Gpu-z Wat is het totale watt van mijn gpu verbruik

Pagina: 1
Acties:
  • 614 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een afbeelding toegevoegd van gpu-z actief wat laat nou het totale wattage verbruik van mijn gpu zien?
of is er toevallig een andere progamma die dit beter kan zonder een gebruik van een energiemeter of dergelijke.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mvt5jdB.png

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 26-10-2019 11:49 . Reden: foto gefixt ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het totale verbruik kun je niet meten met software, daarvoor is speciale elektronica voor nodig welke de stroom meten van de videokaart uit het moederbord en uit de voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:58:
Het totale verbruik kun je niet meten met software, daarvoor is speciale elektronica voor nodig welke de stroom meten van de videokaart uit het moederbord en uit de voeding.l
Bedankt voor de goede tip! dis die meet het totale watt van je gpu ? En wat zou je me dan aanraden om daarvoor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Bedankt voor de goede tip! dis die meet het totale watt van je gpu ? En wat zou je me dan aanraden om daarvoor te kopen.
Zoiets kost wel wat en daarnaast kost het heel veel kennis en omdat je deze vraag stelt ben ik er vrij zeker van dat je die kennis niet hebt. ;)

Maar waarom zou je het willen weten?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

Zoiets kost wel wat en daarnaast kost het heel veel kennis en omdat je deze vraag stelt ben ik er vrij zeker van dat je die kennis niet hebt. ;)

Maar waarom zou je het willen weten?
Nou ik ben gewoon heel benieuwt wat mijn totale gpu verbruikt en ik hoor vaak ook over een energiemeter of iets maar die meet het totale systeem als het goed is en die heb je wel voor 10-30euro dus weetniet waar jij het precies dan over hebt wat super duur is ? en what about kennis is dat niet plug en meten maar xD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:11:
[...]

Nou ik ben gewoon heel benieuwt wat mijn totale gpu verbruikt en ik hoor vaak ook over een energiemeter of iets maar die meet het totale systeem als het goed is en die heb je wel voor 10-30euro dus weetniet waar jij het precies dan over hebt wat super duur is ? en what about kennis is dat niet plug en meten maar xD ?
Daar waar jij het over hebt is een meter die je in het stopcontact drukt, waarmee je het verbruik van het hele systeem meet. Daarvoor is idd geen kennis nodig en zo'n metertje kost idd ook niks.

Overigens kun je het verbruik van het systeem ook vrij precies berekenen, dus als je de volledige specs kan geven dat kan het verbruik ook zo vertelt worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:04:
[...]

Daar waar jij het over hebt is een meter die je in het stopcontact drukt, waarmee je het verbruik van het hele systeem meet. Daarvoor is idd geen kennis nodig en zo'n metertje kost idd ook niks.

Overigens kun je het verbruik van het systeem ook vrij precies berekenen, dus als je de volledige specs kan geven dat kan het verbruik ook zo vertelt worden.
CPU:Amd ryzen 5 2600
GPU:Amd radeon rx570 sapphire nitro 4GB
PSU:Seasonic 550watt gold
MOBO:Asus rog strix x470-f gaming
Storage: 2xSSD 480GB kingston
RAM:16GB Gskill aegis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je niet veel doet met de PC zal je zo'n 50W uit de voeding trekken, tijdens een zware game zal je ongeveer zo'n 250W uit de voeding trekken en als je alle onderdelen volledig belast zul je iets van 300W uit de voeding trekken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:08:
Als je niet veel doet met de PC zal je zo'n 50W uit de voeding trekken, tijdens een zware game zal je ongeveer zo'n 250W uit de voeding trekken en als je alle onderdelen volledig belast zul je iets van 300W uit de voeding trekken.
Bedankt ik denk dat ik dan persoonlijk toch voor een energiemeter kan plug and play! en dan check het hele systeem ivm met kennis wat je zei. Welke energiemeter beveel je me aan die het meest accuraat is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo werkt het hier niet...

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Die eigen inzet ontbreekt in dit topic aan alle kanten - in je topicstart, de reacties op antwoorden van anderen en nu ook in deze vraag. Bij dezen dicht dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.