Het probleem:
Sinds het samenstellen van mijn huidige pc in combinatie met een fresh windows 10 installatie heb ik problemen met de upload snelheid. Als ik een speedtest uitvoer haal ik ongeveer 850 Mbps download en upload waardes tussen de 100 en 300 Mbps. Dit is grotendeels te danken aan een sudden drop in upload snelheid (soms tot 10 Mbps) tijdens het testen, waarna de uploadsnelheid langzaam aan het stijgen is.
Wanneer ik dezelfde speedtest (met dezelfde server) herhaal op mijn macmini en een andere oude windows 10 pc, dan levert dit gemiddeld ongeveer 830 Mbps download en 820 Mbps upload op.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Glasvezel 750/750
- Windows 10 versie 1903 (build van os 18362.418)
- Mobo Z390-A-PRO
- Cpu Intel 9700K geen OC
- 32 GB ram
- Ethernet kabel 1Gbps (10 meter)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Off and on again
- Verschillende speedtest servers uitproberen
- Zelfde kabel op de macmini en oude windows pc om te checken of dit aan de kabel ligt -> download en upload blijven rond 850/820 dus kabel is niet faulty
- Update Intel network driver 24.0.0.11
- Intel network driver tests (allemaal OK)
- Windows updates up to date
- Flashen firmware mobo naar laatste versie 7B98v17
- Andere UTP kabel gebruiken
- Google met oa "sudden drop upload speed windows 10" komen vooral posts naar voren van mensen die issues hebben met de download snelheid
Wat ik nog niet heb geprobeerd (last resort):
- Clean windows install
Mijn vraag aan jullie is:
Heeft iemand dit upload issue op een specifieke computer ook ooit gehad? Zo ja, waar komt dit door en wat was de oplossing?
Sinds het samenstellen van mijn huidige pc in combinatie met een fresh windows 10 installatie heb ik problemen met de upload snelheid. Als ik een speedtest uitvoer haal ik ongeveer 850 Mbps download en upload waardes tussen de 100 en 300 Mbps. Dit is grotendeels te danken aan een sudden drop in upload snelheid (soms tot 10 Mbps) tijdens het testen, waarna de uploadsnelheid langzaam aan het stijgen is.
Wanneer ik dezelfde speedtest (met dezelfde server) herhaal op mijn macmini en een andere oude windows 10 pc, dan levert dit gemiddeld ongeveer 830 Mbps download en 820 Mbps upload op.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Glasvezel 750/750
- Windows 10 versie 1903 (build van os 18362.418)
- Mobo Z390-A-PRO
- Cpu Intel 9700K geen OC
- 32 GB ram
- Ethernet kabel 1Gbps (10 meter)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Off and on again
- Verschillende speedtest servers uitproberen
- Zelfde kabel op de macmini en oude windows pc om te checken of dit aan de kabel ligt -> download en upload blijven rond 850/820 dus kabel is niet faulty
- Update Intel network driver 24.0.0.11
- Intel network driver tests (allemaal OK)
- Windows updates up to date
- Flashen firmware mobo naar laatste versie 7B98v17
- Andere UTP kabel gebruiken
- Google met oa "sudden drop upload speed windows 10" komen vooral posts naar voren van mensen die issues hebben met de download snelheid
Wat ik nog niet heb geprobeerd (last resort):
- Clean windows install
Mijn vraag aan jullie is:
Heeft iemand dit upload issue op een specifieke computer ook ooit gehad? Zo ja, waar komt dit door en wat was de oplossing?
9700K|32GB(4x8) G.Skill Aegis|MSI RTX 2080 Gaming X Trio|Asus VG278Q @144hz|LG 27UD69P 4k @60hz|Xbox One S