Asus TUF IPS 1ms 144hz monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyprinus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10-2023
Eindelijk! 144hz 1ms IPS monitoren voor een normale prijs :)

Staan nu een maand op asus.com, iemand enig idee wanneer deze naar de EU komen?

https://www.asus.com/Monitors/TUF-GAMING-VG259Q/

Gaat mij om de vg259q die voor 289,- al bij coolblue te bestellen is. Dit is echt een nobrainer lijkt mij aangezien vergelijkbare modellen bijv. de vg258q voor ongeveer dezelfde prijs te koop zijn maar dit zijn TN panelen.

De rest van de wereld reageerd igg erg positief over deze nieuwe monitoren. LinusTechTips heeft een maand geleden ook een vid geupload over de nieuwe TUF VG27AQ.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redoc
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 15:10
Deze is momenteel beschikbaar bij Coolblue als je snel bent.

Ik heb deze gisteren besteld en is vandaag geleverd. Ik had eerst mijn twijfels, gezien het totaal gebrek aan beschikbaarheid en reviews op internet (niets op youtube, linus,etc).. Maar op de doos staat wel effectief Asus Tuf gaming VG259.

Als je wil geef ik wel een update van de bevindingen (wie weet hebben ze er een Panda scherm ingestopt ipv AUO).

Deze specs waren ook de enige waar ik naar zocht (27" is te groot voor mijn bureau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyprinus
Redoc schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:38:
Deze is momenteel beschikbaar bij Coolblue als je snel bent.

Ik heb deze gisteren besteld en is vandaag geleverd. Ik had eerst mijn twijfels, gezien het totaal gebrek aan beschikbaarheid en reviews op internet (niets op youtube, linus,etc).. Maar op de doos staat wel effectief Asus Tuf gaming VG259.

Als je wil geef ik wel een update van de bevindingen (wie weet hebben ze er een Panda scherm ingestopt ipv AUO).

Deze specs waren ook de enige waar ik naar zocht (27" is te groot voor mijn bureau).
Hoe bevalt het scherm? Updates zouden prettig zijn :)

De eerste reviews beginnen binnen te komen op YT maar dan alleen de vg27a versies. Zijn allemaal 1 a 2 weken oud. Dus de andere modellen uit de TUF serie zullen dan langszaam aan ook wel deze kant op komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redoc
Scherm bevalt prima.

Gsync compatible werkt vlot na het instellen van de Nvidia settings.
Kleuren zijn prima; De kijkhoek lijkt wel iets minder goed dan ik van IPS gewoon ben (wat donkerder naar de zijkanten toe op een volledig wit scherm) maar ik zit dan ook vrij dicht op het scherm.
Blurbuster ufo test was zeer goed met overshoot op 60.
Tussen aoc 24g2 en deze asus vg259Q (+/-zelfde specs) heeft de asus voor mij een betere uitstraling (mooi, praktische voet, geen rood accenten) en een beter paneel. Blij met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Alleen jammer dat hij nog niet op de officiële pagina staat.
Maar nvidia lijkt daar niet echt haast mee te hebben.
Hoe zit het met het menu? is het nog steeds niet mogelijk om bij rgb de brightness te verlagen?
Ik heb momenteel een 75 hz asus en dat is het grootste nadeel.
Ik ben verplicht in de race modus te draaien omdat de rest er helemaal niet uit ziet of de brightness absurd hoog is wat slecht voor de ogen en lange sessies is.
Ik snap niet dat die modes vandaag de dag nog op monitoren zitten ze zien er allemaal niet uit en geven geen volledige controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redoc
In het menu is het inderdaad nog niet mogelijk om de brightness aan te passen bij sRGB. Deze voelt echter al laag genoeg.
De FPS stand geeft (na het verlangen van de brightness) voor mij de beste weergave. Ik zit vooral s'avonds achter het scherm dus de brightness moet ook hier voldoende laag.
Er zijn in totaal 8 modus om uit te kiezen. Misschien wat overbodig veel..

UPDATE:
Scherm gaat vandaag retour. Stuck pixel die ik niet los krijg. Benieuwd of de vervanger dit ook gaat vertonen...

[ Voor 14% gewijzigd door Redoc op 15-11-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyprinus
Inmiddels ook de 24 inch variant in NL de VG249Q.

Alleen ben ik benieuwd wat de verschillen zijn aangezien de 24 inch een super dunne rand om de monitor heen heeft. Een hele andere voet/tekening en geen knoppen met knuppeltje aan de achterkant maar aan de voorkant rode ledjes...

Vind het andere bedieningspaneel vele malen mooier en praktischer.

Iemand al ervaring met dit nieuwe model of meer mensen ervaring met zn broer de VG259Q?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyprinus
Nog meer nieuwe TUF modellen...

VP249QGR, hetzelfde paneel als de VG249Q maar met een andere voet.

https://www.reddit.com/r/...content=comments_view_all

Staan beide ook op ASUS.nl inmiddels.

Voor += 200,- een IPS 144hz monitor... welcome to 2020!

Voor de gevorderden onder ons. Er is ook een IPS 280HZ versie van de TUF range ;)
Pagina: 1