Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had 2 maanden lang een prima verbinding, kon altijd via Wifi printen maar sinds gisteren is er geen communicatie meer mogelijk met de printer.

Van alles geprobeerd, alle hulp programma's doorlopen maar het veranderd niet. Verbinding met mijn draadloos router is prima, verbinding met internet is prima. De diagnose geeft ook geen foutcode aan.

Maar op 1 of andere manier kan hij niet communiceren met de printer. Waar er voorheen geen problemen waren. Hoe kan ik dit oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/r4jnqB3hvWHs/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Stuurprogramma al opnieuw geïnstalleerd? Don't ask, maar dat helpt vaak. Wat trouwens wel een mogelijkheid is, is dat de printer een ander ip-adres heeft gekregen. Staat de ip-range toevallig op automatisch i p.v. static?

Oplossing is in het geval van een dynamisch op om een static ip te geven en de driver opnieuw te configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:24:
De diagnose geeft ook geen foutcode aan.

Maar op 1 of andere manier kan hij niet communiceren met de printer.
Diagnose volgens windows, of op de printer zelf?

Testpagina vanaf printer doet het wel?
Bedraad aangesloten werkt wel?
kan je de printer (ip-adres) wel vinden via een ip scanner en in de Modem/router?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Diagnose volgens windows, of op de printer zelf?

Testpagina vanaf printer doet het wel?
Bedraad aangesloten werkt wel?
kan je de printer (ip-adres) wel vinden via een ip scanner en in de Modem/router?
Diagnose van de printer zelf. Een testpagina uitgeprint waar allemaal informatie op staat.

Ik krijg het niet voor elkaar om via USB te printen. De laptop registreert niet dat ik de printer aangesloten heb.

In de modem staat de printer wel, heeft daar dus wel verbinding mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:08:
Stuurprogramma al opnieuw geïnstalleerd? Don't ask, maar dat helpt vaak. Wat trouwens wel een mogelijkheid is, is dat de printer een ander ip-adres heeft gekregen. Staat de ip-range toevallig op automatisch i p.v. static?

Oplossing is in het geval van een dynamisch op om een static ip te geven en de driver opnieuw te configureren
Waar kan ik dat vinden van het IP adres?

Zal de stuurprogramma's ook eens verwijderen en opnieuw installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:47:
[...]

Waar kan ik dat vinden van het IP adres?

Zal de stuurprogramma's ook eens verwijderen en opnieuw installeren..
Vaak op het LCD. Maar bij goedkopere printers zoals de ts3150 heb je volgens mij ook een optie om een statusrapport van de printer af te drukken. Daar staat vaak ook je IP-adres in. Weet zo uit m'n hoofd even niet of er een snelle manier is om een statusrapport af te drukken. Vaak is het een toetsencombinatie.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:41:
[...]

Diagnose van de printer zelf. Een testpagina uitgeprint waar allemaal informatie op staat.

Ik krijg het niet voor elkaar om via USB te printen. De laptop registreert niet dat ik de printer aangesloten heb.

In de modem staat de printer wel, heeft daar dus wel verbinding mee.
Je kunt niet zomaar een USB-kabel erin duwen en hopen dat het werkt. Je zal eerst in het installatieproces van de driver moeten aangeven, dat je via USB wilt printen.

@Verwijderd ik heb nog even verder gezocht voor je. Op https://ugp01.c-ij.com/ij...N/NTR/ntr_t_01_03_01.html kun je vinden hoe je de netwerkinstellingen print. Ook kun je daar lezen hoe je test of de communicatie tussen printer, computer en router oké is.

[ Voor 45% gewijzigd door hoi1234 op 27-10-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi1234 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:57:
[...]

Vaak op het LCD. Maar bij goedkopere printers zoals de ts3150 heb je volgens mij ook een optie om een statusrapport van de printer af te drukken. Daar staat vaak ook je IP-adres in. Weet zo uit m'n hoofd even niet of er een snelle manier is om een statusrapport af te drukken. Vaak is het een toetsencombinatie.

[...]

Je kunt niet zomaar een USB-kabel erin duwen en hopen dat het werkt. Je zal eerst in het installatieproces van de driver moeten aangeven, dat je via USB wilt printen.

@Verwijderd ik heb nog even verder gezocht voor je. Op https://ugp01.c-ij.com/ij...N/NTR/ntr_t_01_03_01.html kun je vinden hoe je de netwerkinstellingen print. Ook kun je daar lezen hoe je test of de communicatie tussen printer, computer en router oké is.
Thnx! Ik ben al weer iets verder. Als ik de informatie test pagina af druk staat er een ander IP adres dan wanneer ik het network device setup utility programma van Canon gebruik. Ik kan daar verder niets mee, doe diagnose en herstel maar kan niets herstellen, ik krijg geen verbinding met de printer.

Nu wil ik het dus veranderen of de netwerk verbinding een keer opnieuw instellen maar ik kan in het programma van Canon de printer dus niet vinden :0 Ik kan dus helemaal niks.

In het menu van de router zie ik dat hij verbonden is maar ik kan verder niets.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer!!
Gisteren 50 minuten met iemand van Canon aan de telefoon gezeten!

Het probleem lag hem in de versterker van de router! Die heeft een ander IP adres en daar had de printer zich mee verbonden. Vandaar dus dat de printer wel met de WiFi verbonden was, maar geen communicatie mogelijk was.
Heb de versterker weg gehaald nu, kijken of hij echt nodig is. Als het wel nodig is kan ik de printer volgens mij verbinden met een bepaald IP adres, dan verbind ik hem wel met de versterker. En voorkom ik dat hij weer gaat switchen.
Pagina: 1