Hallo tweakers,
Ik zit met het volgende, en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen/willen helpen.
Ik wil mijn huidige pc ombouwen naar een 19inch rack case.
Waarom zou je dat willen doen? Aangezien ik rondom mijn huidige computer allerlei losse apparaten heb staan (rpi's, switch, wifi ap, synology), welke ik graag allemaal in een kast zou willen wegwerken, op een strakke manier. Vandaar dat ik eens ging zoeken op de mogelijkheid om een 19" rack te plaatsen onder mijn bureau, en daarin naast de switch, server en andere componenten ook mijn huidige pc te plaatsen.
Ik heb al even gezocht uiteraard, en kwam tot de volgende conclusie:
- Het is mogelijk een complete pc in een 19inch rack te bouwen, immers gebeurt dit ook met servers.
- Echter is het grootste hekelpunt de ruimte die er is vanwege de grote CPU koeler, en de grote videokaart.
- Mijn oog kwam op: pricewatch: Inter-Tech IPC 4U-4129-N
- Mijn huidige moederbord zou er in passen
- Als ik kijk naar de hoogte van het rack (178mm) zou het geheel net moeten passen.
Ik gebruik het huidige systeem nu:
Maar nu de vraag:
- Zijn er grote nadelen als ik mijn systeem om zou bouwen naar een 19inch rack?
Ik heb wat dingen voorbij zien komen over het geluidsniveau dat dit redelijk hard is.
- Ondanks dat het theoretisch zou moeten passen, past het uberhaupt wel met een videokaart (inclusief eventuele toekomstige nieuwe videokaart)
- Zou de airflow voldoende koeling leveren?
- Heeft iemand ervaringen en/of voorbeelden van een dusdanige situatie?
Alvast bedankt!
Ik zit met het volgende, en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen/willen helpen.
Ik wil mijn huidige pc ombouwen naar een 19inch rack case.
Waarom zou je dat willen doen? Aangezien ik rondom mijn huidige computer allerlei losse apparaten heb staan (rpi's, switch, wifi ap, synology), welke ik graag allemaal in een kast zou willen wegwerken, op een strakke manier. Vandaar dat ik eens ging zoeken op de mogelijkheid om een 19" rack te plaatsen onder mijn bureau, en daarin naast de switch, server en andere componenten ook mijn huidige pc te plaatsen.
Ik heb al even gezocht uiteraard, en kwam tot de volgende conclusie:
- Het is mogelijk een complete pc in een 19inch rack te bouwen, immers gebeurt dit ook met servers.
- Echter is het grootste hekelpunt de ruimte die er is vanwege de grote CPU koeler, en de grote videokaart.
- Mijn oog kwam op: pricewatch: Inter-Tech IPC 4U-4129-N
- Mijn huidige moederbord zou er in passen
- Als ik kijk naar de hoogte van het rack (178mm) zou het geheel net moeten passen.
Ik gebruik het huidige systeem nu:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4690 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock B85M Pro4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 66,90 | € 66,90 |
1 | Behuizingen | Cooler Master CM 690 III Closed | € 99,- | € 99,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 208,37 | € 208,37 |
1 | Optische drives | Asus DRW-24F1ST | € 24,99 | € 24,99 |
1 | Voedingen | Seasonic S12G 450W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Geheugenkaartlezers | NZXT Aperture M | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,21 |
Maar nu de vraag:
- Zijn er grote nadelen als ik mijn systeem om zou bouwen naar een 19inch rack?
Ik heb wat dingen voorbij zien komen over het geluidsniveau dat dit redelijk hard is.
- Ondanks dat het theoretisch zou moeten passen, past het uberhaupt wel met een videokaart (inclusief eventuele toekomstige nieuwe videokaart)
- Zou de airflow voldoende koeling leveren?
- Heeft iemand ervaringen en/of voorbeelden van een dusdanige situatie?
Alvast bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Borrel16 op 20-11-2021 09:19 ]