Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dumpen of Upgrade ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• schaduwkruiper
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-06 18:57
Na lange tijd een beetje in de schaduw te hebben geloerd en mezelf van informatie te hebben voorzien , toch maar is een draadje voor m`n eigen pc aangemaakt

vroeger speelde ik vrij veel games , maar op een geven moment krijg je kinderen en verschuiven je prioriteiten en ga wat ouderen spelletjes
in mijn geval van voor 2005 en wat oudere shooters.

maar nu de kinderen flink wat ouder zijn geworden en de donkere dagen er weer aankomen loert de pc weer af en toe om een spelletje te gaan spelen maar met de huidige games
kan ik al snel niet snel meer mee komen (gek he XD)

Naast de Ssd zit er ook nog een wat grotere HD in voor de de niet snelheid behoevende dingen

ik zoek een?
een redelijke gaming pc waarmee ik de "komende jaren weer een beetje mee kan " waarnaast verder licht kantoorwerk op wordt gedaan

Wat is je budget?
rond de €700,-/800,-
mijn huidige systeem is al volgt
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5 760 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus P7P55D-E Pro€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingDeepCool Gammaxx S40€ 24,74€ 24,74
1Geheugen internCorsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 70,99€ 70,99
1VoedingenCooler Master Real Power M620€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 66,35€ 66,35
1Solid state drivesIntel 510 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 162,08

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen en gewoon huis tuin en keuken gebruik

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
rond de €700 en de €800,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
het liefst m`n case

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken?
Totaal niet merk gebonden behalve dat de voorkeur wel uit gaat naar westerse merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
qua energie verbruik zal het naar verwachting wel iets meer worden , geluidsniveau is geen probleem al hoeft het niet ala stofzuiger te worden.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
alleen het tweaken van wat lichte instellingen , niks zwaars of hevig levensduur beinvloedende oc

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

het Liefst uiteraard de kosten zo laag mogelijk en de de meeste bang for buck , daarnaast geen interesse in een licht kermis naast me ala regenboog RGB's al is een window in je case uiteraard mooi

ik dank jullie al en een heel fijn weekend :)

[ Voor 31% gewijzigd door schaduwkruiper op 26-10-2019 09:55 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:27
Behuizing, cpu koeler (mits je de mounting voor AMD nog hebt want die past ook op de retentiebrackets van AM4) en ssd's kunnen mee. De rest vervangen.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 97,05€ 97,05
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 MECH OC€ 373,50€ 373,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 74,99€ 74,99
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550W V2€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 790,49

• schaduwkruiper
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-06 18:57
Wauw , bedankt voor je rappe reply , ik neem je advies zeker mee

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Inderdaad, lekker wat nieuws kopen een dan ook een nieuwe koeler en SSD. Lekker alles nieuw en dan kan je jouw oude systeem ook nog verkopen als compleet systeem.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11 23:35

Racing_Reporter

Contentmaker

Jep. Rouwen, dumpen en lekker opnieuw beginnen (:

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Niet upgraden, de processor architectuur is zeer verouderd en de rest van de onderdelen zitten op bottleneck hoogte als je één component zou upgraden. Dus lekker een nieuwe build samenstellen.

Oude PC kun je gebruiken als werk PC of aan kennis/ familie verkopen? :) Dat is bijvoorbeeld wat ik heb gedaan.

Best buy guide van September heeft een build rond € 800,- die perfect aansluit op je wensen.
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019
Pagina: 1