Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe computer, afgelopen 20 jaar bestelde ik elke 5 jaar een standaard Dell computer zonder omkijken. Vorig jaar heb ik een 4K beeldscherm gekocht en uiteindelijk zie hier een eerste self-build wensenlijst in elkander gezet. Dit…Omdat er nergens een duidelijk antwoord kwam, welke standaard pc er gebruikt kan worden die ook een 4K beeldscherm kan bedienen.
Ik heb keuzes gemaakt aan de hand van reviews en verdere adviezen op het internet. Mijn grootste vraag voor hier is of wat ik gekozen heb allemaal lekker met elkaar werkt.
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem?
Normale computerwerk als administratie, mailen en internetten. Meubels en gebouwen in Autocad ontwerpen (2D), foto’s bewerken en presentaties maken met CorelDraw. En ik heb geen TV dus gebruik het ook, of voornamelijk voor, om Films, video, netflix en TV te kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro (inclusief montage en verzending) Het belangrijkste is een goede PC waar ik in ieder geval weer 5 jaar mee voort kan. Ik wil de pc laten bouwen door alternate en hier ook alle onderdelen bestellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die ik al heb en mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem?
27 inch 4K Monitor LG 27UD58-B
Muis+toetsenbord+speakers
1TB Toshiba externe harde schijf (HDD)
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Videokaart die zonder problemen photo editing software en 4K beeld aan kan.
Een SSD schijf voor besturingssysteem en software
Heb ik nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de komende 5 jaar zo min mogelijk omkijken hebben naar deze computer. De desktop komt in een kast te staan, dus wat betreft geluid of snoeren gedoe of schoonheid van de behuizing is het niet zo een probleem.
Ik wil het gaan laten monteren bij alternate.nl want ik durf het niet aan om zelf te gaan bouwen
Ga ik overklokken?
Nee
Wat verwacht ik van jullie?
Specifieke vragen:.
1. Omdat ik geen spellen spelen ga, is deze opstelling niet over gedimensioneerd?
2. Is een aparte koeler nodig/beter in dit geval
3. 500GB SSD en 2TB HDD of toch maar een 500 SSD en een extra externe SSD harde schijf erbij te kopen
4. Werkt alles goed samen? de goede prijs kwaliteitverhouding voor mijn wensen
5. Kan ik een tweede, grotere beeldscherm aansluiten?
6. Iemand vertelde dat 4K beeld op een 27 inch scherm bijna niet zichtbaar is. Is dit waar?
Bij voorbaat dank!
Ik heb keuzes gemaakt aan de hand van reviews en verdere adviezen op het internet. Mijn grootste vraag voor hier is of wat ik gekozen heb allemaal lekker met elkaar werkt.
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem?
Normale computerwerk als administratie, mailen en internetten. Meubels en gebouwen in Autocad ontwerpen (2D), foto’s bewerken en presentaties maken met CorelDraw. En ik heb geen TV dus gebruik het ook, of voornamelijk voor, om Films, video, netflix en TV te kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro (inclusief montage en verzending) Het belangrijkste is een goede PC waar ik in ieder geval weer 5 jaar mee voort kan. Ik wil de pc laten bouwen door alternate en hier ook alle onderdelen bestellen.
Zijn er componenten of randapparatuur die ik al heb en mee wil nemen naar mijn nieuwe systeem?
27 inch 4K Monitor LG 27UD58-B
Muis+toetsenbord+speakers
1TB Toshiba externe harde schijf (HDD)
Wat denk ik allemaal nodig te hebben?
Videokaart die zonder problemen photo editing software en 4K beeld aan kan.
Een SSD schijf voor besturingssysteem en software
Heb ik nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de komende 5 jaar zo min mogelijk omkijken hebben naar deze computer. De desktop komt in een kast te staan, dus wat betreft geluid of snoeren gedoe of schoonheid van de behuizing is het niet zo een probleem.
Ik wil het gaan laten monteren bij alternate.nl want ik durf het niet aan om zelf te gaan bouwen
Ga ik overklokken?
Nee
Wat verwacht ik van jullie?
Specifieke vragen:.
1. Omdat ik geen spellen spelen ga, is deze opstelling niet over gedimensioneerd?
2. Is een aparte koeler nodig/beter in dit geval
3. 500GB SSD en 2TB HDD of toch maar een 500 SSD en een extra externe SSD harde schijf erbij te kopen
4. Werkt alles goed samen? de goede prijs kwaliteitverhouding voor mijn wensen
5. Kan ik een tweede, grotere beeldscherm aansluiten?
6. Iemand vertelde dat 4K beeld op een 27 inch scherm bijna niet zichtbaar is. Is dit waar?
Bij voorbaat dank!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 175,- | € 175,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 203,90 | € 203,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti D5 4G | € 134,95 | € 134,95 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB | € 93,- | € 93,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S600 | € 81,90 | € 81,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD | € 95,59 | € 95,59 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 66,90 | € 66,90 |
1 | Optische drives | Transcend Extra Slim Portable DVD Writer | € 26,41 | € 26,41 |
1 | Voedingen | Gigabyte G750H | € 72,95 | € 72,95 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 66,32 | € 66,32 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.016,92 |