printen van enveloppen zonder !@#$%^

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marelli7
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-05 14:57
Geregeld moet ik iets van 200 enveloppen afdrukken. per 'printsessie' dezelfde enveloppen maar wel steeds in allerlei verschillende formaten en diktes. Nu gebruik ik een (ietwat gedateerde) HP Envy 4500. Soms gaat het goed maar vaak niet: bij volle lade geen papier gedetecteerd, invoeren lukt niet, gekreukelde uitvoer of scheve afdruk etc.

Wie heeft wel goede ervaringen met het printen van enveloppen en met welke printer is dat?

Quatt - Tado - Nefit Trendline - 50 W/m2(@-10C)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:56
Moeten het echt enveloppen zijn? Of kun je het ook af met labels met een dymo labelwriter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Marelli7 Heeft het ooit wel goed gewerkt? Dan zou je misschien gewoon de (rubberen) wieltjes moeten vervangen omdat deze versleten zijn.

Zelf heb (als beheerder) ik nooit op enveloppen geprint. Meestal zie ik dat men op zelfklevende etiketten print en die op de enveloppe plakt. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of een vensterenvelop gebruikt en zorgt dat het adres op de juiste plaats staat. Dit scheelt je extra werk omdat je adresgegevens heel makkelijk kunt samenvoegen vanuit Excel o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat je op den duur altijd issues gaat houden, zeker naar mate een printer ouder wordt en geen onderhoud wordt geplaagd op met name de rollers. Daarnaast zou ik dan ook meer naar de duurdere mogelijk semie pro, gaan kijken...

Dat gezegd te hebben, zou een Dymo LabelWriter niet een betere uitkomst zijn? Deze gebruik ik zelf ook en werkt uitstekend...

Of dit natruulijk:
sypie schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:10:
Of een vensterenvelop gebruikt en zorgt dat het adres op de juiste plaats staat. Dit scheelt je extra werk omdat je adresgegevens heel makkelijk kunt samenvoegen vanuit Excel o.i.d.
Ik wilde net mijn bericht editten, toen ik deze reactie zag staan. :)

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 26-10-2019 22:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33
Vensterenveloppen gebruiken!
Ik heb met een deskjet 500 (1998 omtrent....) veel op enveloppen geprint maar dat ging beperkte tijd goed. Rollen opruwen met schuurpapiertjes hielp dan. Maar nooit een succes geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:03
Ik heb geen ervaring met het printen op enveloppen. Waarom zou je, die koop je gewoon bedrukt.

Maar als je het persè zelf wil doen zou ik zoeken naar een printer waar de enveloppen niet hoeven te buigen.
Gewoon recht erdoorheen. Google maar eens op envelop printer en je zult zien wat ik bedoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bedrukte enveloppen bestellen kan voor je eigen logo's en dergelijke. Niet met de klantgegevens er op, die zul je zelf moeten printen, plakken of op een andere manier zichtbaar moeten krijgen voor de postbode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marelli7
Even voor de duidelijkheid: een adressenbestand moet door ons op de envelop worden geprint (het zijn rouwkaarten en die 'bestickkeren' of in vensterenvelop doen gaat het niet worden ;o).

Het heeft eigenlijk nooit goed gewerkt*, vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen met wél goed werkende (betaalbare) enveloppenprinters.

Uitbesteden -door een drukker laten printen- hebben we gedaan, maar dit doen we nu meer en meer zelf.

*ik gebruik Office 365 Word hiervoor met een aangeleverd Excel bestand. Ook dat geeft geregeld !@#$%^, maar dit terzijde

[ Voor 28% gewijzigd door Marelli7 op 27-10-2019 10:19 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26

Tens

let me drink about it

Als een echte enveloppe printer geen optie is:

Er zijn printers die bij 'handinvoer' zeg maar rechtuit printen, dus vóór erin, achter eruit.
Nadeel is wel dat er vaak maar een stuk of 10 per keer geprint kunnen worden.
papierdoorvoer kleiner dan A4, en zeker enveloppen, is gewoon lastig. Alle printers die vóór het printen het papier omkeert om een rol van een paar cm diameter zijn eigenlijk ongeschikt voor (het bulkprinten van) enveloppen.

edit:

zo'n systeem:
https://support.brother.c...all&faqid=faq00000063_002

[ Voor 12% gewijzigd door Tens op 27-10-2019 10:52 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marelli7 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:16:
Even voor de duidelijkheid: een adressenbestand moet door ons op de envelop worden geprint (het zijn rouwkaarten en die 'bestickkeren' of in vensterenvelop doen gaat het niet worden ;o).

Het heeft eigenlijk nooit goed gewerkt*, vandaar dat ik op zoek ben naar ervaringen met wél goed werkende (betaalbare) enveloppenprinters.

Uitbesteden -door een drukker laten printen- hebben we gedaan, maar dit doen we nu meer en meer zelf.

*ik gebruik Office 365 Word hiervoor met een aangeleverd Excel bestand. Ook dat geeft geregeld !@#$%^, maar dit terzijde
Als een drukker het kan moeten jullie het ook kunnen lijkt me. De vraag is alleen hoe de drukker het doet, welke apparatuur hij gebruikt, en of die binnen jullie budget ligt.
Je geeft zelf al aan dat je een oude consumentenlijn HP gebruikt. Heb je er ooit bij stil gestaan dat die helemaal niet voor dat soort werk gemaakt zijn,? Incidenteel, sure, maar vele batches wordt wat anders.

Wat let je om je huisdrukker eens te vragen hoe zij het doen? En dan een kosten/baten plaatje te maken inclusief afschrijving etc. Denk dat je inzicht dan het grootste wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marelli7
Als ik zoek op adresseerprinter dan kom ik vaak op de Astrojet M1.....die kost bijna €17.000 en dat is ver buiten budget, vooral met onze kleine volumes. Als ik het goed heb heeft onze drukker deze machine.
Dat een printertje van pak-em-beet €100 niet echt geschikt is begrijp ik wel, maar rond de €1000 moet er toch wel wat te vinden zijn?

dus nogmaals: wie heeft er ervaring met een betaalbare printer die goed overweg kan met enveloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom zouden labels niet werken? Als je niet voor professioneel spul wilt betalen dan zul je concessies moeten doen aan de kwaliteit. Je hebt ook transparante labels zodat je geen (groot) kleurverschil hebt tussen de envelop en het adreslabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien een optie om meerdere printers te kopen, die dan allemaal hun eigen formaat hebben. Scheelt weer wisselen en instellen elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marelli7
Labels is simpelweg een No-Go.

we hebben iets van 20 verschillende formaten enveloppen.....ennuh, waar laat ik die 20 printers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Had je al naar adresseerprinters gekeken, of vallen die in beginsel al af vanwege de hoge prijs?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 21:24

Vroeger werd rouwdrukwerk door een drukkerij verzorgd. Tegenwoordig willen doodgravers en sommige uitvaartverzekeringen het zelf doen met alle gevolgen van dien. Slechte typografie (en vaak altijd maar die standaard lettertypes en opmaak), slordig en slecht geprint (printer kan geen zwaar of mooi glossy papier aan) en verkeerd gesneden rouwbrieven/bidprentjes... schoenmaker blijf (in dit geval doodgraver) bij je leest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien moet je het over een andere boeg gooien. Je biedt nu een service aan, daar betalen je klanten ongetwijfeld extra voor. Prima. Maar die service blijkt niet kosten dekkend te zijn. Je kunt er ook voor kiezen die service niet meer aan te bieden. Of in plaats daarvan, voorbedrukte etiketten aan te bieden. Al dan niet door jullie geplakt (kost x extra per envelop want handwerk qua plakken).

Leuk hoor een geprintte envelop, maar toen wij geboortekaartjes moesten versturen hebben we gewoon etiketten gebruikt. Werkt prima. Zijn we vast niet de enige in, etiketten plakken is zo gebeurd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46
Marelli7 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:02:
Nu gebruik ik een (ietwat gedateerde) HP Envy 4500.

[...]

(het zijn rouwkaarten)
Voor rouwkaarten is een inkjetprinter in ieder geval af te raden. Heb je het resultaat van een paar druppels water op een envelop gezien? Dat kan echt niet.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marelli7
Thanks but no thanks :'(
Deze discussie gaat de compleet verkeerde kant op. Ik zoek naar iemand met een goede ervaring en zeker geen zure reactie hoe het anders zou moeten. De reactie van "The Eagle" was de zwartste (inkt-)druppel.

[ Voor 5% gewijzigd door Marelli7 op 27-10-2019 14:05 . Reden: afhaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

Heb zelf de Samsung scx-4729, die heeft een aparte enveloppe lade. Werkt perfect. Maarja oud beestje 2013 ofzo.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Marelli7 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:02:
Deze discussie gaat de compleet verkeerde kant op. Ik zoek naar iemand met een goede ervaring en zeker geen zure reactie hoe het anders zou moeten. De reactie van "The Eagle" was de zwartste (inkt-)druppel.
Het is niet het antwoord dat je wil horen, maar het is geen zure reactie.

Jij wil enveloppen met adressen. Daar zijn een aantal mogelijkheden voor:
  • Je schrijft de adressen met de hand. Dat is behoorlijk arbeidsintensief, dus ik begrijp dat dat niet je favoriete optie is.
  • Je drukt de adressen direct op de envelop. Zo'n envelop is echter iets anders dan een blad papier (met niet-uniforme dikte en geplooide randjes is het zelfs iets heel anders dan dik papier), dus je hebt een printer nodig die daar geschikt voor is. Ik zie hier antwoorden staan die aangeven welke eisen dat aan een printer stelt (niet proberen de richting van het papier om te keren) en ik zie voorbeelden van printers.
  • Je zorgt ervoor dat je op iets print dat je printer wél de baas kan, en brengt dat aan op de envelop. Ik zie hier ook de suggestie om doorzichtige labels te gebruiken, dus het is niet dat er niet meegedacht wordt wat mogelijk is.
Als je echt alleen direct op de envelop wil printen, maar een geschikte printer omwille van het relatief kleine volume financieel niet interessant is, is en blijft de logische conclusie dat je dat best uitbesteedt aan iemand die wél de vereiste volumes print om een dergelijke machine te verantwoorden.

Dat dat niet het antwoord is waar je op gehoopt had, betekent niet dat de discussie compleet de foute kant op gaat en dat we allemaal zure reacties geven, enkel dat het apparaat dat je zoekt (functionaliteit én prijs) niet bestaat. We zeggen niet dat je vraag onzinnig is, alleen dat de combinatie van wat je wil en de prijs waaraan je denkt in de praktijk niet gaat werken.

[ Voor 3% gewijzigd door indigo79 op 27-10-2019 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marelli7
Mijn vraag was: Wie heeft wel goede ervaringen met het printen van enveloppen en met welke printer is dat?

vervolgens krijg ik een hoop 'adviezen' die niets met mijn vraag te maken hebben, simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-06 11:43
Als het budget niet te hoog mag zijn zou je ook naar een tweedehands printer kunnen kijken.
Ik zou in iedergeval voor een laserprinter gaan, voor grotere taken werkt deze sneller en het resultaat is netter.
Welke Laserprinter goed is om veel enveloppen te printen weet ik echter niet.

En ik denk dat er maar erg weinig zullen zijn die je wel een kant en klaar antwoord kunnen geven met deze printer moet je hebben.
Meesten printen dan zulke grote hoeveelheden dat ze een dure speciale printer kunnen veroorloven of ze zullen het uitbesteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ashundi schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:02:
Ik zou in iedergeval voor een laserprinter gaan, voor grotere taken werkt deze sneller en het resultaat is netter.
Een laserprinter wordt ook warm en heeft meestal geen rechte papierweg. Dat gaat weer niet goed samen met (gelijmde) enveloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
LET OP: Druk geen enveloppen af met sluiters, vensters, glanzende oppervlakken of gecoate voeringen om storingen of schade aan de printer te voorkomen. Als u afdrukt met een LaserJet of Laser printer, gebruik dan geen enveloppen met zelfklevend plakmiddel of andere synthetische materialen die gevoelig zijn voor warmte.

zal moeilijk worden voor je om iets geschikts te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Ik denk dat je weinig mensen zult vinden hier omdat het (zeer) dure en specifieke prinyers betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:30
Marelli7 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:55:
Mijn vraag was: Wie heeft wel goede ervaringen met het printen van enveloppen en met welke printer is dat?

vervolgens krijg ik een hoop 'adviezen' die niets met mijn vraag te maken hebben, simpel
Door het ontbreken van reacties van goede ervaringen, zou je een conclusie kunnen trekken.

Op de vraag die je daarna zou kunnen stellen wat wel een goede oplossing is, heb je al diverse adviezen gekregen.
We zijn hier heel proactief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Anoniem: 691473 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:23:
Ik denk dat je weinig mensen zult vinden hier omdat het (zeer) dure en specifieke prinyers betreft.
Waarschijnlijk zit er ergens op x duizend enveloppen per dag een kantelpunt waar printen goedkoper is dan vensters of stickers.
Wellicht dat iemand er hier ooit een heeft geïnstalleerd, maar ik betwijfel of die persoon er dan mee werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 27-10-2019 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46
Mocht @Marelli7 alsnog meelezen; als je budget max. pak 'm beet 1000 euro is; voor iets minder dan de helft heb je een goede laserprinter met een rechte papierbaan: een handinvoerlade + een achterzijde die je kunt openklappen. Dit gaat eigenlijk goed met alle laserprinters (persoonlijk ervaring met HP 2430, HP 4014, beide end of life, en de wat grotere Xerox WCP128, ook end of life).

Je kunt in de brochure/specificaties nalezen welke papierformaten worden geaccepteerd. Zie bijv. http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01689983 waarin staat dat gangbare enveloppen worden ondersteund, maar wel alleen in de handinvoerlade.

Andere formaten kun je doorgaans instellen in de printerdriver (printer server properties, tabblad Forms) tot een maximum van het grootste ondersteunde formaat (bijv. A4).

Een handinvoerlade biedt ruimte voor max 10 a 15 enveloppen. Je zult voor het printen van 200 enveloppen dus even bij de printer moeten blijven zitten. Dit is voor zover ik kan overzien de enige functionele beperking die voortkomt uit je max. budget.

Voordeel van deze oplossing is dat je het apparaat ook kunt inzetten voor regulier (kantoor)printwerk.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:12
Even over de andere boeg gooien.
https://axidraw.com/ of https://cricut.com/shop/ bv

[ Voor 22% gewijzigd door Icekiller2k6 op 27-10-2019 21:02 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moogholland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05 22:19
Hi Marelli7,

misschien kan ik je helpen.
Ik handel in printers :-)

Kan je vertellen wat vor printer(s) je nu gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door moogholland op 27-10-2019 21:48 . Reden: een vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

moogholland schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 21:21:
Hi Marelli7,

misschien kan ik je helpen.
Ik handel in printers :-)

Kan je vertellen wat vor printer(s) je nu gebruikt.
Dat staat letterlijk in de OP..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 10:23

Theo

moederbord

Marelli7 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:55:

Ik zoek een nieuwe auto. Groot van formaat, betrouwbaar, goed onderhouden, in goede staat, lage kilometers, hybride of elektrisch en niet al te oud. Mijn budget is 350 euro, misschien zelfs 1.000 euro. Wie kan mij mij zeggen welke auto ik moet kopen?

persoon1: Met dat budget ga je niks vinden. Verhoog je budget naar 15.000 euro en je zal wel wat vinden.
persoon2: Met dat budget kun je beter een fiets of een scooter kopen.
persoon3: Heb zelf vroeger ook gezocht maar niks kunnen vinden.
persoon4: Ik heb [auto], die aan al je eisen voldoet, al is deze niet betrouwbaar.

Misschien een absurd voorbeeld, maar het geeft wellicht wel antwoord op je vraag. Wat je zoekt bestaat niet. Je zal je eisenpakket aan moeten passen om iets te vinden dat wél aan al je eisen voldoet. :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Laatst online: 21:24
Marelli7 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:02:
Succes ermee. Vraag bij de drukkerij waar je nu de enveloppen laat printen welke printer ze gebruiken, welk merk enveloppen en personaliseringssoftware en schaf iets soortgelijks aan. Gaat zeker meer dan € 15.000 kosten.

Je zult merken dat het printen van enveloppen en dan vooral van verschillende formaten een enorme aanslag op de sluitage-gevoelige onderdelen van de printer zullen zijn. De rubberen rolletjes van de papierinvoer als eerste. Daarna de fuser op het eind van het printprocess. Een fuser slijt nogal snel met het printen van enveloppen. Vooral als je vaak dezelfde maat enveloppen print zal de fuser op dat oppervlakte snel slijten.

Een onderhoudscontract en goeie deal op slijtagegevoelige onderdelen gaat je zo'n € 750 per maand kosten.

Daarnaast zul je gebruik moeten maken van laserprint-geschikte enveloppen. De drukker koopt ze vast een stuk goedkoper in bij z'n vaste papierleverancier dan dat jij ze kunt kopen.

En als je zelf ook nog rouwbrieven of rouwkaartjes wilt gaan printen is een snijmachine ook zeker iets wat aangeschaft moet worden. Ook daar moet het mes regelmatig van vervangen worden.

Ik denk dat je goedkoper uit bent om bij je drukker te blijven als je #$%^ wilt voorkomen. Maar als je genoeg €€€ en tijd hebt, go for it. Misschien dat het ooit kostendekkend kan worden, maar ach.. vaak betaald de uitvaartverzekering toch maar voor speciale wensen van de klant flink laten dokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58
Waarom mag je de adressering op een rouwkaart eigenlijk niet met een sticker doen? Dat is toch net zo (on)persoonlijk als een geprinte envelop?

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ozzie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:52:
Waarom mag je de adressering op een rouwkaart eigenlijk niet met een sticker doen? Dat is toch net zo (on)persoonlijk als een geprinte envelop?
Nouja, op een niet-witte enveloppe is zo'n witte sticker wel een stúk lelijker dan als je het direct op de enveloppe print. Zeker als je de stickers er handmatig op gaat plakken, staan scheve stickers nog 'goedkoper'.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Room42 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

Nouja, op een niet-witte enveloppe is zo'n witte sticker wel een stúk lelijker dan als je het direct op de enveloppe print. Zeker als je de stickers er handmatig op gaat plakken, staan scheve stickers nog 'goedkoper'.
Kwestie van transparante stickers kopen, heb je geen kleurverschil. Sim-pel.

Maar gevulde enveloppen printen met een huis- tuin- en keukenprinter, moet je gewoon niet willen. Als het de investering niet waard is voor af en toe een setjes enveloppen te printen, besteed het dan gewoon uit naar een bedrijf die het wel kan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubvdh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-04 21:18
@ TS ik heb hier zelf geen ervaring mee op mijn prive HP, maar ik werk in de service op grote grafische inkt en toner systemen en kan je zeggen, je vraag zal geen antwoord opleveren, hier zijn goede professionele systemen voor, zoals astroJet of alternatieven maar wat jij wil kan niet, dit is heel speciaal printwerk, dus dergelijke kleine oplages moet je uitbesteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moogholland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05 22:19
Even terug komen op mijn eerdere bericht.

Een HP Envy 4500 is een compacte printer voor klein gebruik. Hiermee ga je nooit van ze leven gecontroleerd 200 enveloppen per keer printen. het loopwerk is daar niet geschikt voor. Daarnaast is het ook nog eens een dure printer in gebruik.

Voor een beperkt budget kan een occasion Pro laser printer met een bijbehorende professionele enveloppe uitbreidingsmodule een oplossing bieden. Het gaat dan niet om een klein formaat maar echt een grote printer met een cartridge van 8k of meer afdrukken. Gebruik je het alleen voor een adres tekst dan doe je er waarschijnlijk 150/200k enveloppen mee. Dus ook nog eens goedkoop. wel de printer uitzetten na gebruik en zijn wel energie vreters.

Een weetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Als het gevulde enveloppen zijn zoek je sowieso een straight-through printer. Als het lege enveloppen zijn kan je denk ik wegkomen met eentje die niet exact straight-through is. Best wel veel printers hebben een klep aan de achterkant en voorkant die je kan opendoen om deze functionaliteit te bereiken. De "multipurpose feed". Jouw Envy heeft dat misschien niet (of gebruik je hem niet?) waardoor je enveloppen 180graden moeten keren om een rol. Ik zou in principe ook een laser aanraden voor adressen printen, inderdaad om eerdergenoemde reden dat je niet wil dat het adres uitloopt in de regen.

In veel gevallen kan zo'n multipurpose feed tot 200 g/m² papier aan. Als je nog hoger kan vinden is dat beter. Nou kan ik niet direct iets goedkoops vinden die voldoet aan de volledig straight-through eis.

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 28-10-2019 22:17 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1