Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Heisenberg
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-11 23:52
Ben nu al een tijdje zoekende naar een nieuwe televisie en ben al regelmatig na werktijd bij Mediamarkt naar binnen gelopen om beeldmateriaal te vergelijken over verschillende televisies, zowel OLED als (Q)LED.

Mijn ervaringen komen overeen met wat ik al geruime tijd erover lees. OLED overduidelijk veel strakker beeld, beter te doen bij het kijken naar sport en (Q)LED springt eruit met de enorme helderheid en kleurbereik. Aangezien ik ook regelmatig game heb ik ook kunnen zien hoe OLED - in tegenstelling tot wat ik erover lees - goed presteert.

Op basis van wat ik heb kunnen zien neig ik sterk naar OLED alleen het verhaal over reflectie doet me telkens twijfelen. Eerlijk gezegd in de Mediamarkt is het natuurlijk net een lichtstudio dus daar vind ik zowel OLED als (Q)LED wel wat reflecteren. Maar bij een donkere scene zul je daar denk ik bij beide wel snel wat van merken.

Bij mij thuis hangt de televisie aan de schaduwzijde en ook al zit er een raam op ~1 meter afstand schijnt er dus geen direct zonlicht naar binnen/op het scherm.

Mijn hoop is dat ik van jullie OLED bezitters een ongezouten mening krijg. Wat zijn jullie ervaringen? Heb je met reflecties moeten leren leven? Valt het reuze mee? Heb je het raam dicht gemetseld? Of heb je inmiddels toch maar een (Q)LED gehaald?

_/-\o_

Alle reacties

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Reflecties valt reuze mee, mij stoort het in ieder geval niet.

Het beeld is het mooiste in een wat donkere kamer omdat je dan het echte diepe zwart krijgt maar overdag bijvoorbeeld ziet het er ook prima uit.

Games zien er op oled echt fantastisch mooi uit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De reflecties zij hier geen probleem met ramen alleen vanaf de zijkant.
(Ramen zijn richting het oosten)

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2019 12:36 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

Hier ook een tv naast het raam. maar niet direct zonlicht. Je hebt zeker wel last van reflecties of licht wat naar binnen komt en weerkaatsing op het scherm. Dus als ik een leuke film wil kijken doe ik dat het liefst s'avonds.
Verder maakt het niet veel uit of je doet de luxaflex dicht. Anders heb ik de zon ook in me gezicht en dat kijkt niet zo lekker he. Maar het mooiste kijken is uiteraard in het donker. Maar in jouw geval zou het prima moeten kunnen.

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:59
Tv naast het raam hier grote pui, en pal op het zuiden, alleen hoog zomer doe ik de vitrage dicht omdat ik anders niks kan zien. Maar zoals nu overdag met wat zon eigenlijk helemaal geen last van reflectie. Ik heb hier trouwens een 55” LG C8

Zeer tevreden! :)