg te strepen waardoor de 2 Samsungs + Pixel overblijven.
Nieuwe smartphone. Ik heb sinds de launch een Samsung Galaxy S8 (april 2017), en deze begint qua accu en snelheid toch wat issues te krijgen. Ik twijfel tussen een aantal opties welke als opvolger zouden kunnen dienen.
Wat is je budget?
Ik heb geen hard budget, maar kijk wel graag naar prijs / kwaliteit verhouding indien de opties dichtbij elkaar liggen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de telefoon veel om te bellen (ja klinkt grappig, maar er zijn aardig wat reviews die belkwaliteit en ontvangstkwaliteit al niet eens meer meenemen) en muziek te luisteren (Spotify + mp3). Verder gebruik ik de telefoon regelmatig voor het schieten van foto's (dus camera is belangrijk), overzetten van foto's tijdens de vakantie van mijn Fuji XT-30 en dient de telefoon ook als navigatie (uitstekende GPS is dus essentieel). Lightroom zal ook moeten draaien op de telefoon.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen grote voorkeur tussen IOS & Android. Ik gebruik prive Android en zakelijk heb ik een iPhone 8. Dus wat mij betreft kijk ik naar de volgende opties:
Google Pixel 4 XL
+ Uitstekende camera
+ Vlotte Android ervaring
+ Goed update beleid
- Duurste Android optie uit mijn lijst met 899 voor een 64gb versie
- Slechts 64gb opslag
- Geen headphone jack (ik luister bedraad en heb uitstekende oordopjes)
- Niet officieel in NL te koop, dus qua reparatie en service misschien lastig
Samsung Galaxy S10 Plus
+ Goede camera's
+ SD Kaart uitbreiding mogelijk
+ Met 721 euro een prima prijs via ING
+ Headphone jack
Samsung Galaxy Note 10
+ Uiterlijk van de Note 10 vind ik het mooiste van het lijstje
+ 256gb interne opslag
+ Met 750 euro een uitstekende prijs ook
- Geen headphone jack
Oneplus 7t
+ Stock Android
+ 90hz scherm (geen ervaring mee verder)
+ 256gb interne opslag
+ Prijs. Met 599 goedkoopste optie uit deze lijst
- Geen headphone jack
- Slechte ervaringen met Oneplus (versie 1 & 3). Met name slechte GPS, belkwaliteit, en regelmatig factory resets moeten doen na een update
- Camera kwaliteit ondermaats bij bekijken reviews
Apple Iphone 11 Pro
+ Uitstekende camera's
+ Regelmatige updates
+ Stabiel OS en overzichtelijk
+ Goede belkwaliteit
- Prijs is hoog. 1159 voor 64gb
- Slechts 64gb
- Geen headphone jack
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou de iPhone 11 Pro overwegen wanneer dit echt de beste allrounder is qua stabiliteit, camera & belkwaliteit. Maar voor 1159 moet deze telefoon er wel echt met kop en schouders bovenuit steken.
Dan blijven de Android devices over. Qua prijs is de Pixel 4 XL de uitschieter naar boven en de Oneplus 7t naar beneden. Door de negatieve ervaringen uit het verleden + camera resultaten neig ik ernaar om de Oneplus weg te strepen waardoor de 2 Samsungs + Pixel overblijven.