Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram0108
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-10-2020
Sinds juli ben ik in het bezit van een Macbook Air 2018. De laptop bevalt erg goed en ik had geen problemen tot enkele weken geleden, toen kwam af en toe bij het aantikken van een toets, het teken dubbel in beeld. Bij aankoop was ik op de hoogte van deze problemen, maar omdat ik graag een Macbook wou en ik altijd erg voorzichtig ben dacht ik dat de problemen waarschijnlijk voor mij geen probleem waren.

Vervolgens is de laptop teruggestuurd naar Apple, na 2 weken krijg ik het horen dat er kleine deukjes aan de zijkant zaten en het dus niet onder de garantie valt. Zelf ben ik niet bewust dat de laptop ooit beschadiging heeft opgelopen. Alleen de E,R en spatie doen het niet (ongeveer de meestgebruikte toetsen), dus komt het waarschijnlijk gewoon door vuil tussen de toetsen.

In principe heb ik weinig keuze en denk ik dat ik gewoon de 450 euro moet betalen voor de reparatie. Ik hoor alleen graag of er andere zijn die deze problemen hebben gehad en hoe het toen opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-06 09:50
Waar heb je de MacBook heengebracht voor reparatie? Je kunt in dit geval beter direct naar een Apple Store in Amsterdam, Haarlem of Den Haag gaan en aanspraak maken op het reparatieprogramma dat voor dit model actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram0108
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-10-2020
Hallo Melvin,

Ik heb de macbook naar de winkel gebracht waar ik deze gekocht heb, deze is via daar naar de reparateur gestuurd, het hoort nog onder de garantie en daardoor is er volgens mij nog geen reparatieprogramma actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 18:51
Ik denk dat je niet goed geinformeerd bent. Als er een reparatieprogramma actief is, dan moet je daar gebruik van maken, los van de garantie. Vaak valt zo'n programma binnen de garantie. Maar het is natuurlijk vreemd dat Apple niet zelf automatisch dat programma in werking stelt. Ik zou foto's opvragen zodat je kunt zien wat het is. Verder zou ik op Amerikaanse sites kijken, bij Stackexchange, iFixit, Macrumors - geen idee waar je voor dit soort dingen het beste terecht kunt. Eerst kijken en jezelf goed informeren. Dat is een hoop geld voor twee kapotte toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 15:56
Absolute onzin.

De MacBooo Air (2018) valt binnen het reparatieprogramma voor het toetsenbord. Deze kan dus - ongeacht een deukje - gewoon een nieuwe topcase ontvangen.

Als men moeilijk doet, adviseer ik naar MicroFix te gaan. Dit is een Apple Premium Service Provider. Ze zullen de topcase zo voor je vervangen.

Kom daar elke week en dit is echt geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

4POX

Everybody is wired

Idutchman schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:05:
Absolute onzin.

De MacBooo Air (2018) valt binnen het reparatieprogramma voor het toetsenbord. Deze kan dus - ongeacht een deukje - gewoon een nieuwe topcase ontvangen.

Als men moeilijk doet, adviseer ik naar MicroFix te gaan. Dit is een Apple Premium Service Provider. Ze zullen de topcase zo voor je vervangen.

Kom daar elke week en dit is echt geen enkel probleem.
Ik had flinke deuken in mijn scherm. Werd onder staingate vervangen. De Apple Shop vertelde mij dat ik mijn deuken ook kwijt was.

Paar deukjes in de zijkant en dan jouw toetsenbord stuk. Als die officiel van Apple komt dan vind ik ze te ver gaan. Maar denk eerder een dealer die zichzelf probeert in te dekken.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1