De fietslamp met 18650-cel die ik had gekocht uit China heeft een brakke cel. Nu kan ik het natuurlijk weggooien en een nieuwe bestellen maar dat vind ik jammer. Ik heb nog wel zo een cel over. Dus ik had eerst de bende losgehaald. Het geheel bestaat uit een printje met de led en bediening en 2 kabeltjes naar een heel smal printje met ik denk een veiligheidscircuit voor de li-ion cel met daaraan 2 stripje die op de + en - van de cel gaan. Spul los getrokken (zat met spotlas vast) en even op de nieuwe cel vastgehouden. Maar helaas deed het niks. Ik dacht, misschien moet ik het eerst solderen voor beter contact, maar voor ik ging solderen probeerde ik het nog een keer en voila, licht. Dus solderen. Nu is het geheel gesoldeerd en heb ik geen licht...Als ik de cel in de lader met tester doe met als contactpunten de stulje gestold tin dan reageert de tester gewoon. Zie ik hier iets over het hoofd
Ik heb ook gezocht naar hoe 18650 te solderen, maar ik kan niet iets vinden waaruit blijkt dat ik het fout zou hebben gedaan.
Edit: los gesoldeerd en geprobeerd de lamp weer aan te krijgen door de twee strips op verschillende manieren op de cel te houden. In 1 specifieke positie werkte het weer, maar zodra ik voorzichtig los liet om te zien waar ze de cel aanraakten en het daarna weer op die plek probeerde kreeg ik het weer niet aan.
Edit: los gesoldeerd en geprobeerd de lamp weer aan te krijgen door de twee strips op verschillende manieren op de cel te houden. In 1 specifieke positie werkte het weer, maar zodra ik voorzichtig los liet om te zien waar ze de cel aanraakten en het daarna weer op die plek probeerde kreeg ik het weer niet aan.
[ Voor 14% gewijzigd door JT op 26-10-2019 22:25 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning