Hallo, ik heb nog een oude Mac staan en heb laatst de samsung S10 aangeschaft. Nu wilde ik proberen om Samsung Dex te runnen op deze iMac maar helaas wordt het maar tot Mac OS 10.7 ondersteunt. Weet iemand misschien hoe ik toch samsung Dex op deze iMac kan draaien?
Vraag
Alle reacties
Wat voor een iMac is het precies (zie Identify your iMac model)?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Het gaat om een 21.5 inch iMac uit 2010. Het serienummer is W8023XLGDASDaedalus schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:41:
Wat voor een iMac is het precies (zie Identify your iMac model)?
Zoals je op die pagina kunt zien is de laatste ondersteunde versie macOS High Sierra 10.13.6. Als je dus je macOS upgrade naar Mac OS X Lion (10.7), of later zit je goed.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Is er ook een andere optie zonder te updaten? De iMac is van mijn moeder en ze heeft gehoord dat er veel problemen zijn met de nieuwe versie van MacOS. Anders ga ik haar maar proberen over te halen haha.Daedalus schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:18:
Zoals je op die pagina kunt zien is de laatste ondersteunde versie macOS High Sierra 10.13.6. Als je dus je macOS upgrade naar Mac OS X Lion (10.7), of later zit je goed.
High Sierra is inmiddels wel uitgekristalliseerd, draait als een trein. 10.13.6 is de laatste versie van High Sierra en werkt uitstekend, ook op een 21,5" uit 2010. (wel even kijken of het geheugen in ieder geval 4GB of hoger is én of je er misschien een SSD in kunt (laten) zetten).
Oke, dan ga ik dat maar proberen. Maar dan moet ik de updates zeker handmatig downloaden? Als ik naar software updates zoek op de iMac staat er dat er geen nieuwe zijn. En de iMac heeft inderdaad 4GB ram maar nog geen SSD.sypie schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:57:
High Sierra is inmiddels wel uitgekristalliseerd, draait als een trein. 10.13.6 is de laatste versie van High Sierra en werkt uitstekend, ook op een 21,5" uit 2010. (wel even kijken of het geheugen in ieder geval 4GB of hoger is én of je er misschien een SSD in kunt (laten) zetten).
Je moet in de App Store even zoeken naar High Sierra. Dat is geen update maar een upgrade, een compleet nieuw versienummer. Deze staan nooit als update klaar. Een update (in de ogen van Apple) is van 10.13 naar 10.13.1 en naar 10.13.2 etc. van 10.7 naar 10.13 is een upgrade.
Mocht je 'm in de App Store niet kunnen vinden dan kun je deze link ook volgen: https://itunes.apple.com/...sierra/id1246284741?mt=12
Mocht je 'm in de App Store niet kunnen vinden dan kun je deze link ook volgen: https://itunes.apple.com/...sierra/id1246284741?mt=12
Wel eerst ff netjes een backup maken met Time Machine voor je zo'n flinke sprong vooruit maakt hé...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Pagina: 1