Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BSOD veroorzaakt door de hdd

Pagina: 1
Acties:

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 06:28
Na een aantal keer een BSOD gehad te hebben, gezocht naar de oorzaak d.m.v. uitsluiten. Op het einde hield ik de hdd en het mobo over. Ik heb de oude hdd eruit gehaald en de "nieuwe" hdd voorzien van een frisse nieuwe installatie. Geen problemen meer gehad. Ook nog even mijn back-up van de oude hdd op de andere hdd gezet en eveneens geen problemen meer.

Mijn conclusie is dus dat het aan die oude hdd ligt.

Nu vraag ik mij echter af waar het aan ligt. Ligt het aan de disk of aan de elektronica op de print?
Ik ben erg benieuwt waar het aan zou kunnen liggen. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Hdd gegevens:
Merk: Samsung
Type: HD103UJ.
Datum: 2009-03
Draaiuren: 60.000+ :)
Foutmeldigen: Geen :?

Ik kan "geen foutmeldingen" even niet plaatsen t.o.v. de BSOD's die ik met deze schijf heb gehad op mij pc. Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven. Altijd leuk om iets bij te leren!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Het kan ook nog aan Windows liggen... Eén of andere driver of zo.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 12:46
Controleer de SMART-waardes, bijvoorbeeld met Crystaldiskinfo.

Gezien de leeftijd en draai uren niet vreemd als het toch in de HDD zit.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11 20:46
Maar... tien jaar oud?
Iedere minuut daar aan besteed is toch zonde van je tijd?

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je de oude hdd ook terug proberen te zetten? Ik heb ook een tijdje laat gehad van bsod's. Maar na een keer alles los te halen en aan te duwen, werkte alles weer. Met andere woorden: een slecht contractje kan al bsod's veroorzaken.

When life gives you lemons, start a battery factory

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 06:28
hoi1234 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:51:
Het kan ook nog aan Windows liggen... Eén of andere driver of zo.
Naar mijn bescheiden mening ligt het niet aan Windows, omdat ik de back-up (gemaakt vlak voor verwijdering) terug gezet heb op een andere schijf. Als het dan aan Windows gelegen zou hebben, had ik op de andere schijf ook BSOD's gehad. Of is mijn redenatie fout?
rookie no. 1 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:32:
Controleer de SMART-waardes, bijvoorbeeld met Crystaldiskinfo.

Gezien de leeftijd en draai uren niet vreemd als het toch in de HDD zit.
Alle waarden bij Cristaldisk, Speccy of HDTune zijn goed en dat vind ik dus zo vreemd. Dat snap ik dus niet, maar wil ik wel graag te weten komen.
zetje01 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:09:
Maar... tien jaar oud?
Iedere minuut daar aan besteed is toch zonde van je tijd?
Daar heb je volkomen gelijk in, maar ik wil graag weten of het nu de inwendige schijf is of de print. Als de laatste nog goed zou zijn, dan kan ik die print eventueel gebruiken op een andere hdd als daar de print van defect is. Vandaar dat ik mij hierin aan het verdiepen ben. Nu heb ik niets te verliezen, toch?

Zijn er überhaupt mogelijkheden om aan de weet te komen waar zich het probleem voordoet? Kapot issie al. :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11 20:46
jovadca schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:49:

Daar heb je volkomen gelijk in, maar ik wil graag weten of het nu de inwendige schijf is of de print. Als de laatste nog goed zou zijn, dan kan ik die print eventueel gebruiken op een andere hdd als daar de print van defect is. Vandaar dat ik mij hierin aan het verdiepen ben. Nu heb ik niets te verliezen, toch?

Zijn er überhaupt mogelijkheden om aan de weet te komen waar zich het probleem voordoet? Kapot issie al. :)
Okay, gewoon hobbyen, dus.

Het kan ook nog je kabel zijn, of tijdelijk een slecht contactje (als eerder geopperd), (tijdelijk) een voedingsprobleem.
Oh, wacht; je wilde hulp met uitzoeken waar het probleem in zit.

Ik heb geen idee, anders dan dat ding afschrijven, in een vitrine leggen, een tekstje erbij met:
"Bedankt voor de geleverde diensten, je hebt het veel langer volgehouden dan ik ingecalculeerd had.
Rust zacht lieve SamsungSchijf, je wordt gemist."
Pagina: 1