Upgraden van PC vanwege beeldschermcrashes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnn_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-07-2022
Hallo allen!

Om te beginnen wil ik aangeven dat ik niet veel verstand heb van hard,- en software.

Ik heb met hulp van iemand een aantal jaar geleden de onderdelen van mij computer gekozen en de computer in elkaar gezet.

Nu begint mijn beeldscherm constant te crashen. Eerst gebeurde dit tijdens het spelen van Assassins Creed. Nu begint het ook regelmatig als niet aan het gamen ben. Na het updaten van mijn drivers blijft dit probleem terugkomen.

Het spelen van Assassins creed kan ik niet op HD omdat mijn huidige processor daar niet goed genoeg voor is. Ik wil deze nu gaan upgraden.

Kunnen jullie mij advies geven over het aanschaffen van een nieuwe processor? Ik heb een hier een budget voor van +- €350.

In een afbeelding op OneDrive vinden jullie specificaties van mijn computer: https://1drv.ms/u/s!Ak4StXCIN_JRxANhUx7O92JpbGdA

Zelf had ik een idee om één van de volgende processors te nemen: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1236457;1390258;1390262;1047643;693567/

Ik weet niet goed of die passen in de computer die ik heb.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes, Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Dus een:
- Intel i5 3570
- Radeon rx 570
- Intel HD 4000

Een paar vragen om het op gang te helpen:
- Wat is een 'crashend beeldscherm'?
- Gebruik je de Radeon als videokaart en niet per ongeluk de gëintegreerde Intel?
- Welk moederbord heb je?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:28
Kan het zijn dat er stof is opgehoopt in de kast en dat de crashes worden veroorzaakt doordat componenten hun warmte niet meer goed kwijt kunnen?

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnn_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-07-2022
Bedankt voor jullie reacties. Wat een toppers dat jullie meedenken!

@niek_nijmegen Mijn beeldschermen gaan dan over in een (tot nu toe de volgende kleuren gezien:) groene, roze óf blauwe kleur en blijft vervolgens die kleur. Ik zet dan handmatig de kast uit en start mijn computer weer opnieuw op om dit op te lossen.

Op je tweede vraag durf ik niet zo goed antwoord te geven :') Dat is al te technisch voor mij om na te kijken.

Ik heb de z68x-ud3h-b3. Die staat in dit lijstje:
https://1drv.ms/u/s!Ak4StXCIN_JRxASoZVAtC4pY_srY

@arnold_m Dat is een goed punt. Na het starten van Assassins Creed begint er een behoorlijk geluid uit de kast te komen dus er wordt wel veel warmte geproduceerd. Regelmatig verwijder ik stof uit de kast maar ik zal hem eens van binnenuit goed schoonmaken en kijken of dat verbetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
De RX570 is vrij nieuw, welke kaart had je hiervoor en heb je de oude drivers verwijderd?

Welke voeding heb je en is die net zo oud als de rest?

Minieme kans dat het door de processor komt en dat een nieuwe dit gaat verhelpen.

[ Voor 48% gewijzigd door mitsumark op 26-10-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 15:49
mitsumark schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:42:
De RX570 is vrij nieuw, welke kaart had je hiervoor en heb je de oude drivers verwijderd?

Welke voeding heb je en is die net zo oud als de rest?

Minieme kans dat het door de processor komt en dat een nieuwe dit gaat verhelpen.
RX570 komt uit half 2017.

Maar alsnog kan een clean install van drivers geen kwaad natuurlijk!

Ik zou DDU (Display Driver Uninstaller) gebruiken, en dan via de AMD-website ze opnieuw installeren.

Om nog te troubleshooten zou je kunnen proberen je GPU te ontkoppelen van het mobo en de video uitgang van je CPU/mobo gebruiken om te kijken of het probleem zich dan voordoet.

Heb je hem overclockt? dit kan het namelijk zijn.

iets minder logische mogelijkheid: is je scherm niet gewoon kapot?

[ Voor 0% gewijzigd door lodu op 26-10-2019 22:11 . Reden: amd-website ipv amd ]

Pagina: 1