Helaas heb ik een probleem met mijn MacOS installatie na de update naar Catalina en ik was benieuwd of anderen hier ook problemen mee hebben of een oplossing weten.
Probleem:
Een paar keer per dag loopt mijn gehele computer (MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013)) vast. Ik kan geen nieuwe apps meer openen en in Safari kan ik geen nieuwe sites meer bezoeken, bestaande sites kan ik doorklikken naar subpagina's. Maar als ik naar een nieuwe site wil openen gebeurd er niets.
De muis en toetsenbord reageren nog wel, maar ik kan gewoon niets anders dan op herstarten te klikken.
Onderstaande foutmelding zie ik bij het openen van elke app die niet al geopend is (programma's die open zijn blijven werken).

Wat ik al heb geprobeerd:
Probleem:
Een paar keer per dag loopt mijn gehele computer (MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013)) vast. Ik kan geen nieuwe apps meer openen en in Safari kan ik geen nieuwe sites meer bezoeken, bestaande sites kan ik doorklikken naar subpagina's. Maar als ik naar een nieuwe site wil openen gebeurd er niets.
De muis en toetsenbord reageren nog wel, maar ik kan gewoon niets anders dan op herstarten te klikken.
Onderstaande foutmelding zie ik bij het openen van elke app die niet al geopend is (programma's die open zijn blijven werken).

Wat ik al heb geprobeerd:
- Als ik de Terminal open heb kan ik geen nieuwe commando's afvuren. Deze blijft op een lege regel hangen.
- Ik heb ook geprobeerd om Activiteitenweergave open te houden tot een nieuwe vastloper in de hoop dat ik hier kan zien dat een app problemen geeft, helaas zonder soelaas. Geen rare CPU, geheugen of schijf activiteiten. Komt allemaal niet eens in de buurt van de 100% wat een vastloper kan verklaren.
- Via Forceer stoppen krijg ik ook geen apps te zien die zijn vastgelopen. Ik heb ook alle apps die open staan 1 voor 1 te stoppen in de hoop dat ik weer controle krijg over mijn laptop. Toen de lijst leeg was heb ik finder herstart en nog niets.