HP deskjet 710c aan een HP jetdirect?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Wie weet of dit werkt? Ik weet onderhand dat die printer officieel geen netwerkcapaciteiten heeft maar ik heb hem nu aangesloten op mijn linux server en vandaar uit wordt ie ook gedeeld voor het netwerk. Nu heb ik een oude jetdirect (ex 8232b of zoiets) gekregen en wil ik hem hieraan hangen maar weet iemand of dit werkt? Ik heb voor de huidige "linux" oplossing wel op elke win9x client de acits lpr driver moeten installeren en ik moet gebruik maken van een niet-bidirectionele printerkable omdat deze functionaliteit niet meer werkt door die lpr driver....werkt het hier wel mee op zo'n jetdirect of werkt het helemaal niet of juist wel en ook nog met bidirectionele ondersteuning ? :)

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

forget it, werkt niet......

can you read my mind?

• MinddiggerNL
weet je ook waarom het niet werkt?? daar ben ik nl. wel benieuwd naar wat de belemmerende factor hierbij is.

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Op het werk eens geprobeerd, werkte voor geen meter, printer ondersteunde jetdirect niet.

can you read my mind?

• MinddiggerNL
dat is minder...ook niet met lpr driver en zonder bidirectionele ondersteuning? ik heb geen idee hoe zo'n jetdirect werkt...heb er nog nooit wat mee gedaan en heb zo'n ding toevallig gekregen maar had het wel leuk gevonden...ga het toch nog maar eens proberen....ben in ieder geval blij dat het onder linux wel wil werken.

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Wij werken met Novell 5 als server en windows 95 als clients misschien lag het daaraan maar printen ho maar in ieder geval.

can you read my mind?

• MinddiggerNL
ah...ja die combinatie kan het zeker geweest zijn...maar ik denk dat ik vanavond eens ga klooien...eerst eens met de bestaande situatie dus met lpr driver en niet bidirectionele kabel...daar geef ik hem dan toch de meeste kans mee.

Verwijderd

hp 700 printer serie zuigt in netwerk omgevingen.

• MinddiggerNL
Op dinsdag 31 juli 2001 16:14 schreef Djohen het volgende:
hp 700 printer serie zuigt in netwerk omgevingen.
Daar ben ik al lang achter :) Maar zoals ik zei doet ie het wel als ik hem aan mijn e-smith linux bak hang.

Verwijderd

Ik heb thuis een HP DJ 720 aan m'n Windows 2000 server hangen (met een bi-directionele kabel). Op de clients (win9x) installeer je de drivers eerst lokaal (lpt1)en daarna pas je de poort aan. (\\server_ip\hpdj

Werkt hier perfect. Je kan zelfs zien hoe ver dat de pagina is.

Op de XP/2000 clients gewoon dubbelklikken en werken.

Het duurde trouwens wel eventjes voor ik die win9x workstaions zover heb gekrgen ;-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Officieel wordt je dj710 niet op jetdirect ondersteund, ik heb ook geen geval gezien dat het werkte icm een jetdirect kaart ... (zelf ok geprobeert trouwens . no go )

belemerende factor is dat het een zogenaamde gdi/host based printer is
dat houd in dat de pc zelf al het denkwerk doet voor de printer

The printer must not be any of the following types:
Host-based (sometimes referred to as GDI printers). A printer that relies on the computer's processor to rasterize the print job. Most host-based printers use the GDI interface built into Windows (hence the "GDI printer" term), so there is no need to convert the data to PostScript (R), PCL, or other printer language.
PPA (Printing Performance Architecture). Like host-based printing, this architecture uses the computer's processor for print data formatting. All formatting, such as color matching and correction, half-toning, edge enhancement, tone correction, and ink management, are handled by the software driver.

The printer must support a standard signaling method for parallel communication. Any of the following are acceptable parallel communication protocols:
Centronics
Bitronics (aka BiDirectional)
ECP
ECP2/MLC
IEEE 1284.4

[ Voor 99% gewijzigd door Fish op 07-07-2003 21:30 ]

Iperf

Verwijderd

m.a.w. je jetdirect niet gebruiken en de printer via een computer delen. Of natuurlijk een nieuwe printer aanschaffen

Verwijderd

de hp deskjet 710 720 hebben geen ondersteuning voor pcl3, en dat is het minimum wat je voor het gebruik van een jet direct nodig hebt, even in jip en janneke taal :

deze zogenaamde gdi printers weten niet hoe letters er uit zien, dat moet je ze door punt posities door te geven vertellen, een boel van deze eigen intiligentie zit in de driver die hierdoor dus ook anders met de printer communiceerd hier is een jet direct niet voor ontworpen en kan hier dus ook niet mee omgaan.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

En of het moet werken!!

Een vriend van me heeft een 930 van HP via een eeuwen oude jet direct aan zijn netwerkje gehangen...precies zoals boven aangegeven.....

- eerst zorgen dat kastje IP krijgt
- printerdrivers installen op client
- poort aanpassen naar IP van kastje

absoluut zien werken op 2k/xp clients...hopelijk kan je dit gebruiken.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Ja, maar dat is een printer die pcl3 support dus gaat echt niet werken, kijk maar naar de specs van de printer.
Cheese_man schreef op 08 July 2003 @ 10:28:
En of het moet werken!!

Een vriend van me heeft een 930 van HP via een eeuwen oude jet direct aan zijn netwerkje gehangen...precies zoals boven aangegeven.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 13:01 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Cheese_man schreef op 08 juli 2003 @ 10:28:
En of het moet werken!!

yep ik heb namelijk ook een 930c en die werkt wel heel fijn hier op jetdirect
en de 710 die ook ik heb niet ;)

pcl3 heeft er imho niks mee te maken.. zie requirements van hp boven

er staat ook niet dat deskjets allemaal gdi zijn

ik wil een printer kopen die geschikt is voor jetdirect hoe weet ik of ie wel of niet werkt ?
hier: klik

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 08-07-2003 18:57 ]

Iperf

Pagina: 1