nieuwbouw, bestaande betonnen systeemvloer vlinderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1268682

Topicstarter
Ik ga volgend jaar starten met een nieuwebouwwoning, graag wil ik een gevlinderde betonnen vloer. de vloer die opgeleverd wordt is een geisoleerde betonnen systeemvloer; mijn vraag: Kan ik deze laten vlinderen? of moet er eerst een nieuwe laag beton oid. worden gestort?
...
Heeft iemand hier ervaring mee? en wat zijn ongeveer de kosten voor een ruimte van 605m2?

Ik zou heel blij zijn met alle info:)

Beste antwoord (via Anoniem: 1268682 op 26-10-2019 19:48)

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
Een betonnen vloer vlinderen kan alleen als het nog nat is, vlinderen doe je ook om de dichtheid te vergroten. Dat kan niet meer na het uitharden. Wat je wel zou kunnen doen is een egaliseerlaag aanbrengen.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:42
Een betonnen vloer vlinderen kan alleen als het nog nat is, vlinderen doe je ook om de dichtheid te vergroten. Dat kan niet meer na het uitharden. Wat je wel zou kunnen doen is een egaliseerlaag aanbrengen.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dankjewel Djampire, dan weet ik in elk geval dat het niet direct met de opgeleverde vloer kan. heb je enig idee van kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 1268682 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:21:
dankjewel Djampire, dan weet ik in elk geval dat het niet direct met de opgeleverde vloer kan. heb je enig idee van kosten?
Ook daarna kan het niet, want dan wordt je vloer te hoog.
Ik zou gewoon iets uitzoeken wat er op lijkt, maar wel dun is, bijvoorbeeld een gietvloer.

Afbeeldingslocatie: https://horboomvloeren.nl/wp-content/uploads/2019/04/polyurethaan-gietvloer.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:55

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Werken jullie in Nederland met chappe enzo?

Ik ga iig eerst een betonplaat storten, daar komen alle leidingen op, daarna 10cm pur, daar de vloerverwarming op en daarna terug beton die gepolierd word, vlinderen in het Hollands blijkbaar :P

Dus de Chappe en tegels vallen er tussen uit en wordt beton.

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 26-10-2019 19:39 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Ernemmer hmm oke, dus een betonlaag/egaliseerlaag is te dik? gietvloer vind ik ook mooi maar heb gehoord dat dit veel duurder is en dat je er veel meer op ziet. krasjes, haren, viezigheid etc.

@Jellabie ik ken zelf chappe niet, jij doet dus gewoon een extra laag beton storten en dan bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor al jullie snelle reacties trouwens:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:55

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Anoniem: 1268682 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:42:
@Ernemmer hmm oke, dus een betonlaag/egaliseerlaag is te dik? gietvloer vind ik ook mooi maar heb gehoord dat dit veel duurder is en dat je er veel meer op ziet. krasjes, haren, viezigheid etc.

@Jellabie ik ken zelf chappe niet, jij doet dus gewoon een extra laag beton storten en dan bewerken?
zandcementvloer dacht ik in jullie taaltje :P

En idd, alleen kan je dat zelf niet, beton moet gepolierd worden wanneer die nog nat is, ik dacht iets van een 2u nadat de beton gestort is beginnen ze met polieren.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jellabie schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:38:
Werken jullie in Nederland met chappe enzo?

Ik ga iig eerst een betonplaat storten, daar komen alle leidingen op, daarna 10cm pur, daar de vloerverwarming op en daarna terug beton die gepolierd word, vlinderen in het Hollands blijkbaar :P

Dus de Chappe en tegels vallen er tussen uit en wordt beton.
Bij ons zit de isolatie onder de betonnen vloer. Op de betonnen vloer ligt meestal 6cm cement dekvloer (chappe) met alle leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:06
Er zijn egaline soorten die geschikt zijn als eindafwerking en die zijn ook in div kleuren te krijgen.

https://www.decochip.nl/c...r-pakket-egaliaseren.html

[ Voor 27% gewijzigd door D.deJong op 26-10-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@D.deJong ik ken dit niet, ziet er interessant uit! al vind ik het wel een beetje een risico om zelf iets te doen, het komt in de woonkamer. Bedankt, ik ga me hier zeker in verdiepen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:21

MJV

Egaliseren van een grote ruimte zou ik laten doen. Hier ook 48 m2 laten egaliseren, en hoewel het an sich niet ingewikkeld is draait het om een constante aanvoer en verwerking van de egaline, daar is wel wat ervaring/handigheid voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:06
Met meerdere handjes is het goed te doen, en vergeet het goede gereedschap natuurlijk niet.
Altijd 1 man aan het mengen, 1 zorgt voor de aanvoer, 1 op de knietjes om te spanen. Zorg er voor dat je een prikroller hebt om de de lucht er uit te rollen en goed te laten vloeien.
Pagina: 1