TV voor films gezocht, 55", budget 450-600 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:09
Ik ben op zoek naar advies voor de aankoop van een nieuwe tv. Mijn huidige tv komt uit 2009 en is vrij klein. Ik ben toe aan iets nieuws.

- Budget tussen de 450-600 euro.
- De tv gaat vooral gebruikt worden om films en series te kijken (Netflix).
- Scherm 55", VA paneel

Ik ben naar de winkel gegaan, maar 100 tv's in demo modus allemaal naast elkaar heeft niet veel geholpen. Ik heb online reviews zitten kijken en ben terecht gekomen op de (amerikaanse) website Rtings. Hier heb ik 2 mooie tv's gevonden, maar deze zijn weer niet in nederland verkrijgbaar. Ik ben dus op zoek naar iets vergelijkbaars...

Hisense 55H9F
https://www.amazon.com/gp...ag=rtings-tv-p-20&ie=UTF8

TCL 55"
https://www.amazon.com/dp...8VD1?_encoding=UTF8&psc=1

Kunnen jullie mij verder helpen in mijn zoektocht? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Voggy Gefelicteerd met jet Tweakersjubilem ;)

Heb je de eigenschappen van die 2 tv's die je hebt gevonden al eens ingevoerd in de Pricewatch? Wellicht komen er dan andere modellen naar voren die ook aan je wensen voldoen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor dat bedrag kun je tegenwoordig toch wel een 55" TV kopen van een merk en type wat ook hier in NL een béétje goed aangeschreven staat?

Die twee "China" klonen zullen misschien ook best wel goed zijn maar..... Er is niets (degelijks) aan reviews van te vinden.

https://www.plattetv.nl/c...450-600&op=38:8306&page=1

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 26-10-2019 18:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:08:
Voor dat bedrag kun je tegenwoordig toch wel een 55" TV kopen van een merk en type wat ook hier in NL een béétje goed aangeschreven staat?

Die twee "China" klonen zullen misschien ook best wel goed zijn maar..... Er is niets (degelijks) aan reviews van te vinden.

https://www.plattetv.nl/c...450-600&op=38:8306&page=1
De tv's die je hier voor dat bedrag kan kopen mogen nog niet eens in de schaduw staan van die twee 'China klonen' (zoals gezegd zijn er reviews van op Rtings). Nu is de prijsvergelijking ook een beetje een kromme @Voggy omdat de 21% BTW er nog niet bij opgeteld is.
Die Chinese modellen staan tegenover een Q70R, Q8FN, Sony XF90, top LG LCD modellen qua specs ... TCL in Europa is een (min of meer) zelfstandig onderdeel met eigen modellen die een stuk minder zijn. Hisense U7A komt nog een beetje in de buurt qua prijs (helderheid/ piekhelderheid alleen een heel stuk minder) maar is niet in NL te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

apis29 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:05:
[...]

De tv's die je hier voor dat bedrag kan kopen mogen nog niet eens in de schaduw staan van die twee 'China klonen' (zoals gezegd zijn er reviews van op Rtings). Nu is de prijsvergelijking ook een beetje een kromme @Voggy omdat de 21% BTW er nog niet bij opgeteld is.
Die Chinese modellen staan tegenover een Q70R, Q8FN, Sony XF90, top LG LCD modellen qua specs ... TCL in Europa is een (min of meer) zelfstandig onderdeel met eigen modellen die een stuk minder zijn. Hisense U7A komt nog een beetje in de buurt qua prijs (helderheid/ piekhelderheid alleen een heel stuk minder) maar is niet in NL te krijgen.
Dan is 't dus vreemd dat ze wél te bestellen zijn én dat er niemand een review van gemaakt heeft?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
Bedankt voor alle reacties!
Jorgen schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:54:
@Voggy Gefelicteerd met jet Tweakersjubilem ;)

Heb je de eigenschappen van die 2 tv's die je hebt gevonden al eens ingevoerd in de Pricewatch? Wellicht komen er dan andere modellen naar voren die ook aan je wensen voldoen.
Thx ;)
Ik heb ze in de pricewatch gegooid en daar komen een aantal Samsung of Philips alternatieven uitgerold. Ik krijg de indruk dat men over het algemeen sneller ontevreden is over Philips...
apis29 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:05:
[...]

Dit is exact waarom ik voor de China klonen wilde gaan, op papier ziet het er beter uit voor een lagere prijs. BTW had ik overigens nog geen rekening mee gehouden. Maar als ze hier toch niet verkrijgbaar zijn heeft het geen nut om hier naar te blijven staren.
wimmel_1 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 00:09:
[...]

Dan is 't dus vreemd dat ze wél te bestellen zijn én dat er niemand een review van gemaakt heeft?
Ze zijn niet in Nederland te bestellen? Dan is het dus niet gek dat er geen reviews van zijn.
Bekende merken zijn meer populair, dus er zijn ook meer mensen die daar reviews van schrijven.

Ik zit nu naar de Samsung 55RU7100 te kijken, wellicht dat ik een winkel op zoek waar ik deze tv kan bekijken. Iemand nog een goed alternatief voor deze tv?
pricewatch: Samsung UE55RU7100 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sony heeft een aantal zeer gewaardeerde modellen, maar ik weet niet of ze in jouw prijsrange vallen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
Jorgen schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:28:
Sony heeft een aantal zeer gewaardeerde modellen, maar ik weet niet of ze in jouw prijsrange vallen.
De Sony tv's zijn helaas iets te duur. Ik heb de Samsung RU7100 gekozen. Vergeleken met mijn oude tv sowieso een goede upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-07-2022
en hoe bevalt die?

werkt de netflix app er goed op? (in de productspecificaties staat smart tv maar noemen ze alleen youtube en webbrowser. terwijl bij andere modellen netflix er wel bij staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 16:00
Ik heb een pricewatch: Samsung UE55NU7170 Zwart, de "voorganger" maar Samsung heeft 101 varianten van dezelfde tv om in verschillende winkels en markten te kunnen verkopen. Het verschil tussen een NU7100 en NU7170 is nihil en zo te zien is het verschil met de RU7100 ook zeer klein behalve de toevoeging van Google Assistant en een wat lager energiegebruik. Behalve jaarlijks een kleine wijziging zijn de 7000 serie televisies bij Samsung één grote pot nat, de nieuwigheden zitten in het hogere segment. Jammer wel dat variable refresh rate pas ondersteund wordt vanaf de 8000 serie.

Qua beeldkwaliteit vind ik de NU7170 prima, mooie kleuren en diep zwart, ik kijk alleen HD, non HDR content. De kijkhoek is niet zo goed, bij de meeste VA panelen is dat ook zo. Het is natuurlijk wel geen OLED tv maar voor €450 (heb ik betaald voor die 55NU7170) moet je dat ook niet verwachten.

Netflix is beschikbaar voor Tizen, dus ook voor de RU7100. Ik heb deze niet geprobeerd wegens geen abonnement, maar de Plex en Youtube apps werkten bij het testen wel naar behoren, het is ook mogelijk naar de tv te casten. Ik heb nadien wel de netwerkverbinding van de tv uitgeschakeld vooral wegens gebruik van een oudere receiver waarbij ik HDMI-ARC niet aan de praat kreeg, dus gebruik ik een HTPC (en als backup een Chromecast). Over het instellingen menu van de Samsung ben ik wel niet zo te spreken, datalogging staat standaard aan, veel instellingen hebben bizarre namen (HDMI-CEC kent Samsung niet) en het is soms echt zoeken (waarschijnlijk ook de reden dat ik ARC niet werkend kreeg). Maar ik gebruik dus een HTPC en Logitech Harmony Companion, moet eigenlijk nooit meer in de instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
sasto schreef op maandag 18 november 2019 @ 00:51:
en hoe bevalt die?

werkt de netflix app er goed op? (in de productspecificaties staat smart tv maar noemen ze alleen youtube en webbrowser. terwijl bij andere modellen netflix er wel bij staat)
Tv bevalt goed. Er zit gewoon netflix op en het werkt allemaal prima. Beeldkwaliteit is erg mooi vergeleken met de oude tv, maar dat is logisch gezien de leeftijd van de oude tv.
Kijkhoek heb ik niet zo veel last van, we zitten er eigenlijk altijd recht voor.
Eigenlijk niet echt minpunten! Standaard geluid is wat je ervan zou verwachten, klinkt prima eigenlijk maar voor mooie films heb ik er een soundbar bijgekocht.

Qua helderheid, er zit een eco modus op die de helderheid moet instellen aan de hand van omgevingslicht. Volgens mij werkt dit niet helemaal lekker. Bij veel zonlicht moet ik handmatig de helderheid omhoog gooien of de gordijnen dicht doen.
Pagina: 1