met enig regelmatig geen service melding iPhone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
zijn hier ook mensen die veel problemen hebben met "geen service" melding?
het toestel geeft spontaan aan "geen service" waarna je het toestel in vliegtuig modus moet zetten en terug of moet herstarten.
dit hebben meerdere collega's met hun toestellen ook. het lijkt sinds versie 13 te zijn? De provider verwijst ons naar Apple en Apple geeft geen reactie.
Zijn er meer hier die dit probleem hebben? Want ik lees eigenlijk niets bij de grote providers dat er issues zouden zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 8 | Iphone XR
13.1.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- provider benaderd verwijst naar Apple
- Apple benaderd (geen reactie)
- work around vliegtuig modus en terug zetten.
- Android toestellen hebben geen last

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:11
Is die provider toevallig T-Mobile? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 19:46
Wellicht nog even de gemene deler benoemen... Waar hebben jullie er last van? Allemaal op kantoor en onderweg/thuis geen problemen?
Zijn er internationaal soortgelijke issues gemeld?
En zoals hierboven, welke provider en aangezien het zakelijke telefoons betreft ook allemaal zelfde provider?
Wel apart dat alleen iOS er last van heeft en Android niet.

PS hier (België-Telenet) geen last van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
Dennisweb schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:56:
Is die provider toevallig T-Mobile? ;)
nee "sub" provider op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
flip75 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:36:
Wellicht nog even de gemene deler benoemen... Waar hebben jullie er last van? Allemaal op kantoor en onderweg/thuis geen problemen?
Zijn er internationaal soortgelijke issues gemeld?
En zoals hierboven, welke provider en aangezien het zakelijke telefoons betreft ook allemaal zelfde provider?
Wel apart dat alleen iOS er last van heeft en Android niet.

PS hier (België-Telenet) geen last van je probleem.
Waar is last:
- Overal binnen of buiten . thuis kantoor overal.

Zijn er internationaal soort gelijke issues gemeld:
-ik lees wel wat meldingen idd maar vreemde is in Nederland niets bij KPN, Vodafone etc nergens.
of ze houden het stil? Maar geen officiële meldingen.

welke provider en aangezien het zakelijke telefoons betreft ook allemaal zelfde provider?
- betreft idd zakelijk provider allemaal zelfde provider en alleen iPhones
de provider zelf is een sub provider op het KPN netwerk ( ik wil lever geen provider naam noemen)

Vandaar ook mijn vraag of andere mensen met KPN,Vodafone of bijvoorbeeld in België dit probleem kennen?
De provider wil niet helpen en zegt heel simpel klop maar bij Apple aan het ligt aan Apple. ik wil dit wel aannemen maar het verbaasd mij als het idd Apple is.
Dan zou je toch officiële mededelingen hebben hierover bij de grote providers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ook naar de APN instellingen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Erg vreemd inderdaad.
Je geeft aan sinds iOS13, effectief sinds de release? Er zijn al weer wat updates uitgerold door Apple.
Als het dus al een maandje bij jullie speelt zou je toch verwachten dat er meer meldingen zouden zijn.
Ander idee: werken jullie met zakelijke beheer software op iPhone?
Nog een ander idee: mogelijk vanwege bellen over wifi of 3/4/4+G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
sypie schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:42:
Heb je ook naar de APN instellingen gekeken?
idd alle basis vragen en instellingen zijn allemaal door genomen op verzoek provider. ook dingen als
- resetten toestellen
- leeg maken toestel en herstellen
- sim wissel
- APN instellingen

het probleem blijft. Waarna door de provider werd verwezen naar Apple iOs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
flip75 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:43:
Erg vreemd inderdaad.
Je geeft aan sinds iOS13, effectief sinds de release? Er zijn al weer wat updates uitgerold door Apple.
Als het dus al een maandje bij jullie speelt zou je toch verwachten dat er meer meldingen zouden zijn.
Ander idee: werken jullie met zakelijke beheer software op iPhone?
Nog een ander idee: mogelijk vanwege bellen over wifi of 3/4/4+G?
idd maar het probleem blijft helaas ook met versie 13.1.3
toestel terug zetten (Vast) op 2G heeft geen effect omdat letterlijk de "service" het signaal lijkt weg te vallen.
in het toestel zie je dan ook idd "geen service staan" door het toestel te herstarten of in vliegtuig modus te zetten en eruit werkt het weer. maar het kan rustig 10 keer op een dag voorkomen.

wij werken niet met MDM op de toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Bizar en running out of ideas.
Misschien toch gewoon wachten tot Apple reageert.
Je kan ze ook bellen, is altijd wel een manier om met een beetje te jokken door de flow op de website van ze raakt en je kan bellen of ze je terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik heb hetzelfde probleem met Vodafone en een Iphone SE. Soms gaat ie in "No Service". Meestal in de trein naar - en van werk, terwijl de rest om me heen nog gewoon bereik heeft. Dit probleem startte inderdaad met IOS13+. Enige oplossing is telefoon aan / uit / airplane mode. Dus je bent niet allen.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb op mijn iPhone 8 op 12.x nooit een "No Service" melding gehad, sinds ik naar 13+ ben overgestapt heb ik het 2 keer gehad.

Mijn provider is T-Mobile.

1 keer met versie 13.1.2
1 keer met versie 13.2

Het gebeurd nog niet zo vaak dat ik mij eraan stoor, en de aantallen zijn bij mij nog te laag om er conclusies aan te verbinden, maar er lijkt sinds iOS 13 wel iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:43
Hier hetzelfde probleem. iPhone 7 op het netwerk van KPN. Bij mij lijken de problemen er te zijn sinds 13.1.2. Om de haverklap valt de service weg, op willekeurige plekken. Ik heb al van alles geprobeerd: netwerkinstellingen reset, hard reset, zelfs een volledige reset naar de fabrieksinstellingen maar niks mag baten. Heb voor de zekerheid een andere sim van een andere provider op het T-mobile netwerk in het toestel gedaan maar ook daarbij hetzelfde probleem. Voor iOS 13 heb ik dit probleem nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Ik blijf me toch afvragen of de mensen met deze klachten niet bij elkaar in de buurt zitten... met het meest aannemelijke dan iets van werkzaamheden aan het netwerk - of het is Apple.

Zou me niets verbazen als het een combinatie is van beiden: Pure speculatie, maar als ik het gedrag logisch probeer te verklaren, klinkt het heel erg als misconfig ergens op het netwerk waardoor de iPhone z'n radio bugged out raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:43
Ik ben er inmiddels achter wat bij mij de problemen veroorzaakte: de ‘gesprekken en data’ instelling waar je de voorkeur aan kan geven voor het te gebruiken datanetwerk (Instellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data). Bij mij stond deze op ‘4G, VoLTE aan’. Nadat ik deze heb aangepast naar ‘3G’ zijn de problemen verdwenen. Bij ‘4G, VoLTE uit’ ervaarde ik dezelfde issues.

Voor iOS 13 heb ik nooit problemen gehad met het gebruik van 4G. Dit lijkt dus een bug / incompatibiliteit met mijn provider die geïntroduceerd is met de nieuwe iOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Hier met een X ook. Dit op het KPN netwerk. Als ik dan de netwerk detectie van automatisch naar KPN zet is het weer weg. Nu overigens al drie dagen geen probleem