Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Culo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 13:18
Enkele dagen geleden heb is OS X Catalina geïnstalleerd op mijn MacBook Pro mid 2012. Tot op dat moment had ik geen problemen met de laptop, deze begonnen na de installatie:

Er is geen uitvoerapparaat meer beschikbaar voor geluid. Bij instellingen/Geluid staat zowel bij uitvoer als bij invoer Geen apparaten gevonden

De trackpad werkt niet meer volledig. Lichtjes tappen om te klikken is niet meer mogelijk, je moet echt het mechanisme indrukken

Het grootste probleem is nog wel dat de batterij niet meer herkend wordt. Alleen aan de oplader werkt de laptop nog. In Instellingen/Energiestand wordt ook geen batterij meer weergegeven.

Ik heb een herinstallatie geprobeerd, smc reset, pram/nvram reset, heeft allemaal niet geholpen.

Omdat alle problemen ontstaan zijn tijdens de update van OSX leek me in eerste instantie dat de problemen softwarematig zijn, maar omdat ook na een herinstallatie de problemen exact hetzelfde blijven vraag ik me af of het niet toch hardwarematig is. De laptop is niet gevallen en heeft geen rare of harde bewegingen te verduren gehad.

Ik hoop op ideeën van jullie kant, want ik weet niet meer wat ik er mee aan moet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:19
Louis rossmann heeft er volgens mij een video over gemaakt, die zou je es kunnen kijken
YouTube: Mac OSX Catalina update is bricking machines, here's a potential fix
Geen idee of het je probleem oplost, maar good luck..
Als ik je verhaal zo hoor denk ik aan softwarecompatibiliteit, dat tijdens een update de hardware stuk gaat is wel erg sterk.

[ Voor 19% gewijzigd door Somoghi op 26-10-2019 08:56 ]

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doe eens een herinstallatie met Mojave in plaats van Catalina, dat lijkt me handiger om de boel weer redelijk werkend te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 26-10-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Culo
Ondertussen Mojave weer geïnstalleerd, maar de problemen blijven hetzelfde. Geen volledig gebruik van de trackpad, geen geluid en de batterij wordt niet herkend.

Ik ben toch bang dat het hardwarematige problemen zijn, aangezien ze op beide besturingssystemen identiek zijn. Bizar dat die problemen samenvallen met een update.

Hopelijk heeft iemand hier nog een gouden idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je voor de Trackpad ook gekeken in Systeemvoorkeuren -> Trackpad -> Tikken om te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Culo
Sorry, ik zie dat dat niet duidelijk beschreven staat. Als ik Trackpad open in systeemvoorkeuren dan staat er: Geen trackpad aangesloten

Het is dus zo dat drie onderdelen van de laptop (hardwarematig?) niet werken
Pagina: 1