Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 10:17
Ik zoek een?
Atmos systeem voor mijn 25m2 meter entertainment kamer..

Wat is je budget?
2000 - 3000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Atmos af te spelen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik overweeg de Denon S750H en 7x M1 van B&W + B&W Sub

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb hierover al contact gehad met een aantal audio zaken, de ene zegt dat voor mijn formaat entertaint kamer een 5.1.2 setup met die versterker meer dan genoeg is, de andere zegt dat het nep-atmos is en ik beter nog meer geld kan uitgeven (wat ik niet van plan ben)

Ik ben van plan om 2x M1 aan het plafond te hangen voor de Atmos speakers.

Zelf ben ik best een leek, ik ben benieuwd hoe jullie tegen deze setup aankijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
5.1 is al bijna perfect in de meeste gevallen 5.1.2 atmos iets beter maar 5.1.4 in zon kleine ruimte is niet perse nodig voor een goede atmos ervaring.
Geef dan wat meer geld uit aan de subwoofer die is zo belangrijk voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je hebt al een hartstikke mooi budget. Nog meer uitgeven kan altijd, maar voor dat geld kan je zeker iets moois neerzetten.

Dolby zelf stelt dat huiskameratmos begint bij 5.1.2. Je zou altijd nog kunnen overwegen om voor 5.1.4 te gaan. (Natuurlijk kan het uitgebreider met bijv. 7.2.6 en nog meer, maar dat hoeft echt niet perse). Zeker doordat je al van plan bent om de speakers echt aan het plafond te hangen, heb je gewoon echte atmos, ongeacht wat die audiowinkel je wil doen laten geloven.

Heb je de speakers ook al een keer beluisterd? Komt er het geluid uit dat je mooi vindt?

En de receiver? Is dit degene die heeft wat je wilt, of heb je bijv. ook alternatieven op het oog?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:55
Het is echt afhankelijk hoe je kamer is ingedeeld. Wanneer je bank tegen de muur staat dan is 5.1.2 bijvoorbeeld al genoeg.
Ik heb zelf ook een 5.1.2 opstelling met speakers van focal. Ik vind de montage van de domes aan het plafond echt ideaal. Je kunt ze mooi richten naar de plek waar je zit.
Voor jouw budget zou je kunnen kijken naar een focal dome 5.1 setje aangevuld met 2 losse dome speakers in combinatie met bijvoorbeeld een marantz receiver. De speakers zullen natuurlijk wel in je smaak moeten vallen

De 5.1 set heeft een adviesprijs van 1899 maar dit is bij sommige winkels bespreekbaar evenals de receiver. Het onderhandelen hierover kan je soms echt veel geld besparen en ik verwacht dat wat ik heb voorgesteld dan ook ruim binnen de 3000 limiet zal vallen inclusief de kabels.

Dat het nep atmos is moet je echt niks van aantrekken. Zeker omdat je echt speakers aan je plafond monteert. In mijn ogen is het nep atmos wanneer je het zou doen door middel van reflectie op het plafond.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 5.1.4 fanaat: 2 atmos speakers zijn geweldig, 4 is beter ;)

Mijn advies; begin met 2 stuks en breidt uit naar 4 indien gewenst.