Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het spoor echt bijster.. 4x ram geen boot 2x wel

Pagina: 1
Acties:

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 21:30
Wie o wie heeft een idee?

ik heb de volgende setup
Gigabyte B450 aorus Pro moederboard (nieuw)(1 exemplaar is al ter reparatie terug gestuurd, die gaf CPU issues. Nieuwe board geen CPU issue.)
AMD ryzen 5 3600 CPU (Nieuw)
4x Corsair LPX (CMK16GX4M2A2666C16) geheugen (8gb per latje)

Ik heb 4 RAM latjes.

Als ik 2 latjes in mijn MB stop werkt het goed. (Netjes in bank 1 en 2). Maakt niet uit welk setje ik pak.
Als ik vervolgens 4 latjes in mijn MB stop start deze niet op.

- Ik heb nog 2 latjes besteld (2x16 gb op 3200mhz).

Wat kan het zijn?
- Zou het alweer het MB zijn? Of toch een CPU issue? I'm lost.

Wat kan ik nog proberen?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
Waarschijnlijk een compatibiliteitsprobleem, er is niks stuk, maar het gaat niet werken. Ander type geheugen lost het waarschijnlijk op

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Let goed op. Je hebt twee soorten modules. Single Rank. Hiervan kunnen er 4 geplaatst worden en dual rank, hiervan kunnen er maar 2 geplaatst worden. Dus let goed op in de memory compatibility lijst. Daar staat ook expliciet welke modules er passen en hoe veel sloten je mag bezetten met dat type.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

XMP aanstaan?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Overigens ns is dit geheugen alleen compatibel met bepaalde Intel chipsets en gaat nooit werken in quad config met AMD.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 21:30
Wim-Bart schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:15:
Let goed op. Je hebt twee soorten modules. Single Rank. Hiervan kunnen er 4 geplaatst worden en dual rank, hiervan kunnen er maar 2 geplaatst worden. Dus let goed op in de memory compatibility lijst. Daar staat ook expliciet welke modules er passen en hoe veel sloten je mag bezetten met dat type.
Hielko schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:12:
Waarschijnlijk een compatibiliteitsprobleem, er is niks stuk, maar het gaat niet werken. Ander type geheugen lost het waarschijnlijk op
Wim-Bart schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:22:
Overigens ns is dit geheugen alleen compatibel met bepaalde Intel chipsets en gaat nooit werken in quad config met AMD.
Ik heb de lijst opgehaald van Gigabyte voordat ik alles kocht. Daar gaf het aan gebruikt te kunnen worden met de Mattise serie. Dat kon het dus niet zijn.
Bingo!!!! Dit is het trucje. Ik had het aanstaan maar na een default terug van de bios stond het weer uit. (gedoe met GPT en MBR). Daarna compleet over het hoofd gezien.

Heb dit aangezet en direct werkend. Thanks.
Kan mezelf voor me 8)7 slaan.
Pagina: 1