Toon posts:

ICS bestand maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Kan iemand mij vertellen om van een 2 kolommen Mac Numbers sheet een ICS bestand te maken

De Mac Numbers sheet bestaat uit 2 kolommen Kolom A en Kolom B
In kolom A Rij 1 staat de datum 13-01-20 en kolom B rij 1 een dienst nummer.
Het is een 26 weeks rooster.

Deze zou ik dus aan de hand van een ICS bestand in een keer in mijn agenda willen importeren.

Ik had begrepen dat ik de sheet naar een CSV bestand moest exporteren en dan van het betand rooster.csv dit bestand moet vernoemen naar rooster.ics. Maar dat werkt niet er moet in het ICS bestand nog het een en ander aan codes geschreven worden om hem zijn werk te laten doen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac Numbers Versie 3.6.2 (2577) Mac Agenda Versie 8.0 (2092.3)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je die csv wel openen in Numbers.app?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik https://www.webdavsystem....endar_ics_file_structure/ bekijk (willekeurige Google-hit, ik weet niet of die beschrijving voor alle gevallen correct is), dan is de structuur bepaald niet gelijk aan die van een csv en is een bestand hernoemen zeker niet genoeg.

Kleine omweg: je kunt een csv importeren in Google calendar (dan wel de juiste 'kolomvolgorde' aanhouden!) en vervolgens exporteren als ics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)