Youtube kanaal herstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meden
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 21:13
Hallo mede Tweakers.

Misschien een rare vraag maar ik loop een beetje vast. Me bones zoon heeft/had een eigen beginnende youtube kanaal over games

Hij had 500 volgers en speelde dagelijks live op youtube spellen en maakte vlogs over games. Dit doet hij als uitlaat klep (jongen is zwaar autisities en dit geeft hem rust)

Probleem is dat hij gister morgen wou inloggen en alles was verdwenen??
Al zijn filmpjes zijn weg en volgers en kanaal weg.. hij kon nog wel inloggen op youtube en had wat dingen hersteld maar kwam er achter dat alles verdwenen was.. hij is dus gehackt of iets dergelijks.

Dit heeft hem zwaar getroffen en hij is nu helemaal van slag mede doordat dit zijn uitlaat klep was..

Nu probeer ik contact te leggen met YouTube/ Google om te kijken of er een backup van zijn kanaal is of iets dergelijks wat valt terug te zetten..

Mijn vraag is dus hoe kan ik in contact komen met youtube/google dit telefoon nummer ( 020 – 50 45 100) heb ik gevonden maar krijg je bandje te horen en je word verwezen naar support pagina waar ik niet verder kom.

Is er wel een manier om in nederlands met youtube/Google in contact te komen.. telefoon chat of mail???

Mvg Dennis

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee er is geen manier om met Google of YouTube in contact te komen, tenzij je een zakelijk contract hebt afgesloten en een accountmanager hebt.

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Als je een Google One abonnement hebt kan je wel chatten en bellen met Google Support, maar ik weet niet of zij iets voor je kunnen doen.

https://one.google.com/

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Eerst maar even malwarebytes enzovoort over de pc laten gaan. Wellicht ergens op geklikt en een keylogger enzo binnengehaald. Of per ongeluk account + ww op 1 van de video's terecht gekomen. Enz.

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:41

Dutch_Celt

Jollygood

Niet toevallig copyright strikes gehad en gemist / genegeerd?

Meldingen van Youtube gehad in de e-mail uberhaupt?

[ Voor 31% gewijzigd door Dutch_Celt op 25-10-2019 18:36 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lijkt wel erg op 3 (copyright/abuse) strikes achter elkaar binnen een korte periode en dat Google het kanaal en de content heeft verwijdert.

https://support.google.com/youtube/answer/2802032?hl=en-GB

Maar dan moeten er al diverse geautomatiseerde e-mails zijn verstuurd naar het mailadres van de persoon die het kanaal heeft aangemaakt/beheerd en ook telkens bij het inloggen notificaties zichtbaar zijn geweest. Als je zoon die signalen heeft genegeerd of de overtredingen systematisch zijn geweest dan is dit de consequentie.....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Volgens mij kan je niet meer inloggen als je 3 copyright strikes gekregen hebt. Als hij nog wel in kan loggen met dat account en zijn kanaal kan beheren zou het dus iets anders moeten zijn. Hoogst waarschijnlijk is dan zijn account gehacked of iets dergelijks, in contact komen met Youtube/Google is bijna niet te doen als consument. Zit waarschijnlijk niets anders op dan de filmpjes opnieuw uploaden.

Let overigens op dat als het een 3-strike ban is en Adsense gekoppeld was je dit Adsense account niet meer kan gebruiken voor Youtube. Alle kanalen die daarna gekoppeld worden aan dat Adsense account ontvangen na een paar dagen automatisch een ban.

Edit: zou je eens een screenshot van de status pagina kunnen uploaden? En weet je ook zeker dat hij met het juiste account is ingelogd? Ook niet per ongeluk een tweede kanaal aangemaakt en die geselecteerd?

Directe link of ga naar:
- Creator Studio
- Instellingen
- Kanaal
- Geavanceerde instellingen
- Status en functies

[ Voor 21% gewijzigd door xh3adshotx op 25-10-2019 20:49 ]

• meden
Hallo, Bedankt voor alle snelle reactie's.
Hij heeft kanaal al 2 jaar en was er dagelijks mee bezig dus copyrightschending zal het niet zijn lijkt me.
Ik zal hem vragen voor screen shots van zijn inlog. ( zelf heb ik geen ervaring met youtube kanalen of uploaden van films)
Wat ik van hem begreep is dat account compleet leeg was hij kon er wel gewoon met zijn normale inlog in komen.
Ik hou jullie op de hoogte en zal hem de antwoorden voor leggen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

meden schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:25:
Hij heeft kanaal al 2 jaar en was er dagelijks mee bezig dus copyrightschending zal het niet zijn lijkt me.
Op games en muziek in games zit ook gewoon copyright.
Sommige games makers zijn er veel actiever in dan anderen om dit af te schermen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

meden schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:25:
Ik begrijp even niet hoe je "2 jaar bezig" koppelt aan "dus copyright schending zal het niet zijn" :? Juist die dagelijks nieuwe content te uploaden loop je dagelijks extra risico als je onwetend de wet overtreedt. Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar de periode en frequentie dat je ermee bezig bent heeft echt nul correlatie met het risico dat je loopt.

Verder is de vraag over leeftijd mogelijk nog relevant, maar eigenlijk niet voor je oorspronkelijke vraag: Hoe in contact te komen met Google. Als consument sta je daar gewoon vrij machteloos. Dus nee: Dat gaat je niet lukken, en de reden waarom je dat zou willen is daar niet relevant voor....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Of ergens op een link geklikt voor 'gratis Fornite/Minecraft' stuff, met daarin een phishing link?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• meden
Ik ben bij hem langs geweest en probleem is me duidelijk.. hij had dit kanaal samen met een vriend van hem opgezet en die vriend (waar hij wat woorden heeft gehad) heeft ingelogd en zijn kanaal beeindigd.

Hij heeft geen mail gehad van YouTube dat hij een strike heeft gehad

Hij had een mail gehad dat er nieuwe inlog was geweest via een ipadres *censored* in de buurt nederland (normaal staat daar plaats naam)

Is een beëindiging van YouTube kanaal terug te halen..

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 27-10-2019 20:21 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Helaas, tenzij je een accountmanager hebt. Maar dat betwijfel ik sterk in dit geval.

Erg treurig voor hem, maar sowieso wel een wijze les voor hem om geen inloggegevens te delen met anderen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
meden schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 20:07:
Ik ben bij hem langs geweest en probleem is me duidelijk.. hij had dit kanaal samen met een vriend van hem opgezet en die vriend (waar hij wat woorden heeft gehad) heeft ingelogd en zijn kanaal beeindigd.

Hij heeft geen mail gehad van YouTube dat hij een strike heeft gehad

Hij had een mail gehad dat er nieuwe inlog was geweest via een ipadres *censored* in de buurt nederland (normaal staat daar plaats naam)

Is een beëindiging van YouTube kanaal terug te halen..
Is wel even netjes als je het IP adres weghaalt, hij heeft zelf zijn gegevens gedeeld en om dan gelijk het IP adres te publiceren is een beetje slordig.

Als het account verwijdert is zou je die nog terug kunnen halen binnen een korte periode, een verwijderd kanaal is permanent weg tenzij je met een accountmanager in contact kan komen.

• meden
Hallo.

Ik heb nog een mail beantwoord van YouTube die hij ooit eens ontvangen had en daar het verhaal neergelegd.. misschien dat daar nog reactie op komt.

Voor nu afwachten.. Inlog heeft hij nu wel wachtwoord van vervangen..

(Ip adres was al verwijderd zal er voortaan op letten)

En inderdaad een wijze les voor hem, Hij is er nu nog van slag van helaas door zijn autisme..

[ Voor 8% gewijzigd door meden op 27-10-2019 20:25 ]

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 15:38
Mooi moment om met een schone lei te starten. 500 volgens in 2 jaar tijd is niet echt denderend voor iemand die dagelijks met zijn youtube kanaal bezig is. Als het goed is weet hij nu wel een beetje wat wel en wat niet werkt. Mooi moment om dat goed aan te pakken en te zorgen dat je content wel goed ontvangen wordt. Grote kans dat ie dan binnen no-time over die 500 subs heen gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Pizza_Boom op 28-10-2019 10:19 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pizza_Boom schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:18:
Mooi moment om met een schone lei te starten. 500 volgens in 2 jaar tijd is niet echt denderend voor iemand die dagelijks met zijn youtube kanaal bezig is. Als het goed is weet hij nu wel een beetje wat wel en wat niet werkt. Mooi moment om dat goed aan te pakken en te zorgen dat je content wel goed ontvangen wordt. Grote kans dat ie dan binnen no-time over die 500 subs heen gaat.
Je weet dat 10% van YouTube 90% van de views heeft? Gros zal je nooit zien omdat het nooit voorgeschoteld wordt, maar voor iemand waar het primair een uitlaatklep is, is 500 subs meer dan prima.

Vergeet niet dat hogere cijfers juist meer stress zal opleveren, voor zo'n jongen (en voor TS) lijkt me dat juist geen fijne situatie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• meden
Bedankt iedereen voor de reacties en ja hij heeft een wijze les gehad helaas..

Het was voor hem een een uitlaatklep en hij deed het voor zichzelf.. hij vond er rust in gezien zijn autisme..

Hij gaat als hij er aan toe is een nieuw kanaal beginnen voor hem alleen als hij het te boven is deze klap voor hem..

[ Voor 4% gewijzigd door meden op 28-10-2019 21:08 ]

Pagina: 1