Crash naar Desktop bij spelen game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:22
Mijn vraag
Hallo allemaal,
Mijn PC (zelfbouw) crashed geregeld bij het spelen van bijvoorbeeld The Witcher III (steam) naar mijn Desktop.
Met AC:O, en ander games heb ik dit weer niet.
Het gaat een tijd goed. Doe een quest in Witcher III en zonder foutmelding gaat deze terug naar mijn Windows Desktop.
Nu vermoed ik dat mijn PSU (Thermaltake London 450 watt/550 watt) het probleem is.
Ik weet alleen even niet wat de exacte vermogen is gezien deze verstopt zit onder de PSU shroud.
Het kan dus of een 450 watt model of een 550 watt model zijn. sorry dat ik dus even niet kan noemen om welke het exact gaat.
Waarom ik vermoed dat het mijn PSU kan zijn, er zit namelijk aardig wat omheen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS Prime X370 Pro (laatste BIOS)
AMD Ryzen 7 2700x @ 4.20GHz OC.
G.Skill TridentZ 3000 MHz @ 3000MHz en 2x 8GB modules.
ASUS Geforce RTX 2070 *niet de super) clocked @ 1700MHz
3X Western Digital Blue 2TB in RAID Setup, 2X Sandisk 480GB in Raid Setup, 1X Samsung Evo 960 250GB Windows Schijf.
7X Thermaltake Riing 140MM koelers samen met een 360 AIO van thermaltake.
PC case is een BeQuiet DarkBase Pro 900 Rev 1.0
Met nu dus de Thermaltake London 450 of 550 watt setup.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Witcher III op mijn M.2 SSD geinstalleerd, verse instal op een nieuwe M.2 schijf met windows 10, Drivers zijn allen up to date.

Ik heb nieuw in de doos wel een Coolermaster Masterwatt Lite 700 watt liggen, maar zal ik deze wel of niet gebruiken.
Gezien ik op internet veel over deze PSU lees wat niet echt vertrouwd lijkt.
Eentje sprak zelfs van een tikkend tijdbom in de pc voor deze merk en type voeding.
Buiten dat het mijn pc niet echt mooier maakt met de mosterdkabels.

Foto van mijn pc, ex Super Ultra Wide monitor.
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/hLu9TLKpUExj/540.jpg

Dus in het kort, Witcher start op, speelt een tijd zonder problemen. zonder waarschuwing crash naar desktop.
Oorzaak overbelaste, te zwak voeding?

Groeten :)

Beste antwoord (via ExportZeeuw1985 op 26-10-2019 08:46)

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 17:17
Dit lijkt me eerder een software dan hardware probleem zoals evanecent zegt. Anders zou je niet terug in windows komen, maar vastlopen/reboot/BSOD.
Dus drivers en software opnieuw installeren?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het hardware was, had je waarschijnlijk een BSOD of spontane reboot gehad. Check even je Windows Even logs of daar een error of crash gerapporteerd wordt. En staar je niet blind op één event. Vaak geven de events eromheen wat meer context en duidelijkheid wat er precies misging.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
@Room42
Geen logs kunnen vinden, het is letterlijk van het ene moment ingame naar desktop.
En ik bedoel ook, het is aardig wat componenten in de behuizing die de voeding van stroom moet voorzien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 17:17
Dit lijkt me eerder een software dan hardware probleem zoals evanecent zegt. Anders zou je niet terug in windows komen, maar vastlopen/reboot/BSOD.
Dus drivers en software opnieuw installeren?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
@Cyriel85

Het was inderdaad een software probleem.
Of beter, een Software naar Hardware probleem.

Mijn 32:9 monitor ingesteld op 16:9 FHD en na ongeveer 3 tot 4 uren ingame geen enkel keer een crash gehad.
Ik vermoed dus dat Witcher3 geen proper 32:9 ondersteund.